Yazar "Bozkurt, Ersin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Biology teacher candidates' misconceptions about surface tension, adhesion and cohesion(SILA SCIENCE, 2011) Oztas, Fulya; Bozkurt, ErsinThe diagnosis of student's misconceptions and the identification of the reasons for these misconceptions are prerequisite for conceptual changes. Water surface tension, cohesion and adhesion are the basic subjects of secondary school curriculums. Grasping these concepts is key to understanding more important life processes with regard to water, particularly water and mineral uptake of plants. Also these terms are closely related to key concepts in physics and chemistry such as energy usage, and cohesion and adhesion of molecules. This study aimed to identify students' misconceptions about surface tension, cohesion and adhesion and their role in water and mineral uptake in plants with a questionnaire featuring open ended questions that demanded short answers. As a result, it has been seen that many teacher candidates hold misconceptions about water surface tension, cohesion and adhesion, and their chemical, physical and biological properties and functions.Öğe Biology Teacher Candidates’ Misconceptions About Surface Tension, Adhesion and Cohesion(Elsevier Science Bv, 2010) Öztaş, Fulya; Bozkurt, ErsinThe diagnosis of student's misconceptions and the identification of the reasons for these misconceptions are prerequisite for conceptual changes. Water surface tension, cohesion and adhesion are the basic subjects of secondary school curriculums. Grasping these concepts is key to understanding more important life processes with regard to water, particularly water and mineral uptake of plants. Also these terms are closely related to key concepts in physics and chemistry such as energy usage, and cohesion and adhesion of molecules. This study aimed to identify students' misconceptions about surface tension, cohesion and adhesion and their role in water and mineral uptake in plants with a questionnaire featuring open ended questions that demanded short answers. As a result, it has been seen that many teacher candidates hold misconceptions about water surface tension, cohesion and adhesion, and their chemical, physical and biological properties and functionsÖğe Düzeltme/Erratum “Ultrasonik yöntemle ve mekanik deneylerle belirlenen malzeme sabitlerinin karşılaştırılması” [Selçuk Üniversitesi Fen Fakültesi Fen Dergisi, 48 (1) 2022 Sayfa 25-33](Selçuk Üniversitesi, 2022) Güzel, Hatice; Bozkurt, ErsinBu “Düzeltme” makalesinin amacı daha önce Selçuk Üniversitesi Fen Fakültesi Fen Dergisi, 48 (1) 2022 Sayfa 25-33’de basılmış olan “Ultrasonik yöntemle ve mekanik deneylerle belirlenen malzeme sabitlerinin karşılaştırılması” isimli makaledeki düzeltmeyi ifade etmektir.Öğe The Effect of Computer Simulations Over Students' Beliefs on Physics and Physics Success(ELSEVIER SCIENCE BV, 2010) Bozkurt, Ersin; İlik, AslanThe purpose of this study is to measure the impact of teaching which is carried out with interactive computer simulations on students' beliefs about physics and achievement of physics. The research has been carried out in 2008-2009 academic year fall semester at Selcuk University Ahmet Kelesoglu Education Faculty on 152 students who studied General Physics 1 Course. For the study a survey called "Colorado Learning Attitudes about Science Survey" (CLASS) was used. In addition a success test has been used to measure students' success on Physics. As a result of analysis data obtained from the research, it was seen that the courses with interactive simulations have a positive effect on students' beliefs about physics and physics achievement.Öğe Fizik eğitiminde hazırlanan bir sanal laboratuvar uygulamasının öğrenci başarısına etkisi(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008-07-09) Bozkurt, Ersin; Sarıkoç, AhmetBu çalışma, fizik eğitiminde hazırlanan bir sanal laboratuvar uygulaması ile yapılacak öğretimin, geleneksel laboratuvar yöntemiyle yapılacak öğretime göre öğrenci başarısı üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma 2006-2007 öğretim yılı bahar döneminde Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalında ve Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümünde ?Elektrik ve Manyetizma? dersini alan toplam 115 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Çalışma için, ?Alternatif Akım Devreleri ve Seri RLC Devresinde Rezonans? konuları ile ilgili bir sanal laboratuvar ortamı oluşturulmuştur. Bunun için araştırmacı tarafından hazırlanan java simülasyonlarının yanı sıra hazır olarak bulunan simülasyonlardan da faydalanılmıştır. Konu anlatımlarının animasyonlar ve simülasyonlarla desteklendiği bir web sayfası dizayn edilmiştir. Araştırma için üç grup oluşturulmuştur. Bu gruplar sırasıyla; sanal-geleneksel laboratuvar (SG), sanal laboratuvar (S) ve geleneksel laboratuvar (G) gruplarıdır. SG grubuna hem sanal hem de geleneksel laboratuvar uygulamasıyla ders işlenmiştir. S grubunda, sadece sanal laboratuvar uygulaması yapılmıştır. Aynı ders G grubunda, geleneksel laboratuvar yöntemi ile işlenmiş ve bu grubun çalışmalarında iki araştırma görevlisinden faydalanılmıştır. Deney gruplarının, uygulama öncesi ve sonrası başarı durumlarını karşılaştırmak için başarı testi hazırlanmıştır. Başarı testi; bilgi, kavrama, uygulama ve toplam başarı düzeylerini ölçmeye yöneliktir. Başarı testi gruplara uygulama öncesi ve sonrası, ön ve son test olarak verilmiştir. Grupların ön ve son test sonuçlarından elde edilen veriler, belirlenen düzeylerde karşılaştırılmak üzere SPSS 13.00 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Uygulamalar süresince öğrencilerin laboratuvar çalışmaları hakkındaki düşünceleri yazılı ve sözlü olarak tespit edilmiştir. Uygulama süresince, öğrencilerin fiziğe karşı tutumlarındaki değişiklikleri belirlemek için; anket uygulanmış, mülakat yapılmış; yapılan uygulamalar kamera desteği ile kayıt altına alınmıştır. Bu işlem, araştırmada kullanılan başarı testinden elde edilecek sonuçların kuvvetlendirilmesi için yapılmıştır. Araştırmada, sanal laboratuvar uygulamasını yapan gruplar (SG-S) lehine anlamlı sonuçlar elde edilmiştir. Bu çalışma S.Ü. Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinatörlüğü tarafından desteklenmiştir.Öğe How do biology teacher candidates perceive global climatic change?(SILA SCIENCE, 2011) Oztas, Fulya; Kalipci, Erkan; Bozkurt, ErsinIn general there is an individually and socially sensitivity against the environmental issues and this sensitivity is gradually increasing. Especially the global warming and greenhouse gases are the important issues of the agenda. In the high school educational content these subjects are included in the syllabus programs and effect of global warming and greenhouse gas is widely dealt with in the visual and written media. However the comprehension of the subject which presents a complex structure due that includes physical, chemical and biological events and the explanation of the phenomenon related to atmosphere by the students and public opinion leads to problems. It is known that energy usage and the emission over normal of CO2 greenhouse gases to atmosphere depending to this usage leads to global warming. The aim of this study has been determined as researching of how is perceived by the Biology teacher candidates from the different levels the global warming and the measures which may be taken against this. According to the results of this study which has been made by using 5 point likert scale; even that it has not been observed any statistical difference between the related opinions of the possible results of global warming of Biology teacher candidates, differences have been observed between the students groups from different levels regarding the measures which can be taken against global warming. Accordingly it has been observed that 3(rd) class students (Group 3) are more sensitive than other student groups regarding the measures which may be taken in connection with the prevention of the global warming due to the positive effect of environment and ecology courses attended by them.Öğe Ideas' of 9th Class Students at High Schools About "Water and Life" and Their Misconceptions(2012) Türköz, Emre; Kalıpçı, Erkan; Öztaş, Fulya; Bozkurt, Ersin; Öztaş, HaydarWater is a common study field of physics, chemistry, biology and environmental engineering and it's indispensable for sustainability of ecological balance and lives of living things. Knowing well the physical, chemical and biological properties of water by students enables biological systems and working principles of cells to be understood better. The aim of this study is to determine the opinions of 9 th class students at high schools about "Water and Life" and their misconceptions. The data of the research were collected via questionnaire forms applied to totally 60 students at 9 th class of Kozakli Anatolian High School in Kozakli district of Nevsehir city belonging to 2010-2011 education year. In the first part of the questionnaire, the students were asked for 10 open-ended questions aimed at determining sociodemographic attributes of them. In the second part, on the other hand, a questionnaire including two-stage 10 questions was applied. For every question in the second part of the questionnaire, the students were desired to explain in written why the answer given in the first part of the questionnaire as true or false is true or false. The findings obtained were interpreted and opinions of students about "Water and Life" and their misconceptions were determined. Proposals were brought forward for learning cycle and how these misconceptions can be dispelled depending on it.Öğe Osmanlı Devleti’nde Savaş Hukukunun Oluşumu Bağlamında Lahey Konferansları Ve Birinci Dünya Savaşındaki Uygulamalar(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2019) Karabulut, Umut; Bozkurt, ErsinUluslararası ilişkilerde devletler hukukunun oluşturulma süreci 19 ve 20. yüzyılda hız kazanmıştır. 1864 Cenevre Sözleşmesi, 1899 ve 1907 Lahey Sözleşmeleri devletler hukuku içinde özellikle “savaş hukuku” açısından önemli belgelerdir. Osmanlı Devleti 19. yüzyıl ortalarından itibaren dâhil olduğu bu yöndeki sözleşmelere uymaya özen göstermiştir. Bunun neticesinde savaş içinde olduğu devletlerin misyonlarına ve vatandaşlarına karşı “muhasım devlet politikası” uygulamıştır. Osmanlı Devletinde bu tür uygulamaların savaş içerisinde uygulanması, Trablusgarp ve Balkan Savaşlarından itibaren görülen bir gelişme olarak kayda geçmiştir.Öğe Ultrasonik Yöntemle ve Mekanik Deneylerle Belirlenen Malzeme Sabitlerinin Karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi Fen Fakültesi, 2022) Güzel, Hatice; Bozkurt, ErsinBu araştırma, E-cam/epoksi ve Karbon/epoksiden oluşan ortotropik kompozit malzemelerde ultrasonik yöntem ve çekme testi deneyi ile ölçülen Young modülleri ve Poisson oranlarının karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Ecam/ epoksi ve Karbon/epoksi kompozit malzemelerin bilgileri bir firmaya verilmiş, kompozit malzemeler bu firmaya standartlara uygun olarak ürettirilmiştir. Ultrasonik hız ölçümleri için 5800PR ultrasonic pulse generatorreceiver device ve GW Instek GDS-2062 model 60 MHz dijital oscilloscope kullanılmıştır. Çekme testi deneyi için Instron 3520 cihazı kullanılmıştır. Ultrasonik yöntemle ve çekme testi deneyi ile elde edilen sonuçlara göre en yakın oran %92 ile Karbon/epoksi kompozit malzemenin E2 Young modülü değeri olmuştur. Yine bir diğer en yakın oran %88 ile E-cam/epoksi kompozitin E1 Young modülü değeri olmuştur. E-cam/epoksi kompozitin Poisson değeri ise %72 oranında benzer bulunmuştur. Çekme testi yöntemi tahribatlı bir yöntem, ultrasonik yöntem ise tahribatsız bir yöntemdir. Araştırmada bu iki yöntem ile elde edilen Young modülü ve Poisson oranı değerleri birbiriyle uyuşmaktadır. Çekme testi yöntemi ultrasonik yönteme göre daha zor ve titizlik gerektiren çalışmalar içermektedir. Çekme testi deneyi sonunda plakalar oldukça zarar görebilmektedir. Bu sonuçlar göz önüne alındığında ultrasonik yöntemin tahribatlı yöntem olan çekme testi deneyine göre daha avantajlı ve ucuz bir yöntem olduğu söylenebilir.Öğe Ultrasonik yöntemle ve mekanik deneylerle belirlenen malzeme sabitlerinin karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi, 2022) Güzel, Hatice; Bozkurt, ErsinBu araştırma, E-cam/epoksi ve Karbon/epoksiden oluşan ortotropik kompozit malzemelerde ultrasonik yöntem ve çekme testi deneyi ile ölçülen Young modülleri ve Poisson oranlarının karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Ecam/epoksi ve Karbon/epoksi kompozit malzemelerin bilgileri bir firmaya verilmiş, kompozit malzemeler bu firmaya standartlara uygun olarak ürettirilmiştir. Ultrasonik hız ölçümleri için 5800PR ultrasonic pulse generatorreceiver device ve GW Instek GDS-2062 model 60 MHz dijital oscilloscope kullanılmıştır. Çekme testi deneyi için Instron 3520 cihazı kullanılmıştır. Ultrasonik yöntemle ve çekme testi deneyi ile elde edilen sonuçlara göre en yakın oran %92 ile Karbon/epoksi kompozit malzemenin E2 Young modülü değeri olmuştur. Yine bir diğer en yakın oran %88 ile E-cam/epoksi kompozitin E1 Young modülü değeri olmuştur. E-cam/epoksi kompozitin Poisson değeri ise %72 oranında benzer bulunmuştur. Çekme testi yöntemi tahribatlı bir yöntem, ultrasonik yöntem ise tahribatsız bir yöntemdir. Araştırmada bu iki yöntem ile elde edilen Young modülü ve Poisson oranı değerleri birbiriyle uyuşmaktadır. Çekme testi yöntemi ultrasonik yönteme göre daha zor ve titizlik gerektiren çalışmalar içermektedir. Çekme testi deneyi sonunda plakalar oldukça zarar görebilmektedir. Bu sonuçlar göz önüne alındığında ultrasonik yöntemin tahribatlı yöntem olan çekme testi deneyine göre daha avantajlı ve ucuz bir yöntem olduğu söylenebilir.