Yazar "Civelek, Ayşen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetiminin işletme performansına etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004) Civelek, Ayşen; Güleş, Hasan KürşatÖğe Pazarlama iletişim stratejileri kapsamında destinasyonlarda marka kimliği oluşturma süreci: Konya örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016-04-28) Civelek, Ayşen; Zerenler, MuammerGünümüzde markalaşmış ürünlerin iyi pazarlanması sonucu oluşan ve işletmede olumlu etkiler bırakan markalaşma çabaları, artık turistik bir ürün olarak düşünülen şehirlerde etkisini göstermiş, yerel yönetimlerin çalışma konuları arasında şehir turizmi giderek öne çıkmaya başlamıştır. Ülke pazarlaması ise yerini marka değeri taşıyan şehir pazarlamasına bırakmıştır. Şehirler gerek ulusal gerekse uluslar arası pazarlardan, sadece turizm değil, ticaret, sağlık, eğitim, yatırım gibi alanlarda da daha fazla pay alabilmek için markalaşma çalışmalarına ağırlık vermeye başlamışlardır. Markanın varoluş amacı ve sunacağı değeri ifade eden ve şehir yönetimince oluşturulup, korunması hedeflenen marka bileşenleri, şehir marka kimliğinin yapı taşlarını oluşturur. Şehir marka kimliği insanlar üzerinde şehrin istenilen algıyı yaratması amacıyla oluşturulmuş en uygun durumu ifade eder. Kimliğin yaratacağı olumlu imaj, şehir pazarlamasında başarının temel unsurudur. Bu çalışmada pazarlama ve pazarlama iletişimi, şehir pazarlaması, marka, marka kimliği konuları kapsamlı bir biçimde ele alınmıştır. Çalışmanın sonunda yer alan araştırmada, Konya marka kimliğinin geliştirilmesi amacıyla protokolün şehir hakkındaki görüşlerinin belirlenmesine çalışılmıştır.Öğe Stratejik bir rekabet aracı olarak müşteri ilişkileri yönetimi: konaklama işletmeleri üzerine bir uygulama(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2005) Güleş, Hasan Kürşat; Akgemci, Tahir; Civelek, Ayşen; TR6703Genelde turizm işletmelerinde, özelde ise konaklama işletmelerinde müşteri ilişkilerini geliştirmek; sürdürebilir bir rekabet üstünlüğü sağlamada stratejik bir öneme sahiptir. Bu nedenle son zamanlarda işletme yönetim ve yazınında Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) ön plana çıkan temel konulardan birisidir. Bu bağlamda; bu çalışmada konaklama işletmelerinde MİY uygulamasının işletme performansı üzerindeki etkisi görgül olarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamındaki 40 konaklama işletmesinden elde edilen bulgular MİY uygulama düzeyi ile işletme performansı arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır.Öğe Tuizmin Sosyal Yapıya ve Sosyal Değişmeye Etkileri(Selçuk Üniversitesi, 2010) Civelek, AyşenTurizm sadece ekonomik bir olay değil, sosyal, kültürel, coğrafi, siyasal yönleri de olan, toplumu ve sosyal yapıyı etkisi altına alan ulusal ve uluslar arası platformdaki harekettir. Gerek ülkeler içinde, gerek ülkeler arasında, büyük insan kitleleri, dinlenmek, yeni yerler görmek, değişik kültürleri tanımak amacıyla seyahat etmektedirler. Turizm olayı, bireyleri ve insan topluluklarını içeren bir olaydır. Dolayısıyla, birey, aile, toplum ve sosyal sınıflar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri sonucunda meydana gelen değişiklikler, kişilerin yaşam biçimini değiştirmekle kalmamış, aynı zamanda kentlerin ve kırsal kesimin yapısını da değiştirmiştir. Turizmin olumsuz etkilerinin en aza indirilebilmesi, toplumsal taşıma kapasitesinin aşınmaması ile mümkün olabilir.