Yazar "Öztürk, Neslihan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 1950 sonrası Türk resminde masalsı anlatım(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013-06-24) Öztürk, Neslihan; Elmas, Hüseyin?1950 Sonrası Türk Resminde Masalsı Anlatım? isimli çalışma ile masalsı anlatımın ne olduğu üzerinde durularak, Türk resminde özellikle bireyin hayal dünyasına hitap eden ve zenginleştiren, masalı andıran anlatımlarıyla dikkat çeken, literatürde adına sık rastlanan sanatçılara ait eserlerin tespit edilerek bir kaynakta toplanması, kültüre ait değerlerin aktarılarak yaşatılabilmesi adına bilim/sanat literatürüne katkı amaçlanmaktadır.Araştırmada, Türk resim sanatı tarihi, pek çok kaynakta modern Türk resminin başlangıcı olarak görülen Mühendishane-i Berri Hümâyûn eğitim döneminden, modern ötesi olarak adlandırılabilecek ilk örneklerin görüldüğü 1980?lere kadar geçen süreci genel olarak kapsamaktadır. Özellikle birey kavramının ön plana çıktığı, sanatta bireysel fantezilerin ve düş gücünün belirgin olarak görüldüğü 1950?li yıllar, dönemin siyasi değişimlerine de kısaca yer verilerek ele alınmıştır. Düş gücüne bağlı olarak ortaya çıkan masalsı anlatım tanımının kapsamlı anlaşılması açısından, ilgili bölümde masal ve özellikleri anlatılmış, önemli bazı bilim adamlarının görüşlerine yer verilmiştir. 1950 sonrası Türk resminde masalsı anlatımı bir üslup olarak tüm sanat hayatı boyunca benimsediği izlenen; Bedri Rahmi Eyüboğlu, Cihat Burak, İbrahim Balaban, Nuri Abaç, Burhan Uygur, Can Göknil, Mevlüt Akyıldız, Onay Akbaş?ın resimlerinin masalı anımsatan unsurlar içermesi bağlamında incelendiği çalışmada konuyla ilgili kişisel uygulama çalışmalarına da yer verilmiştir. Bu çalışmayla, Türk resim sanatında masalsı anlatım içeren resimlerin önemli bir yer tuttuğu anlaşılmıştır. İncelenen eserlerin, bilinen perspektif kuralları dışında ancak düşlerde, masallarda yer alabilecek bir düzen içerisinde kurgulandığı ve hayal gücünü besleyerek izleyicide düşsel etkiler yarattığı görülmüştür.Öğe Türk modacıların 2016-2019 yılları arasındaki koleksiyonlarına ait giysi özelliklerinin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Öztürk, Neslihan; Hatice HarmankayaGiyim, insanoğlu için ilk çağlarda örtünme amaçlı olarak keşfedilse de, moda olgusuyla birlikte kendini ifade edebilme aracına dönüşmüştür. Giyimin bir ihtiyaç değil de, bir tercih sebebi olmaya başlaması, günümüzde tasarımcıları yeni arayışlara yönlendirmektedir. Moda; sanat ve sanat akımlarından, tarihten, ikonlardan, sosyo politik olaylardan, trendler ve müşteri beklentilerinden, küresel pazarlardan ve teknolojiden etkilenen değişken ve dinamik bir olgudur. Bu araştırma trendlere, renklere, süslemelere, yani kısacası modaya yön veren faktörler hakkında bilgi sahibi olmak ve elimizdeki verilerin incelenerek ileride oluşabilecek olgular hakkında durum bilgisi ve analizlere ulaşabilmek, Türk modacıların hazırladıkları koleksiyonlardaki giysi özelliklerini belirlemek ve yakın dönem moda tarihi açısından Türk moda tasarımcılarının giysi koleksiyonlarını arşivlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma, kadın giyimi üzerine koleksiyonları olan tanınmış 9 adet Türk modacının (Arzu Kaprol, Ayşe ve Ece Ege, Bora Aksu, Deniz Berdan, Dilek Hanif, Erdem Moralıoğlu, Hüseyin Çağlayan, Özlem Süer, Zeynep Tosun) 2016 - 2019 yılları arasında çıkardıkları koleksiyonların giysi özelliklerinin incelenmesinden oluşmaktadır. Araştırma için seçilen koleksiyon fotoğrafları, bulguların elde edilmesi için oluşturulan inceleme formuyla malzeme, model (siluet) ve süsleme biçimleri üzerinden incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar üzerinden grafik tablolar oluşturulmuştur. Her modacının koleksiyonlarına ilişkin özellikler belirlenmiş ve tüm modacılar hakkında genel bir sonuca varılmıştır. Elde edilen verilerde, incelenen tasarımcıların koleksiyonlarında dokuma kumaş kullanıldığı görülmüştür. En yüksek oranda organik desen görülmekle birlikte, en çok X kesimli ve I kesimli elbiseler tercih edilmiştir. Düz ve simetrik kesimler daha çok kullanılmıştır. En çok büzgü, baskı ve kesim (kalıp) özellikli süslemelere yer verilmiştir. İncelenen koleksiyonlarda sanat akımlarından esinlenerek yapılmış koleksiyonlar gözlemlenirken, geçmişte kullanılmış ve günümüzde hala devam etmekte olan tel kırma gibi nakış işlemeleri ile süslenmiş koleksiyonlar da görmek mümkün olmuştur.