Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özcan, Sema" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    KOBİ'lerde markalaşma sorununun tespiti ve tutundurma faaliyetlerinin geliştirilmesi üzerine Konya tekstil-hazır giyim sanayi bölgesinde bir uygulama
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Özcan, Sema; Tekin, Mahmut
    Bu çalışma dünyanın küçüldüğü, ürün- hizmet pazarlarının giderek daraldığı ve yoğun rekabet savaşlarını yaşandığı günümüzde KOBİ’lerde markalaşmanın işletmeler için kaçınılmaz bir strateji olduğunun ancak kritik süreçleri de gerektirdiğinin altını çizmektedir. İşletmelerin özellikle kendilerini güçlü hissettikleri alanlara yönelerek uzmanlaşmaları ve bu yönde markalarını konumlandırmaları için gereken enerjiyi bünyelerinde barındırdıkları bilinci uyandırılmalıdır. Bu bağlamda çalışma ürün ve hizmetlerin tutundurma faaliyetlerinin marka oluşturma süreci ile başladığını vurgulamaktadır. Fason üretim yapan KOBİ’lerimizin aşama aşama kurumsal bir yapıya geçmesini ve etkin pazarlama yöntemleriyle markalaşma sürecini tamamlamasını, ürünlerini iyi konumlandırabilir ve tutundurabilir hale gelmesini sağlamalıyız. Bu çalışmada sorun tespitleri ağılıklı olurken yer yer çözüm önerileri ve tanımlamalara yer verilmiştir. Araştırmanın genel amacı Konya tekstil- hazır giyim sanayinde faaliyet gösteren, markalaşmış veya markalaşma yolunda adımlar atan işletmelerin içinde bulundukları markalaşma sorunlarını tespit etmektir. Çalışmanın birinci bölümünde araştırmanın evrenini oluşturan KOBİ’lerin tanımı, KOBİ’lerle ilgili genel bilgiler ve Türkiye’ deki durumları üzerinde durulmuştur. Zayıf ve üstün yönleri irdelenmiş çeşitli noktalarda diğer işletmelerden ayrılan taraflarına yer verilmiştir. KOBİ’lerin avantajları anlatılmış ve dezavantajları hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde yer alan bilgiler, KOBİ’lerdeki markalaşma süreçleri ile ilgilidir. Marka kavramının incelendiği ve markanın firma değerine değer katan faktörlerinin irdelendiği bu bölümde literatür kaynakları taranmış ve üzerinde incelemeler yapılmış ve konu uzmanlarına atıflarda bulunulmuştur. İşletmelerde marka kişiliği oluşturma ve bu faaliyetin işlemelere getirileri açıklanmıştır. KOBİ’lerin genel sorunları ve Konya tekstil – hazır giyim sanayi bölgesinde yaşanan çeşitli kategorideki KOBİ sorunları ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde, KOBİ’lerin pazarlama faaliyetleri üzerinde durulmuş ve bugün itibariyle gelinen nokta incelenmiştir. Pazarlamanın KOBİ’ler açısından önemi ve bu faaliyet içerisinde yer alan diğer çalışmalar detaylı olarak anlatılmıştır. Bu bölüm içerisinde tez konusu ile bağlantılı olarak asıl önem arz eden tutundurma faaliyetleri ve tutundurma araçları olan reklâm, kişisel satış, satış geliştirme, halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlama kavramları bilimsel açıdan incelenmiş ve bilimsel olarak tekrar dile getirilmiştir. Çalışmanın dördüncü kısmında araştırma evreni olarak Konya tekstil- hazır giyim sanayi bölgesinde bir anket uygulaması yapılmıştır. Anket çalışmasında KOBİ niteliğindeki işletmeler üzerinde uygulanmış ve bu işletmelerin markalaşmaya bakış açıları araştırılmış, markalaşma boyutundaki durumları incelenmiş ve tutundurma faaliyetleri noktasında konumları öğrenilmeye çalışılmıştır. Anket çalışmasını sonuçları SPSS 15,0 ile analiz edilmiş ve Konya tekstil-hazır giyim sanayinin markalaşma ve tutundurma faaliyetleri kapsamında bir istatistikî haritası çıkarılmaya çalışılmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim