Yazar "Bozkurt, İkbal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Medya okuryazarlığı dersini alan öğrencilerin medyaya bakışı: Kayseri örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012-12-26) Bozkurt, İkbal; Karakoç, EnderhanMedya günümüz insanının duygu, düşünce, tutum ve davranışlarının şekillenmesinde oldukça önemli bir yere sahiptir. Her geçen gün gelişen teknolojiyle insanların yaşamında daha çok yer edinmektedir. Dolayısıyla bireyleri; medyanın olumsuz etkilerine karşı çok erken dönemlerde bilinçlendirmek ve medya mesajlarına dair eleştirel bir bakış açısı geliştirmeleri doğrultusunda yönlendirmek gerekmektedir. Bireylerin medyaya karşı bilinçlendirilmesi ise herkesin kazanması gereken yeni bir beceri olan medya okuryazarlığı eğitimi ile mümkündür. Medya okuryazarlığı genel olarak çeşitli formlardaki medya mesajlarına erişme, mesajları analiz etme, değerlendirme ve yeni medya mesajı yaratma yeteneği olarak tanımlanmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı medya okuryazarlığı dersinin ilköğretim öğrencilerinin medyaya bakışı üzerinde yarattığı farklılıkları ortaya koymaktır. Araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim döneminde Kayseri?nin Melikgazi, Kocasinan, Talas, Hacılar ve İncesu olmak üzere 5 ilçesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Kayseri?deki 26 farklı ilköğretim okulunda eğitim gören 6. 7. ve 8. sınıf öğrencileri arasından tesadüfi olarak seçilen 963 ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada son-test iki gruplu rastlantılı tasarım kullanılmıştır. Araştırma sonucunda medya okuryazarlığı eğitimi alan öğrencilerle bu dersi almayan öğrencilerin kitle iletişim araçlarını kullanım sıklıklarında, medyaya ve medya okuryazarlığı dersine bakış açılarında anlamlı farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır.