Yazar "Erel, Suat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Comparison of The Effect of Smoking Status on Cognitive Function, Motor Performance and Dual-Task in Sedentary Healthy Young Adults(Selçuk Üniversitesi, 2023 Eylül) Taşvuran Horata, Emel; Eken, Fatma; Güven, İzgi; Ertürk, Abdulkadir; Erel, SuatAim: Many studies emphasize that smoking has negative effects on cognitive function and muscle strength. Therefore, the study aimed to compare cognitive function, motor performance, and dual-task of sedentary healthy young individuals according to smoking status. Method: In the descriptive study, young adults between the ages of 18 - 25 were included. Participants were divided into two groups; smokers and nonsmokers. Executive function was analyzed with the Stroop test. For motor performance, quadriceps femoris muscle and grip strength measured and Extended Timed Up and Go (ETUG) test were used. Participants’ dual-task gait performance was assessed with an auditory task concurrent with the ETUG. Findings: 62 participants with a mean age of 21.08 ± 1.08 and a body mass index of 21.73 ± 2.76 were included. In intergroup comparisons, there was no difference between two groups in cognitive function, quadriceps muscle strength and grip strength (p>0.05). There was a difference in favour of nonsmokers between two groups in ETUG and cognitive ETUG (p<0.05). Results: In conclusion, smoking causes performance loss in both dynamic functional activities and dual-task in young adults.Öğe Üniversite öğrencilerinde COVID-19 korkusunun internet bağımlılığı ve fiziksel aktivite düzeyi ile ilişkisi(Selçuk Üniversitesi, 20.12.2024) Eraslan, Umut; Güven, İzgi; Horata, Emel Taşvuran; Erel, SuatAmaç: Bu araştırmanın amacı üniversitede öğrenim gören genç yetişkinlerde COVID-19 korkusunun internet bağımlılığı ve fiziksel aktivite düzeyi ile ilişkisinin incelenmesidir. Yöntem: Tanımlayıcı anket çalışması olarak planlanan bu araştırmaya, üniversitede öğrenim gören öğrencilerden fiziksel aktivite yapılmasına engel olabilecek kronik bir problemi olmayan 543 öğrenci dahil edildi. Öğrenciler internet tabanlı veri toplama tekniği ile değerlendirildi. Öğrencilerin COVID-19 korkusu COVID-19 Korkusu Ölçeği ile, internet bağımlılık düzeyleri Young İnternet Bağımlılığı Testi Kısa Formu ile, fiziksel aktivite düzeyi Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi Kısa Formu ile sorgulandı. Bulgular: Çalışmaya katılan 543 kişiden 411’i (%75.7) kadın ve 132’si (%24.3) erkekti. Katılımcıların yaşı 22.0±3.0 (18-39) yıldı. Katılımcıların COVID-19 Korkusu Ölçeği skoru 14.6±5.06 (7-35), Young İnternet Bağımlılık Testi skoru 27.18±7.38 (12-56), Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi skoru ise 940.83±1595.82 idi. Katılımcılar içerisinde fiziksel aktivite yaptığını bildiren 253 kişinin fiziksel aktivite düzeyleri açısından %39.4’ü (100) çok aktif, %35.4’ü (90) minimal aktif, %25.2’si (63) ise inaktifti. COVID-19 korkusu ile internet bağımlılığı arasında pozitif yönde, zayıf düzeyde bir korelasyon saptandı (r=0.214, p<0.001). COVID-19 korkusu ile fiziksel aktivite düzeyi ilişkili değildi (r=-0.068, p=0.133). Sonuç: Sonuç olarak bu çalışmada, literatürde bildirilen sonuçlarla uyumlu olarak pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin COVID-19 korkusunun orta düzeyde olduğu ve internet bağımlılığıyla ilişkili olduğu görülmüştür. Ancak COVID-19 korkusu fiziksel aktivite düzeyi ile ilişkili bulunmamıştır. Pandemi ve benzeri süreçlerde toplumun bu korkuyla ilişkili olarak bağımlılık davranışı geliştirmesini önlemeye yönelik eğitimler faydalı olabilir. Korku durumuyla ilişki saptanmasa da bireylerin sağlık durumunun iyileştirilmesi için fiziksel aktivitenin devamlılığı da teşvik edilmelidir.