Yazar "Öztürk, Fatma Zehra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kur'an kursu öğrencilerinin sosyo-ekonomik, kültürel temelleri ve sorunları (Konya örneği)(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Öztürk, Fatma Zehra; Bayyiğit, Mehmetİslam dininin ana kaynagı olan Kur'an-ı Kerim İslam egitim sisteminin de ilk kaynagı olma özelligine sahiptir. Bu nedenle Müslümanların yasadıgı tüm devletlerde ve ülkemizde Kur'an ögretimine büyük önem atfedilmistir. Çalısmamız din egitimi kurumlarından biri olan Kur'an Kurslarının ögrencileri üzerine yapılmıs bir alan arastırmasıdır. Anket teknigiyle uygulanan çalısma, Konya merkez ilçelerinde egitim veren 7 kurstan seçilen toplam 462 ögrenci üzerinde gerçeklestirilmistir. Arastırmada amaç; Kur'an Kursu ögrencilerinin, genel olarak toplumun hangi kesimlerinden geldigini tespit etmek ve bu çerçevede ögrencilerin sorunlarını belirleyebilmektir. Arastırma genel olarak iki bölümden olusmaktadır. Birinci bölümde Kur'an ögretiminin islam'ın ilk yıllarından bugüne kadar geçirdigi evreler ve kursların bugünkü yapısı ortaya konulmaya çalısıldı. ikinci bölümde arastırmamızın temel varsayımları dogrultusunda, Kur'an Kursu ögrenci kitlesinin sosyo-ekonomik, kültürel yapısı, ögrencilerin gelecekle ilgili beklentileri, kaygıları ve sorunları, yapılan anket çalısmasından elde edilen bulgular, mülakatlar ve gözlemler esliginde degerlendirilip yorumlanmıstır. Elde edilen bilgiler ısıgında varılan sonuçlara göre; Kur'an Kursu ögrencileri genellikle toplumun alt ve ortanın altı sosyal, ekonomik kültürel yapısına sahip ailelerinden gelmektedir. Kurs ögrencilerinde kurs egitiminin, dini pratiklerin uygulanmasındaki etkinin dısında aileleri, arkadasları ve çevreyle iliskilerinde belirgin etkileri görülmektedir. Ögrencilerin gelecekle ilgili belirgin planlardan yoksun oldukları, bununla birlikte kurs egitiminin gelecekle ilgili beklentileri de etkiledigi görülmüstür. Kur'an Kursu egitiminin sosyo- kültürel faaliyetlerle desteklenmesi ögrenci memnuniyetini etkilemektedir. Kursların resmi bir statüsünün olmaması ögrencilerde motivasyonu aksi yönde etkilemektedir. Görülen aksaklıklar da dikkate alınarak bazı önerilerle çalısma tamamlanmıstır.