Yazar "Ak, Ayşe Ece" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Post-modern pazarlama uygulamaları kapsamında mobil alışverişte tüketicilerin ağızdan ağıza iletişiminin memnuniyet düzeylerine etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Ak, Ayşe Ece; Şahin, EsenTürkiye'de İnternet 1990'lı yıllarda sınırlı faaliyet alanına sahipken zaman içinde yaygınlaşarak, günümüzde hayatın ayrılmaz bir parçası haline dönüşmüştür. Önceden internet erişimini sağlayabilmek için masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar, kişisel dijital yardımcılar kullanılıyor iken şimdi akıllı telefonlar aracılığıyla internete erişim daha sık ve kolay bir şekilde sağlanmaktadır. Ayrıca internetin yeniçağı olarak anılan Web 2.0, tüketicilere yeni ve özgün içeriklerle kendilerini gerçekleştirecekleri çevrimiçi platformu beraberinde getirmiştir. Tüketiciler bu çevrimiçi platformlarda çeşitliliğe sahip konular ile alakalı bilgiler paylaşıp birbirleri ile etkileşimde bulunmuşlardır. Bu sayede ağızdan ağza iletişim (Word of Mouth-WOM) çevrimiçi platformlara taşınarak, tüketicilerin ürün ve markalar ile ilgili deneyimlerini anlattıkları güven duyulan bir araç haline gelmiştir. Bu çalışmada mobil alışverişte tüketicilerin, ağızdan ağza iletişiminin memnuniyet düzeylerine etkisi incelenmiştir. Çalışmanın birinci ve ikinci bölümünde literatür araştırmasına yer verilirken teorik alt yapı incelenmiş; üçüncü bölümde ise metodoloji ve bulgulardan bahsedilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkiyi ölçerken örnek alışveriş sitesi olarak "Morhipo" seçilmiştir (https://www.twentify.com). Anketler Antalya ilinde yaşayan Morhipo internet sitesinin mobil aplikasyonunu kullanan 548 tüketici üzerinde kolayda örneklem yöntemi kullanılarak uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda bulguların değerlendirilmesiyle birlikte; mobil alışverişte, ağızdan ağza iletişimin tüketicilerin memnuniyet düzeylerine etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır