Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bal, Enes" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    22 Temmuz 2007 genel seçimleri'nde AKP ve CHP Reklamları: Karşılaştırmalı bir analiz
    (2008) Balcı, Şükrü; Bal, Enes
    22 Temmuz 2007 Genel Seçimleri öncesi tiraj bakımından ilk 10 sıradaki ulusal gazetelerde yayınlanan AKP ve CHP siyasal reklamlarını kullanım özellikleri bakımından karşılaştırmayı amaçlayan bu çalışmada, toplam 178 reklam incelenmiştir. İçerik çözümlemesi bulgularına göre, iktidar partisi konumundaki AKP reklamlarında, kendi hükümeti zamanında yaptıkları icraatları veya gelecek dönemdeki projelerini anlatan pozitif bir anlayış egemendir. Ana Muhalefet Partisi CHP ise reklamlarında, rakibe doğrudan ya da imalı saldırıyı içeren negatif unsurlara daha fazla yer vermiştir. AKP 22 Temmuz Genel Seçimlerinde yürüttüğü kampanya çalışmalarında imaj reklamlarını; CHP ise konu reklamlarını daha çok kullanmıştır. Her iki parti de siyasal reklamlarında ekonomi, sağlık, eğitim, ulaşım, demokratik haklar, konut sorunu, terör ve sosyal güvenlik gibi Türkiye’nin kronikleşen meselelerini farklı boyutlarda ele alıp tartışmışlardır. Reklam yayınında gerek AKP gerekse de CHP daha geniş seçmen kitlesine ulaşmak adına, tirajı yüksek gazeteleri (Hürriyet, Milliyet, Sabah gibi) tercih etmişlerdir. Ayrıca AKP ve CHP seçim sürecinin son haftasına girildiğinde siyasal reklam yayınına ağırlık vererek; kampanya mesajlarının akılda kalıcılığını artırmaya çalışmışlardır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sanal alemin yerel aktörleri: Konya yerel basını üzerine bir analiz
    (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2006) Bekiroğlu, Onur; Bal, Enes
    İletişim teknolojilerinin önemli dinamiklerinden bir tanesi olarak kabul edilen internet, birçok alanda olduğu gibi gazetecilik mesleğinde de birtakım değişim ve yenilikleri tetiklemiştir. Bu süreç içerisinde ortaya çıkmış olan internet gazeteciliği, Türkiye’de yaygın basın içerisinde hızla uygulama alanı bulmuştur. İnternet kullanımının yaygınlaşması ve gazeteciliğin bu türünün görece düşük maliyeti nedeniyle, yerel gazeteler de imkânları ölçüsünde sanal ortamı kullanmaya başlamışlardır. Bu çalışmada, Konya kent merkezinde yayınlanan ve aynı zamanda internet ortamında da yer alan günlük yerel gazetelerin web siteleri tasarım ve içerik yönünden analiz edilmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Teknoloji çağında cep telefonu kullanım alışkanlıkları ve motivasyonlar: Selçuk Üniversitesi öğrencileri üzerine bir inceleme
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013-11-29) Bal, Enes; Arık, M.Bilal
    Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla hayatımızı dönüştürdüğü bu dönemde, yeni bir iletişim teknolojisi olarak cep telefonları artık sosyal ve kültürel bir fenomen haline gelmektedir. İletişimde yer ve zaman kısıtlamasını ortadan kaldıran cep telefonları, ileri teknolojik unsurları da içine katarak günden güne başta gençler olmak üzere toplumun tüm bireylerini kuşatmaktadır. Bu bağlamda toplumsal alanda gençler tarafından büyük ilgi gören cep telefonlarına yönelik araştırmalar da son yıllarda giderek artmaya başlamıştır. Benzer şekilde gençleri odak noktasına alan bu çalışma da, kullanımlar ve doyumlar perspektifinden hareket ederek Selçuk Üniversite öğrencileri özelinde gençlerin cep telefonu kullanım alışkanlıklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Rastlantısal örneklem tekniği kullanılarak seçilen 1175 denek üzerinde yapılan araştırmada verilen cevaplar T-testi, Ki-kare testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon analizi ve de faktör analizi gibi istatistik testleri kullanılarak yorumlanmış ve faktörler açıklanmaya çalışılmıştır. Buna göre üniversite öğrencilerinin cep telefonu kullanımında etkili olan beş faktör önem sırasına göre şu şekilde ortaya çıkmıştır: Moda/statü, işlevsellik/sosyalleşme, eğlence/rahatlama, mobilite ve bilgilenme. Araştırma sonuçlarına göre, kadınların erkeklere göre cep telefonları üzerinden daha fazla konuştuğu ve mesajlaştığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan erkekler ise cep telefonlarının 3-G özelliğinin olması ve oyun imkânı sağlaması gibi teknik özelliklere daha çok önem atfetmektedirler.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Televizyon haberciliğinde magazinleşme olgusu: TRT, NTV ve SHOW TV örneği
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Bal, Enes; Gürcan, Halil İbrahim
    Haberin magazinleştirilerek sunulmasının gazetelerin tirajı ve televizyon kanallarının izlenme oranlarını arttırdığı kabul edilmektedir. Haber bültenlerine magazinin sızması, ya da ciddi haberlerin dahi magazinleştirilerek sunulması özellikle ticari televizyonlar için vazgeçilmez bir yöntemdir. Magazinleşen medya? ekonomik, siyasal ve toplumsal içerikli haberlere daha az yer vermeye başlamıştır. Bu noktalardan hareketle çalışmada, televizyon haberlerinin magazinleşmesi olgusu, Türkiye'de yayıncılık sisteminin üç ayrı kulvarında faaliyet gösteren? kamusal yayıncılık adına TRT 2, tematik yayıncılık adına NTV ve tecimsel yayıncılık adına da Show TV isimli televizyon kanalları örneğinde incelenmiştir. Böylelikle sürekli olarak tartışılan, ?haberlerin magazinleşmesi? olgusunun, farklı televizyon kanallarında kendini nasıl konumlandırdığı araştırma kapsamında keşfedilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın amacı, haber ve magazin ilişkisine farklı bir perspektiften bakarak bazı ampirik verilere ulaşmak ve teorik düzeyde yapılan tartışmalara güncel veriler ekleyerek, kanallardaki farklılaşmanın magazin haberlerinin temsiline nasıl yansıdığını belirlemektir. Çalışma kapsamında, 2006 yılı Şubat ve Nisan aylarından birer hafta alınarak oluşturulan örneklemde toplam 803 haber analiz edilmiştir. İçerik analizi bulgularına göre, Show TV'de magazin haberlerine çok fazla sayıda yer verildiği, ciddi haberlerin de içlerinin boşaltılarak magazinleştirildiği tespit edilmiştir. Diğer taraftan, TRT 2 ve NTV ana haber bültenleri birbirleriyle benzeşim göstermektedir. Haber konusu itibariyle TRT 2 daha çok iç politika ve protokol haberlerine yer verirken? NTV'de ise dış haber konuları daha çok ön plana çıkartılmaktadır. Her iki kanalda da magazin haberleri az sayıda yer alırken? magazin dışındaki konular ciddi haber tarzına uygun bir biçimde yayınlanmaktadır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim