Yazar "Ersoyoğlu, Ali Serhat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ark akımı ve ark geriliminin bağlantı mukavemeti üzerine etkilerinin araştırılması(Selçuk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2016) Akın, Ahmet; Ersoyoğlu, Ali SerhatBu çalışmada gazaltı kaynak parametrelerinden ark akımı ve ark gerilimi dışında kalan parametreler sabit tutularak, çeşitli kaynak bağlantıları elde edilmiştir. Çalışmanın ana hedefi, sanayide özellikle imalat sektöründe sıklıkla kullanılan elle gazaltı kaynak yöntemi için, ark akımı ve ark geriliminin bağlantının çekme mukavemeti üzerindeki etkisini görmektir. Bu bağlantılarda ana malzeme olarak, mobil vinç imalatında sıkça kullanılan S700MC kalite malzeme seçilmiştir. Elde edilen bağlantıların, kaynak dikiş profilleri ve kaynak nüfuziyetleri incelendikten sonra, çekme mukavemetinin tespit edilmesi amacıyla, bağlantılardan çekme numuneleri çıkartılıp, çekme deneyleri uygulanmıştır. Çekme deneyleri sonucunda en çarpıcı sonuç, özellikle yüksek kaynak gerilimleri ile elde edilen bağlantılarda, yüksek gerilim sonucu oluşan uzun ark boyunda meydana gelmiştir. Uzun ark boyu nedeniyle kaynak dikişinin genişliği artmış ve nüfuziyeti azalmıştır. Ayrıca geniş dikiş profili sonucu hızlı soğuma meydana gelmiş ve iç gerilmeler artmıştır. Bu nedenlerin doğal sonucu olarak da uzun ark boyu ile elde edilen çekme mukavemet değerleri, kısa ve orta ark boyuna oranla yaklaşık %15 daha düşük sonuçlar vermiştir.Öğe Mobil vinçlerde teleskobik bomların optimizasyonu(Selçuk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2015) Güder, Yunus; Ersoyoğlu, Ali SerhatBu çalışmada 100 ton kapasiteli 8x8 mobil vincin üst yapısının optimal konstrüksiyon tasarımı yapılmış olup, nümerik hesaplamalar ve sistemin sonlu elemanlar yöntemi ile statik ve dinamik analizleri yapılmıştır. TÜBİTAK Projesi kapsamında geliştirilen vinç, tek hidrolik uzatma silindir tahrikli teleskobik bomlara sahiptir. İnşaat sektöründen limanlara, rüzgar türbinlerinden taşımacılığa kadar bir çok alanda ağır yük tonajlarında gereksinim haline gelen vinç sistemlerinin üretimi özellikle Avrupalı firmalar tarafından yapılmaktadır. Tez çalışmasında üretimi yapılacak olan vincin, çalışma şartları ve kapasitesi göz önüne alınarak, bilgisayar ortamında optimum tasarım modeli kurulmuş ve yine bilgisayar ortamında gerçekleştirilen analiz çalışmaları incelenmiştir. Analiz sonuçlarına dayanarak tasarımda iyileştirme gerektiği öngörülen adımlar prototip üretiminden sonra geliştirilmesi planlanan model üzerinde uygulanacaktır. Bu yayın kapsamında yapılan çalışmalar ile analiz ortamında yazılan makro ile kalınlık, malzeme akma dayanımı ve emniyet katsayısı değerlerini dikkate alarak gerilme optimizasyonu otomatikleştirilmiş olup, tüm ürün çeşitlerine uygun hala getirilmiştir.Öğe Sd parça programlarının oluşturulması için son işlemci tasarımı(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1999-09-02) Ersoyoğlu, Ali Serhat; Ünüvar, AliBilgisayar destekli tasarım ve imalatın (BDT / BDÜ) konusu, imalatı yapılacak bir parçanın bilgisayar ortamında tasarlanması ve BSD takım tezgahlarında işlenebilmesi için «erekli SD programlarının oluşturulmasına kadar olan süreci kapsar. BDÜ yazılımları, parçaya ait geometrik bilgiler ve talaş kaldırmaya ait teknolojik bilgileri kesici takımın izlemesi gereken yol bilgilerine dönüştürür. Bu bilgiler son işlemci yazılımı ile SD kodlarına dönüştürülür. Sayısal denetimli takım tezgahları basit parçaların yanında karmaşık parçaların imalatı içinde uygundur. Parçaların karmaşıklık oranı arttıkça, elle programlama yöntemi içinden çıkılmaz bir durum almakta ve hata yapma olasılığı artmaktadır. Bu durumlarda BDT / BDÜ programlarının kullanılması kolaylık ve zaman tasarrufu sağlamaktadır. Fakat, takım tezgahlarında kullanılan SD'li kontrol ünitelerinin farklılığı, parça programları ile aralarında uyumsuzluk oluşturmaktadır. Bu uyumsuzluk, çok ekonomik olmamasına rağmen tezgaha özel son işlemci programlarının yazılması ile gider ilebilmektedir. Bu tezde kullanılan takını yolu verileri dosyası (CLDATA) bir BDT / BDÜ paket programında oluşturuldu. Son işlemci programının yazılmasında ise Turbo C++ dili kullanılmıştır. Tasarlanan bu programla CLDATA dosyalan SD kodlarına dönüştürülebilmektedir.Öğe Serbest şekilli yüzeylerin işlenmesi için takım yolu oluşturulması(Ersoyoğlu, A. S., Ünüvar, A. (2008). Serbest şekilli yüzeylerin işlenmesi için takım yolu oluşturulması. Selçuk Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23, (2), 59-70., 2008) Ersoyoğlu, Ali Serhat; Ünüvar, AliBu çalışmada, serbest şekilli yüzeylerin hassas ve düşük maliyetle üretilmesini sağlamak amacıyla, belirli takım yolu şablonlarından uygun olanı ve gerekli takımları seçebilen bir takım yolu oluşturma sistemi geliştirilmiştir. Geliştirilen sistem, yüzey bilgilerini IGES veri dosyasından okuyabilmekte, bu yüzeyleri NURBS formatında tanımlayabilmekte, uygun takım yolu şablonları ile takımları seçebilmekte ve takım yolu üretebilmektedir. Sistem, Visual C++ programlama paketi ile yazılım haline getirilmiştir.Öğe Serbest şekilli yüzeylerin işlenmesi için takım yolu oluşturulması(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005-11-18) Ersoyoğlu, Ali Serhat; Ünüvar, AliBir imalat sisteminde serbest şekilli yüzeylerden oluşan karmaşık parçaların tasarlanması kadar imal edilmesi de oldukça önemlidir. Sayısal denetimli takım tezgahlarının (BSD) etkili bir şekilde kullanılabilmesi ve bu karmaşık şekilli yüzeylere sahip parçaların işlenebilmesi için Bilgisayar Destekli İmalat (Computer Aided Manufacturing, CAM) programlarına ihtiyaç vardır. Günümüzde bir çok ticari BDT/BDÜ paket programı vardır. Bu programlar serbest şekilli yüzeylerin BSD takım tezgahlarında işlenebilmesi için gerekli SD kodlarını üretebilmektedir. Bir BDT/BDÜ programından hassas bir işleme sağlayan SD kodları üretmesinin yanında, en düşük maliyet, en az işlem süresi ile sonuçlanacak bir takım yolu üretmesi istenmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, serbest şekilli yüzeylerin hassas ve düşük maliyetle üretilmesini sağlamak amacıyla, belirlenen takım yolu şablonlarından uygun olanını ve gerekli takımları seçebilen bir takım yolu oluşturma sistemi geliştirilmiştir. Geliştirilen sistem, yüzey bilgilerini IGES veri dosyasından okuyabilme, bu yüzeyleri NURBS formatında tanımlayabilme, uygun takım yolu şablonları ile takımları seçebilme ve takım yolu üretebilme yeteneğine sahiptir. Sistem, Visual C++ programlama paketi ile yazılım haline getirilmiştir.