Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirel, Alper" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sanat eğitiminde bilgisayar ve çokluortam uygulamaları
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Demirel, Alper; Karoğlu, Alaybey
    Bu araştırma ilköğretimde görsel sanatlar eğitimi dersinde, bilginin kolay ve kaliteli aktarımı anlamında bilişim teknolojilerinin kullanılması ile bir program modeli oluşturmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada bilgisayar ve multimedya ürünlerinin eğitimde etkililiği incelenmiş; yalnız böyle bir konuda sanat eğitimine yönelik ciddi bir araştırma ve etkinlik bulunamamıştır. Görsel Sanat Eğitiminin bu alandaki büyük açığının kapatılması gerekmektedir. Araştırmanın temel problemi bu amaca bağlı olarak oluşturulmuştur. Yani bilgisayar destekli çokluortam sunuları sanat eğitiminde etkili midir? Bu konuda da hazırlanmış bilgisayar destekli görsel sanatlar, multimedya ders videoları çok az sayıda olduğundan, yine araştırma bünyesinde böyle bir proje geliştirilmiştir. 2005-2006 Eğitim Öğretim yılında gerçekleştirilen çalışmada geliştirilen projenin sanat eğitimi dersindeki etkililiği araştırılmıştır. lköğretim son sınıf 8-b sınıfı öğrencilerinden klasik görsel sanatlar dersinin verildiği kontrol grubu oluşturulmuş, 8-c sınıfı öğrencilerinden de deney grubu oluşturulmuştur. Deney ve kontrol grupları ön başarı testine tabi tutulmuş ve her iki sınıfın da arasında anlamlı bir fark gözlenememiştir. ki aylık deney sürecinde hazırlanan multimedya destekli sanat eğitimi videoları deney grubuna verilmiş ve aynı başarı testi ile gruplar son-teste tabi tutulmuştur. Ön test son test arasında her iki grubunda sonuçları son test lehine anlamlı bulunmuştur. Son-test sonuçlarına bakıldığında ise deney grubu lehine 30 aritmetik ortalama puan farkıyla anlamlı bir sonuç elde edilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda bilgisayar ve çokluortam destekli sanat eğitimine ilişkin donanımı olan nitelikli sanat eğitimcilerin yetiştirilmesi için eğitim fakülteleri programında yer alması gereken bilgisayar öğretiminin her alana özel olmasının gereği ve üniversitelerin Resim Öğretmenliği bölümlerinde bilgisayar destekli sanat eğitimi ve öğretimine ilişkin bir program modeli oluşturulması önerilmiştir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim