Yazar "Büyüktaşkapu, Sema" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 6 yaş çocuklarının bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bir bilim öğretim programı önerisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010-06-11) Büyüktaşkapu, Sema; Çeliköz, Nadir; Akman, BerrinBu araştırmanın temel amacı, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 6 yaş çocuklarının bilimsel süreç becerilerini etkili ve kalıcı bir şekilde kazanabilmeleri için araştırmacı tarafından hazırlanan “Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilim Öğretim Programı”nın etkisini ortaya koymaktır. Öntest-Sontest kontrol gruplu deneme modelinin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunda 2009-2010 öğretim yılında Konya ilinde bulunan Ayşah Anaokulu ile Necip Fazıl Kısakürek İlköğretim Okulunun anasınıfına devam eden 40’ı deney (18 kız, 22 erkek), 40’ı kontrol gurubunda (16 kız, 24 erkek) olmak üzere toplam 80 çocuk yer almıştır. Hazırlanan fen öğretim programında çocukların bilimsel süreç becerilerini destekleyici fiziksel olaylar ile ilgili mıknatıs, su, sarkaç, rampa, silindir ve gölge etkinlikleri bulunmaktadır. Veriler yine araştırmacı tarafından hazırlanan “Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği” ile toplanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının kendi içlerinde ön-test/son-test puan ortalamalarının karşılaştırılmasında bağımlı t testi, gruplar arasındaki başarı farklılıklarının tespitinde ise bağımsız t-testi kullanılmıştır. Ayrıca “Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilim Öğretim Programı”nın kazandırdığı davranışların kalıcılığını test etmek için de yine deney ve kontrol grubunda yer alan çocukların son-test puan ortalamaları ile kalıcılık testi puan ortalamaları karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucuna göre, “Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilim Öğretim Programı”na katılan deney grubu çocuklarının Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği puan ortalamaları ile mevcut bilim öğretim programına katılan kontrol grubu çocuklarının puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak 0.05 düzeyinde anlamlı fark gözlenmiştir. Deney grubunun puanları kontrol grubunun puanlarına göre daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca, araştırma sonucuna göre, deney grubundaki çocukların Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği kalıcılık puan ortalamaları ile mevcut bilim öğretim programına katılan kontrol grubu çocuklarının puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak 0.05 düzeyinde anlamlı fark gözlenmiştir. Deney grubunun puanları kontrol grubunun puanlarına göre daha yüksek bulunmuştur. Bu sonuçlar, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocuklara uygulanan Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilim Öğretim Programının çocuklara bilimsel süreç becerilerini kazandırmada etkili ve kalıcı olduğunu ortaya koymaktadır.Öğe Comparative Examination of Children's School Readiness Level Who Have Attended Mother Child Education Program(Elsevier Science Bv, 2010) Büyüktaşkapu, Sema; Öztürk Samur, AyşeThe purpose of this study is to examine the effect of Mother Child Education Program (MCEP) on seven year old children's school readiness who have just started primary education. In this study post-test, control group design, one of the experimental designs is going to be used. The sampling of the study is composed of 90 students who are going to start primary education during 2009-2010 academic year. Students are categorized into three groups; 30 students whose mothers attended MCEP during 2008-2009 academic year, 30 students who had pre-school education and 30 students who have not taken any type of pre-school education Metropolitan Readiness Test (MRT) are going to be used to gather necessary information. MRT was developed to measure first year students' characteristics that help their readiness to understand instructions and their academic success. Oktay (1980) adapted R form of the test to Turkish. The test has 100 items and 6 sub tests, these are, understanding vocabulary test, sentences test, general information test, matching test, copying test, numbers test. Data gathered for the study is analyzed by using SPSS 10.0 which is a statistical program. At the end of the study average scores of children who have attended MCEP and preschool education institution at MRT's vocabulary understanding, sentences understanding, general knowledge, matching, numbers and copying subgroups differ p < 0.5 insignificantly. Difference between scores of children who have attended MCEP and did not attend preschool education institution at MRT's matching subgroup is .005. There is no significant difference between other subgroups. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Selçuk Üniversitesi genel, mesleki ve teknik eğitim fakültelerindeki öğretmenlik uygulaması dersinin hedeflerine ulaşma derecesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004) Büyüktaşkapu, Sema; Turcan, Ali İhsanBu araştırmada Selçuk Üniversitesi Genel, Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültelerindeki Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Hedeflerine Ulaşma Derecesi incelenmiştir. Araştırma genel tarama modelindedir. Araştırmanın amacına koşut olarak toplanan veriler, geniş bir kaynak taramasına ve anket-test uygulaması sonuçlarına dayanmaktadır. Araştırmanın özellikle kuramsal boyutunu oluşturmak üzere, öğretmen yetiştirme konusu ile ilgili olarak, çeşitli yerli ve yabancı kaynaklar taranarak incelenmiştir. Araştırmanın alt problemlerine yanıt bulmak amacıyla da gerekli olan verileri toplamak için bir ölçme aracı (anket-test) hazırlanıp geliştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2003-2004 öğretim yılında Selçuk Üniversitesi Genel, Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise küme örnekleme yöntemine göre belirlenen Coğrafya Öğretmenliği, Fizik Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği, Giyim Öğretmenliği, Otomotiv Öğretmenliği,Bilgisayar Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın gerçekleştirilmesinde kullanılan ölçme aracı, öğretmenlik uygulaması dersi alan dördüncü sımf öğrencilerinden örneklem grubundaki bölümlerde öğrenim gören 173 öğretmen adayına uygulanmıştır. Uygulanan ölçme aracı anket ve test bölümünden oluşmaktadır. Anket bölümünde 9 soruya yer verilmiştir. Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarına kazandırması beklenen hedef ve hedef davranışlar belirlenerek öğretmenlik uygulaması dersini almış öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek 125 bilgisi düzeyini ölçer nitelikte 100 sorudan oluşan öğretimin planlanması, öğretim yöntem-tekniklerini ve öğretim aracını yerinde ve etkili kullanma, öğretim ortamında uygulama, öğrenci tanıma tekniklerini kullanma ve sonuçlarını değerlendirme, öğrencileri değerlendirme beş alt bölümünden oluşmuş test uygulanmıştır. Verilerin analizinde anlam düzeyi 0.05 olarak benimsenmiştir. Araştırma bulguları aşağıda özetlenmiştir. 1- Öğretmen adaylarının kendilerini öğretimin planlanması ve öğretim ortamında uygulama aşamalarında yetersiz, öğretimde yöntem-teknik ve öğretim aracını yerinde ve etkili kullanma aşamasında orta derecede yeterli, öğrencileri değerlendirme aşamasında ise çok yetersiz gördükleri bulunmuştur. Buna karşın uygulama öğretim elemanlarının öğretmen adaylarım öğretimin planlanması, öğretimde yöntem-teknik ve öğretim aracım yerinde ve etkili kullanma, öğretim ortamında uygulama ve öğrencilerin değerlendirilmesi aşamalarında çok yeterli olarak değerlendirdikleri bulunmuştur. 2- Öğretmen adaylarının öğretimin planlanması aşamasında kendilerini değerlendirmeleri sonucunda aldıkları puanlar ile uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması dersi sonucunda öğretmen adaylarına verdikleri puanların anlamlı düzeyde farklılaştığı bulunmuştur.. 3- Öğretmen adaylarının öğretim yöntem-tekniklerini ve öğretim araç gereçlerini yerinde ve etkili kullanma aşamasında kendilerini değerlendirmeleri sonucunda aldıkları puanlar ile uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması dersi sonucunda öğretmen adaylarına verdikleri puanların anlamlı düzeyde farklılaştığı bulunmuştur. 4- Öğretmen adaylarının öğretim ortamında uygulama aşamasında kendilerini değerlendirmeleri sonucunda aldıkları puanlar ile uygulama öğretmenlerinin 126 öğretmenlik uygulaması dersi sonucunda öğretmen adaylarına verdikleri puanların anlamlı düzeyde farklılaştığı bulunmuştur. 5- Öğretmen adaylarının öğrencilerin değerlendirilmesi uygulama aşamasında kendilerini değerlendirmeleri sonucunda aldıkları puanlar ile uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması dersi sonucunda öğretmen adaylarına verdikleri puanların anlamlı düzeyde farklılaştığı bulunmuştur. 6- Öğretmenlik Uygulaması dersinin hedeflerine ulaşması için belirlenen hedefler içinde yer alan öğrenci tanıma tekniklerini uygulama ve sonuçlarını değerlendirme aşamasının öğretmenlik uygulaması çalışmalarında dikkate alınmadığı bulunmuştur.Öğe Yapılandırmacı bilim eğitimi programı’nın 6 yaş çocuklarının bilimsel süreç becerilerine etkisi(2012) Büyüktaşkapu, Sema; Çeliköz, Nadir; Akman, BerrinBu araştırmanın temel amacı, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 6 yaş çocuklarının bilimsel süreç becerilerini etkili ve kalıcı bir şekilde kazanabilmeleri için araştırmacılar tarafından hazırlanan “Yapılandırmacı Bilim Öğretim Programı”nın etkisini ortaya koymaktır. Öntest- sontest kontrol gruplu deneme modelinin kullanıldığı araştırmada çalışma grubu olarak, 2009- 2010 öğretim yılında okul öncesi eğitime devam eden 40’ı deney (18 kız, 22 erkek), 40’ı kontrol grubu (16 kız, 24 erkek) olmak üzere toplam 80 çocuk yer almıştır. Çocukların yaş ortalaması X71,12 aydır (0,87) ve ailelerinin aylık geliri ise 1000’ın altındadır. Hazırlanan fen öğretim programında çocukların bilimsel süreç becerilerini destekleyici fiziksel olaylar ile ilgili mıknatıs, su, sarkaç, rampa, silindir ve gölge etkinlikleri bulunmaktadır. Veriler yine araştırmacılar tarafından hazırlanan “Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği” olarak adlandırılan bir başarı testi ile toplanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının kendi içlerinde ön test/son test puan ortalamalarının karşılaştırılmasında bağımlı t-testi, gruplar arasındaki başarı farklılıklarının tespitinde ise bağımsız t-testi kullanılmıştır. Ayrıca Yapılandırmacı Bilim Öğretimi Programı’nın kazandırdığı davranışların kalıcılığını test etmek için de yine deney ve kontrol grubunda yer alan çocukların son test puan ortalamaları ile kalıcılık testi puan ortalamaları karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Yapılandırmacı Bilim Öğretim Programı’na katılan deney grubu çocuklarının Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği puanları ortalamaları ile geleneksel öğretim programına katılan kontrol grubu çocuklarının puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak 0.05 düzeyinde anlamlı fark gözlenmiştir. Deney grubunun puanları kontrol grubunun puanlarına göre daha yüksek bulunmuştur. Bu sonuç, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocuklara uygulanan Yapılandırmacı Bilim Öğretim Programı’nın çocuklara bilimsel süreç becerilerini kazandırmada etkili olduğunu ortaya koymaktadır.