Yazar "Azak, Kerim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anayasa Mahkemesi Kararları Çerçevesinde İmar Planı Uygulamaları ile Mülkiyet Hakkının Sınırlanması(Selçuk Üniversitesi, 2023 Aralık) Azak, KerimTaşınmazların kullanım şekillerini ve amaçlarını belirleyen imar planları, bireylerin sağlıklı bir çevrede yaşamasını temin etmeye yönelik planlardır. Kamusal yarar amacı taşıyan bu planların uygulanması ise Anayasa ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nde koruma altına alınan mülkiyet hakkına müdahale niteliğindedir. Mülkiyet hakkına müdahale boyutuyla imar planları uygulanırken kamusal yarar ile bireysel çıkar karşı karşıya gelmektedir. Kamusal yarar ile bireysel çıkar arasında bir tercih yapılması mümkün değildir. Bu nedenle kamusal yarar ve bireysel çıkar arasında bir denge kurulması gerekmektedir. Bu çerçevede de bu çalışmanın konusunu, imar planı uygulamaları ile mülkiyet hakkının sınırlanmasının hukuki çerçevesi oluşturmaktadır. Bu hukuki çerçeve incelenirken Anayasa Mahkemesinin bireysel başvuru kararları esas alınmıştır.Öğe Bölge İdare Mahkemesinin Dosyayı İlgili Mahkemeye Göndermesi Meselesi(Selçuk Üniversitesi, 2022 Haziran) Çınarlı, Serkan; Azak, Kerimİdari yargıda yapılan reform sonrasında uygulanmaya başlanan istinaf kanun yolu, hemen hemen bütün davalar yönünden genel kanun yolu niteliğine sahip olmuştur. Hem hukuka uygunluk hem de maddi vakıaya uygunluk yönünden denetim yapılan istinaf kanun yolunda, istinaf merciin hukuka aykırı bulduğu kararı kaldırarak yeni bir karar vermesi mümkündür. Ancak özellikle dereceli yargılamanın sağlaması için İdari Yargılama Usulü Kanunu madde 45’te; bazı hâllerde, hukuka aykırı kararın kaldırılarak ilk derece mahkemesine gönderilmesi öngörülmüştür. Ne var ki idari yargı uygulamasında, kanunda sayılan hâller dışında da hukuka aykırı kararlar kaldırılarak ilk derece mahkemesine gönderilmektedir. Dosyanın ilk derece mahkemesine gönderilmesi meselesine ilişkin mevcut idari yargı uygulaması, istinaf kanun yolunun özelliklerine ve getiriliş amacına aykırı olarak bir gelişme göstermiştir. Bu çalışmada, İdari Yargılama Usulü Kanunu’ndaki geri gönderme sebepleri ayrıntılı olarak incelenmiş ve mevcut idari yargı uygulaması açıklanmıştır. Sonrasında ise hukuk yargılamasındaki düzenlemeye de değinilerek mevcut idari yargı uygulaması ve Kanun’un ilgili maddesi tartışılmıştır.Öğe Danıştay Kararları Işığında İdari Yargıda Disiplin Cezalarının İptali Davalarında Tanık Delili Sorunu(Selçuk Üniversitesi, 2021 Mart) Çınarlı, Serkan; Azak, KerimDanıştay’ın istikrar kazanmış kararlarına göre idari yargıda tanık delili kabul edilmemektedir. Fakat bilhassa disiplin cezalarına ilişkin iptal davalarında tanık delilinin önemi kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. Zira disiplin cezasına sebep oluşturan fiilin sübut bulup bulmadığı hususu çoğunlukla tanık ifadeleri neticesinde ortaya çıkmaktadır. İdari yargı mercileri doğrudan tanıkları dinlemek yerine disiplin soruşturmasında dinlenen tanık ifadelerini denetlemekte, tanık ifadelerinde çelişki olması veya alınması gereken tanık ifadelerinin alınmaması gibi durumlarda disiplin cezasını iptal etmektedir. Bununla birlikte şu var ki bazı durumlarda idareler tanık ifadelerini idari yargı merciine sunmaktan kaçınmaktadır. Bütün bunlar ise gerek usul ekonomisi yönünden gerekse idari işlemlerin tam anlamıyla denetlenmesi yönünden sorunlara sebep olmaktadır. Bu bağlamda disiplin cezalarının iptali davalarında tanık delili bir sorun olarak mevcudiyetini sürdürmektedir.Öğe İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi eğitimine katkı sağlamak amacıyla stajyer avukat eğitimi veren avukatlara yapılan anket sonuçlarının analizi(2020) Çınarlı, Serkan; Çamyamaç, Anıl; Duygun, Ahmet Mert; Canoğlu, Veysel Candan; Azak, KerimHukuk fakültesi eğitimlerinin nasıl olması gerektiği hep tartışılan bir konu olmuştur. Nitekim uzun süren bu tartışmalar sonucunda 7188 sayılı Kanun’un 3. maddesi ile “hukuk mesleklerine giriş sınavı” getirilmiştir. Bu çalışma, öncelikle İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi eğitimine olmak üzere bütün hukuk fakültelerinin eğitimine katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda İzmir’de avukat stajyerleriyle birlikte çalışan 236 deneyimli avukat ile anket yapılmıştır. Anket soruları belirlenirken kamuoyuna yansıyan hukuk eğitimine ilişkin tartışmalardan esinlenilmiştir. Yapılan anket sonucunda hukuk eğitimine ilişkin çok önemli veriler elde edilmiştir. Elde edilen bu veriler değerlendirilmiş ve bu değerlendirmenin sonuçlarına çalışmada yer verilmiştir. Bu çalışma ile Hukuk eğitiminin modellenmesi gibi bir amaç güdülmemiştir. Sadece mevcut eğitime katkı sağlayacak veriler paylaşılmıştır. Sonuç bölümünde de toplanan bu verilerden hareketle atılan ve atılabilecek adımlara ilişkin tavsiyeler verilmiştir.