Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Öztürk, Ayşen" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal Medya Reklamlarının İşletme Performansına Etki̇leri̇ni̇n Üreti̇ci̇ Açısından Beli̇rlenmesi̇: Perakende Sektöründe Pandemi̇ Süreci̇ Örneği̇
    (Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2022) Öztürk, Ayşen; Ergen Işıklar, Zeynep
    Geçmişten bugüne dünya birçok küresel salgın ile karşı karşıya kalmıştır. Küresel hastalıklar sonucunda toplumsal kitlelerin ciddi bir endişe yaşaması, olağan yaşayış stillerinin ve doğal akışın bozulması toplumdan topluma farklı sonuçlar doğurmuştur. Salgın, hastalık gibi kriz durumlarının ekonomik, toplumsal ve kültürel hayat üzerindeki olumsuz etkilerini minimize edebilmek amacıyla gerek devlet ve yerel yönetimler gerekse işletme yöneticileri tarafından ekonomik ve sosyal teşvik politikaları oluşturulmaktadır. Kriz sürecinde devletlerin, yönetimin ve kurumların başarısını veya başarısızlığını değerlendirmek için ise performans göstergeleri kullanılır. 31 Aralık 2019 tarihinden itibaren hızla yayılan Yeni tip korona virüs (Covid19) kısa sürede tüm dünyayı etkisi altına alarak sosyal, ekonomik ve kültürel yaşamın yeniden şekillenmesine neden olmuştur. Bu süreçte alışveriş, ticaret, çalışma gibi pek çok alanda tüm faaliyetler online/dijital olarak yürütülmüştür. İşletmeler mümkün olan tüm satış ve pazarlama stratejilerini dijital ortamlara aktarmış ve bu süreçte en çok sosyal medya kanallarını kullanmışlardır. İnsanların evlere kapanmasıyla birlikte sosyal medya kullanımında ciddi artış göze çarpmıştır. Firmalar ise bu artışı bir fırsata çevirerek sponsorlu reklamlar yardımıyla kendilerini bir adım öne çıkarmaya çalışmışlardır. Bu çalışmada bu süreçte kullanılan sosyal medya pazarlama stratejilerinin işletmeler üzerine etkisi incelenmiştir. Çalışma sonucunda perakende sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin sosyal medya uygulamaları sayesinde pandemi dönemi sonrasında performanslarında anlamlı bir artış olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim