Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ünüvar, Perihan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Babaların 3-6 yaş grubu çocuklarıyla geçirdikleri zamanın niteliğini belirleme ve geliştirme
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Ünüvar, Perihan
    Bu araştırmada; babaların, 3-6 yaş grubundaki çocukları ile geçirdikleri zamanın niteliğinin belirlenmesine ve geliştirilmesine çalışılmıştır. Araştırma, betimsel ve deneysel olmak üzere iki boyuttan oluşmaktadır. Betimsel boyutta örneklem; Konya ilinde ulaşılabilen, gönüllü 270 baba ve 230 anneden oluşmaktadır. Araştırmanın deneysel boyutu; 16'sı deney grubunda ve 14'ü kontrol grubunda olmak üzere toplam 30 gönüllü denek baba ile yürütülmüştür. Araştırmanın betimsel boyutunda, tekil ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Deneysel boyutta ise denkleştirilmiş ön-test son-test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Zamanın Niteliğini Belirleme Anketi? (ZNBA) ve Dökmen tarafından geliştirilmiş olan Empatik Eğilim Ölçeği (EEÖ) ile elde edilmiştir. Araştırmanın deneysel boyutunda, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Baba Eğitimi Programı? (BEP) kullanılmıştır. Bu program hafta sonlarında ikişer saatlik oturumlar halinde 10 oturumda verilmiştir. Araştırmanın betimsel boyutunda elde edilen verilerin frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmaları betimlenmiştir. Anne ve babaların görüşleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı ise Bağımsız Örneklemler t-Testi ile test edilmiştir. Babaların görüşleri yaş, eğitim durumu, meslek ve 3-6 yaş grubundaki çocuğun cinsiyeti değişkenlerine göre karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırmalarda Tek Faktörlü Varyans Analizi ( ANOVA) kullanılmıştır. Bağımsız değişkenlere göre anketin alt boyutlarından alınan puanların karşılaştırılmasında ise Çok Değişkenli Varyans Analizi ( MANOVA) ve Scheffe kullanılmıştır. Araştırmanın deneysel boyutuna ilişkin verilerin analizinde parametrik olmayan istatistikler kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında yapılan karşılaştırmalar Mann Whitney U testi ile yapılmıştır. Deney grubunun ve kontrol grubunun ön-test son-test puan karşılaştırmalarında ise Wilcoxon Testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir; Babalar, çocukları ile geçirdikleri zamanın niteliğini iyi (iyi = 3.40-4.19) düzeyde görmektedirler. Anneler de babaların çocukları ile geçirdikleri zamanın niteliğini genelde iyi düzey olarak tanımlamaktadırlar. Buna rağmen, babaların çocukları ile geçirdikleri zamanın niteliğine ilişkin olarak, babaların görüşleri ile annelerin görüşleri arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Babalar, çocukları ile geçirdikleri zamanın niteliğini daha yeterli algılamaktadırlar. Babaların çocukları ile geçirdikleri zamanın niteliği, babaların yaşlarına, eğitim düzeylerine ve çocuklarının cinsiyetine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. (p<0.05) Elde edilen bulgulara göre; uygulanan Baba Eğitimi Programı'nın, babaların çocukları ile geçirdikleri zamanın niteliğini olumlu düzeyde artırdığı ortaya konmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Dil Etkinliklerini Uygulama Biçimlerinin İncelenmesi
    (2010) Gönen, Mübeccel; Ünüvar, Perihan; Bıçakçı, Müdüriye; Koçyiğit, Sezai; Yazıcı, Zeliha; Orçan, Maide; Aslan, Durmuş; Güven, Gülhan; Özyürek, Arzu
    Bu çalışmanın amacı; öğretmenlerin dil etkinliklerini uygulama biçimlerini belirlemektir. Çalışma grubunu Adana, Ankara, Antalya, Karabük ve Konya il merkezlerinde görev yapan toplam 175 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formu ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin çoğunluğu dil etkinliklerine günlük programlarında yarım saate kadar yer ayırmaktadır. Yine öğretmenlerin çoğunluğu bu etkinliklere çocukların dil gelişimini desteklemede etkili olduğunu düşündüğü için yer vermektedir. Öğretmenler dil etkinlikleri öncesinde genellikle öğrencilerle sohbet etmeyi tercih etmektedir. Öğretmenler dil etkinlikleri sonrasında ‘olay sıralaması ve kahramanlarının özellikleri ile ilgili sorular sorma’ etkinliğini sıklıkla yapmaktadır. Öğretmenler dil etkinliklerinde araç olarak çoğunlukla kitaplar ve kuklaları kullanmaktadırlar. Data show ve slaytlar ise en az kullanılan araçlardır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim