Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Üre, Ömer" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sosyal problem çözme becerilerinin algılanan anne-baba tutumları açısından incelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Üre, Ömer; Hamarta, Selcan
    Bu arastırmada ilkögretim sekizinci sınıf ögrencilerinin sosyal problem çözme becerileri algılanan anne baba tutumları açısından incelenmistir. Arastırma genel tarama modeline uygun olarak gerçeklestirilmistir. Arastırmanın örneklemi Konya merkez ilçelerde ögrenim görmekte olan ilkögretim sekizcinci sınıf ögrencilerinden tesadüfi küme örnekleme yöntemiyle seçilen 191'i kız 147'si erkek olmak üzere toplam 338 ögrenciden olusmaktadır. Arastırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, kız ögrencilerin probleme olumsuz yönelim ve akılcı problem çözme puan ortalamaları erkek ögrencilerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmustur. Erkek ögrencilerin içtepisel-dikkatsiz yaklasım ve kaçıngan yaklasım puan ortalamaları kız ögrencilerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmustur. Algılanan anne baba tutumu probleme olumlu yönelim, probleme olumsuz yönelim, akılcı problem çözme, içtepisel-dikkatsiz yaklasım, kaçıngan yaklasım ve toplam sosyal problem çözme puanlarını anlamlı düzeyde açıklamaktadır. Demokratik anne baba tutumunun probleme olumlu yönelim, akılcı problem çözme, toplam sosyal problem çözme pozitif yönlü, içtepiseldikkatsiz yaklasım, kaçıngan yaklasım puanları ile negatif yönlü iliskili oldugu bulunmustur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    An Investigation of Loneliness and Perfectionism in University Students
    (Elsevier Science Bv, 2010) Arslan, Coşkun; Hamarta, Erdal; Üre, Ömer; Özyeşil, Zümra
    The purpose of this study is to investigate loneliness and perfectionism of the university students. The sample set of the research was 535 university students 328 of which were female and 207 were male. T test and Pearson's product moment coefficient technique were used for the statistical analyses of the research. As a result of the study with respect to gender, the concern over mistakes, parental expectations, parental criticism and personal standards scores of the male students were significantly higher than the scores of female students. However the relationship between loneliness and concern over mistakes, doubts about actions, parental criticism was positively significant, there was a negatively significant relationship between loneliness and organization.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lise Öğrencilerinin Utangaçlıklarının Algılanan Anne Baba Tutumları ve Problem Çözme Yaklaşımları Açısından İncelenmesi
    (2010) Hamarta, Erdal; Baltacı, Önder; Üre, Ömer; Demirbaş, Elif
    Amaç: Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin utangaçlıklarının algılanan anne baba tutumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığının ve utangaçlık ile problem çözme yaklaşımları arasında anlamlı düzeyde ilişki olup olmadığının belirlenmesidir. Yöntem: Araştırma genel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi tesadüfi küme örnekleme yöntemi ile seçilen 377’si kız 275’i erkek olmak üzere toplam 652 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklemi oluşturan öğrencilerin %24.7’si 9. sınıf, %44.5’i 10 sınıf %30’.8’i 11. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Öğrencilerin utangaçlıklarının belirlenmesinde Cheek tarafından 1990 yılında geliştirilen ve Güngör tarafından 2001 yılında Türkçe’ye uyarlaması yapılan ‘Utangaçlık Ölçeği’ kullanılmıştır. Öğrencilerin problem çözme yaklaşımlarının belirlenmesinde Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen Türkçe’ye uyarlaması Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Anne baba tutumlarının belirlenmesi amacıyla ayrıca bir ölçek uygulanmamıştır. Kişisel bilgi formunda anne baba tutumlarından kendilerine uygun olarak düşündüklerini işaretle- meleri istenmiştir. Verilerin analizinde varyans analizi, tukey testi, pearson momentler çarpım korelasyon kat- sayısı ve regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma soncunda lise öğrencilerinin utangaçlıklarının algılanan anne baba tutumuna göre anlamlı düzeyde farklılaştığı, algılanan anne baba tutumlarını otoriter olarak belirten öğrencilerin utangaçlık puan ortalamaları algılanan anne baba tutumlarını demokratik olarak belirten öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Araştırmanın diğer bir bulgusunda da problem çözme yaklaşımlarından düşünen, kaçıngan, değerlendirici, kendine güvenli ve planlı yaklaşımların utangaçlık ile anlamlı düzeyde ilişkili olduğu bulunmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilişsel Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi, 2009) Seçer, Zarife; Sarı, Hakan; Çeliköz, Nadir; Üre, Ömer
    Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemdeki çocukların (1) yaşlarına, (2) cinsiyetlerine, (3) kardeş sayılarına, (4) annelerinin (5) babalarının eğitim seviyelerine, (6) devam ettikleri okul türüne göre Kansas Okul Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İçtepisellik Ölçeğinin A formundan elde ettikleri hata sayısı ve düşünme süresi puanlarının farklılaşıp, farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada okul öncesi dönemdeki çocukların Kansas Okul Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellikİçtepisellik Ölçeğinin A formundan elde ettikleri hata sayısı ve düşünme süresi puanları, mevcut durumları ve bazı değişkenlerle ilişkisi açısından betimlenmektedir. Araştırmaya okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 4-7 yaş arası toplam 1276 çocuk katılmıştır. Bu araştırmada verileri toplamak için Kansas Okul Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İçtepisellik Ölçeğinin A formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler t testi ve variyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi dönemdeki çocukların yaşa, cinsiyete, kardeş sayısına, ebeveyn eğitim düzeyine ve devam ettiği okul türüne göre, Kansas Okul Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İçtepisellik Ölçeği A formu hata sayısı ve düşünme süresi puanlarının farklılaştığı bulunmuştur. Bununla birlikte bu farklılaşma daha çok düşünme sürelerinde değil, hata sayılarında ortaya çıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Saldırganlığı Önlemeye Yönelik Psiko-Eğitim Programının Lise Öğrencilerindeki Saldırganlığı Azaltmaya Etkisi
    (Selçuk Üniversitesi, 2010) Yavuzer, Yasemin; Üre, Ömer
    Bu araştırmanın amacı, bir psiko-eğitim programının saldırganlığı azaltmadaki etkisini incelemektir. Araştırma, iki deney ve kontrol gruplu ön test, son test ve izleme modeline dayalı deneysel bir çalışmadır. Çalışma, lise dokuzuncu sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni olan saldırganlık, Can (2002) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Saldırganlık Ölçeği ile ölçülmüştür. Saldırganlık puanı yüksek olan gönüllü öğrencilerden her gruba 12 kişi atanmıştır. Saldırganlık ölçeği, deney ve kontrol gruplarına ön test olarak verilmiştir. Birinci deney grubunda yer alan öğrencilere “Ergenlere Yönelik Psiko-Eğitim Programı” ve öğretmenlerine “Öğretmenlere Yönelik Psiko-Eğitim Programı” (EYP+ÖYP) 12 oturum olarak uygulanmıştır. İkinci deney grubunda yer alan öğrencilere “Ergenlere Yönelik Psiko-Eğitim Programı” (EYP) uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Son test, deney grubu uygulamaları bittikten sonra, izleme ölçümleri ise, deneysel uygulamaların bitiminden 2 ay sonra alınmıştır. Araştırmanın sonuçları aşağıda verilmiştir: 1.Ergenlere ve Öğretmenlere Yönelik Psiko-Eğitim Programının (EYP+ÖYP) öğrencilerin saldırganlık toplam, fiziksel saldırganlık, sözel saldırganlık, öfke, düşmanlık ve dolaylı saldırganlık puanlarını azaltmada etkili olduğu ve bu etkinin iki ay sonra da devam ettiği bulunmuştur. 2.Ergenlere Yönelik Psiko-Eğitim Programının (EYP) öğrencilerin saldırganlık toplam, fiziksel saldırganlık, öfke ve düşmanlık puanlarını azaltmada etkili olduğu ve bu etkinin iki ay sonra da devam ettiği, bunun yanı sıra sözel ve dolaylı saldırganlık puanlarını azaltmada etkili olmadığı bulunmuştur. 3.Ergenlere ve öğretmenlere yönelik (EYP+ÖYP) psiko-eğitim programına ve ergenlere yönelik psiko-eğitim programına (EYP) katılan öğrencilerin saldırganlık puanları karşılaştırıldığında toplam puan ve tüm alt ölçek puanlarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZSAYGI, KARAR VERME VE STRESLE BAŞAÇIKMA STİLLERİNİN BENLİK SAYGISI VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
    (Selçuk Üniversitesi, 2007) Avşaroğlu, Selahattin; Üre, Ömer
    Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin karar vermede özsaygı, karar verme ve stresle başaçıkma stillerinin bazı değişkenlere göre farklılaşma durumu incelenmiş ve benlik saygısının karar vermede özsaygı, karar verme ve stresle başaçıkma stillerini ne düzeyde açıkladığı incelenmiştir. Araştırma, Selçuk Üniversitesi’nin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiş ve örnekleme 1141 öğrenci alınmıştır. Araştırmada Melbourne Karar Verme Ölçeği, Stresle Başaçıkma Tutumları Envanteri ve Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. İstatistiksel olarak t testi, varyans analizi, tukey testi ve regresyon analizi yapılmıştır. Öğrencilerin cinsiyetleriyle karar vermede özsaygıları ve karar verme stilleri arasında, sınıf değişkeni ile karar verme stilleri arasında farklılaşma yokken, cinsiyet, sınıf, yaşamın çoğunun geçirildiği yer ve mezun olunan lise değişkeni ile stresle başaçıkma stilleri arasında farklılaşmanın olduğu saptanmıştır. Benlik saygısının karar vermede özsaygı, karar verme stilleri ve stresle başaçıkma stillerini anlamlı düzeyde açıkladığı saptanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yetiştirme Yurtlarında Yaşayan Ergenlerin Sürekli Öfke ve Öfke Tarzı Düzeylerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma
    (2006) Deniz, M. Engin; Kesen, N. Feyzal; Üre, Ömer
    Bu araştırmanın amacı, yetiştirme yurtlarında yaşayan ergenlerin, sürekli öfke ve öfke tarzı alt boyutlarının bazı değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmanın evreni Konya ilinde bulunan erkek ve kız yetiştirme yurdunda kalan korunmaya muhtaç ergenlerden oluşmuştur. Araştırma öneklemini toplam 211 ergen (% 55,9 kız, % 44,1 erkek) oluşturmaktadır. Ergenlerin yaş ortalaması 15.11’dir (ss2.16). Araştırma sonucuna göre; sürekli öfke düzeyleri ve öfke tarzı alt boyutları puan ortalamaları cinsiyet değişkeni açısından anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır (p .05). Ergenlerin doğum yeri değişkenine göre öfke-dışa alt boyutunda anlamlı düzeyde bir farklılaşmanın olduğu görülmüştür (p .05). Anne ve babasının boşanmış olup olmamasına göre ergenlerin sürekli öfke ve öfke tarzı alt boyutları puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde bir farklılaşmanın olmadığı görülmüştür (p .05). Yetiştirme yurdunda yaşayan ergenlerin sürekli öfke puan ortalamaları ve öfke tarzı öfke-dışa alt boyutu puan ortalamaları arasında yurtta kalma süresi değişkenine göre anlamlı düzeyde bir farklılaşma bulunmuştur (p .01).

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim