Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bozkurt, İkbal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Medya okuryazarlığı dersini alan öğrencilerin medyaya bakışı: Kayseri örneği
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012-12-26) Bozkurt, İkbal; Karakoç, Enderhan
    Medya günümüz insanının duygu, düşünce, tutum ve davranışlarının şekillenmesinde oldukça önemli bir yere sahiptir. Her geçen gün gelişen teknolojiyle insanların yaşamında daha çok yer edinmektedir. Dolayısıyla bireyleri; medyanın olumsuz etkilerine karşı çok erken dönemlerde bilinçlendirmek ve medya mesajlarına dair eleştirel bir bakış açısı geliştirmeleri doğrultusunda yönlendirmek gerekmektedir. Bireylerin medyaya karşı bilinçlendirilmesi ise herkesin kazanması gereken yeni bir beceri olan medya okuryazarlığı eğitimi ile mümkündür. Medya okuryazarlığı genel olarak çeşitli formlardaki medya mesajlarına erişme, mesajları analiz etme, değerlendirme ve yeni medya mesajı yaratma yeteneği olarak tanımlanmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı medya okuryazarlığı dersinin ilköğretim öğrencilerinin medyaya bakışı üzerinde yarattığı farklılıkları ortaya koymaktır. Araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim döneminde Kayseri?nin Melikgazi, Kocasinan, Talas, Hacılar ve İncesu olmak üzere 5 ilçesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Kayseri?deki 26 farklı ilköğretim okulunda eğitim gören 6. 7. ve 8. sınıf öğrencileri arasından tesadüfi olarak seçilen 963 ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada son-test iki gruplu rastlantılı tasarım kullanılmıştır. Araştırma sonucunda medya okuryazarlığı eğitimi alan öğrencilerle bu dersi almayan öğrencilerin kitle iletişim araçlarını kullanım sıklıklarında, medyaya ve medya okuryazarlığı dersine bakış açılarında anlamlı farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim