Yazar "Aslan, Yasin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The attitudes of the students in sofl towards call(2011) Aslan, YasinÇok yönlü bilgisayar iletişim araçları ve internetin ortaya çıkışıyla birlikte dil öğretiminde bilgisayarların rolü dünyanın dört bir yanındaki yabancı dil öğretmenlerinin karşılaştığı önemli bir konu haline gelmiştir. Bilgisayar destekli dil öğrenme etkinlikleri ve internet kaynakları İngilizce öğretmenlerine bilgiye tek başlarına hızlı ve rahat şekilde erişmelerine yardımcı olur. Ayrıca eğitim alanlarında Yabancı Dil Hazırlık Okulu’nda yoğun bir programla İngilizce öğrenen öğrenciler, gelecek yaşamları için çok çeşitli beceri ve nitelikler kazanırlar. Bu bakımdan teknoloji insanları çok fazla bilgiye ulaşmak için kendi kendilerine ayırt edebilme özelliğine sahip olmaya zorlamaktadır. Bu çalışma Yabancı Dil Hazırlık Okulunda öğrenim gören öğrencilerin bilgisayar destekli dil öğrenme ile ilgili yeni bakış açılarının farkına varabilmeleri için dile getirdikleri ifadelerden ortaya çıkan tutumlarını açıklamaktadır. Selçuk Üniversitesi YDYO’daki 171 öğrencinin katıldığı anket, öğrencilerin internetle ilgili bilinçli olduklarını göstermiştir.Öğe The effect of comprehension monitoring strategies on achievement, attitude and retention in developing reading skills(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Aslan, Yasin; Sünbül, Ali MuratBu arastırmanın amacı, kavramayı izleme stratejilerinin ngilizce Okuma Becerileri derslerinde ögrencilerin erisi, tutum ve ögrenilenlerin kalıcılıgına etkisini incelemektir. Arastırmada kontrol gruplu öntest-sontest deseni kullanılmıstır. Selçuk Üniversitesi Egitim Fakültesi Yabancı Diller Egitimi Bölümü ngilizce Ögretmenligi Anabilim Dalı birinci sınıfında okuyan toplam 62 ögrenciden olusan iki sube arastırmanın örneklemini olusturmaktadır. Grup atama yöntemiyle iki subeden biri deney, biri de kontrol grubu olarak belirlenmistir. ki gruba da önce tek oturumda 13 maddeden olusan ngilizce Okuma Becerileri dersine Yönelik Tutum Ölçegi, okudugunu anlama becerisini ölçen 30 sorudan olusan Basarı Testi seviye belirleme testi olarak uygulanmıstır. Sekiz hafta süre ile deney grubunda kavramayı izleme stratejisinden yararlanılarak, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemler kullanılarak okuma parçaları ve hikayeler arastırmacı tarafından islenmistir. Sekiz haftalık uygulama sonunda Basarı Testi ve Derse Karsı Tutum Ölçegi son-test olarak uygulanmıs, Basarı Testi sontest-öntest farkı erisi olarak alınmıstır. Son testten dört ay sonra Basarı Testi aynı gruplara ögretilenlerin kalıcılıgını belirlemek amacıyla uygulanmıstır. Ortalama, Standart Sapma, t-testi, Frekans ve Yüzde teknikleri kullanılarak yapılan veri çözümlemeleri sonunda, okuma becerileri derslerinde kullanılan kavramayı izleme stratejisi ile ögrenci erisisi, tutumu ve ögrenilenlerin kalıcılıgı arasında arasında anlamlı bir iliski bulunmustur.Öğe Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin rekreasyonel farkındalık düzeylerinin ve yaşam kalitesi düzeylerinin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2024) Aslan, Yasin; Boyalı, EkremBu çalışmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesi de okuyan öğrencilerin rekreasyonel aktivitelere katılımda farkındalık düzeylerinin ve yaşam kalitesi düzeylerinin incelenmesini amaçlanmaktadır. Çalışmaya Spor Bilimleri Fakültesi öğrenim gören 69 kadın ve 208 erkek öğrenci olmak üzere toplamda 277 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan bireylerin cinsiyet, yaş, gelir düzeyi gibi değişkenlikler ile rekreasyonel aktivitelere katılımda farkındalık düzeyleri ve yaşam kalitesi düzeylerinin arasında bir değişkenlik olup olmadığı incelenmiştir. Katılımcıların demografik bilgilerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Ekinci ve Özdilek (2019) tarafından geliştirilen Rekreasyon Faaliyetleri Farkındalık Ölçeği ve Ölçek Dünya Sağlık Örgütü tarafından geliştirilmiş, Türkçe'ye uyarlama çalışmaları Eser ve diğerleri (1999) tarafından yapılan Dünya Sağlık Örgütü Yaşam Kalite Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmamızda verilerin analizi katılımcılardan elde edilen bilgiler doğrultusunda SPSS (Statistical Package For Social Scientists) 25.0 paket programı ile %95 güven aralığına göre yapılmıştır. Verilerin dağılımında basıklık çarpıklık katsayısına bakılmış ve verilerin ±2 arasında dağıldığı görülmüş ve verilerin normal dağıldığı tespit edilmiştir. Analizde frekans yüzde hesaplamaları, Cronbach Alpha Katsayısı, Manova Analizi, Pearson Korelasyon Analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA), ve bağımsız gruplar T Testi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre rekreasyonel farkındalık ile yaşam kalitesi arasında pozitif yönlü ilişki olduğu tespit edilmiştir.Öğe A Validity and Reliability Study of Grasha-riechmann Student Learning Style Scale(2010) Baykul, Yaşar; Gürsel, Musa; Sulak, Hacı; Ertekin, Erhan; Yazıcı, Ersen; Dülger, Osman; Aslan, Yasin; Büyükkarcı, KağanThe reliability of the tools developed to learn the learning styles is essential to find out students' learning styles trustworthily. For this purpose, the psychometric features of Grasha- Riechman Student Learning Style Inventory developed by Grasha was studied to contribute to this field. The study was carried out on 6th, 7th, and 8th graders of 10 primary education schools in Konya. The inventory was applied twice with an interval of one month, and according to the data of this application, the reliability coefficient numbers of the 6 sub-dimensions pointed in the theory of the inventory was found to be medium. Besides, it was found that the inventory does not have a structure with 6 factors for both Mathematics and English courses as represented in the theory.