Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gökay, Melek" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Farklı Eği?ti?m Sevi?yeleri?nde Esteti?k Beğeni?
    (Selçuk Üniversitesi, 2006) Gökay, Melek; Demir, Ahmet
    Farklı eğitim düzeylerinde bulunan bireylerin öğrenimleri sırasında almış oldukları Resim-iş dersleri estetik beğeni düzeylerine ne kadar etki yapmıştır? Resim-iş derslerinde estetik eğitimin ve öğretimin gerçekleştirilmesi sonucunda öğrencilerin estetik beğeni düzeylerinde olumlu yönde bir gelişim gözlenebilir mi? konularını ele alan bu araştırmada eğitimin estetik beğeni düzeyinde değişikliklere neden olduğu fakat estetik beğeninin daha çok popüler kültür etkisinde kaldığı belirlenmiştir. Estetik beğeni düzeyinin niteliğinin artırılması ve hayattan daha fazla haz alınabilmesi için estetik eğitimin gerekliliği ortaya çıkmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Konya'da geleneksel sanatçılar ile sözlü sanat tarihi
    (2009) Gökay, Melek
    Bu çalışma içeriğinde Konya'da lise seviyesindeki öğrencilerin yerel iki zanaatkarla yaptıkları görüşme ele alınmıştır. Sanat eğitiminde sözlü sanat tarihini (görüşme tekniği) ele alan bu çalışmada öğrenciler sanatçıları çalıştıkları atölyelerde (işyerlerinde) ziyaret ederek zanaatkarların kendileri ve ortaya koydukları ürünleri hakkında sorular sormuşlardır. Geleneksel sanatçılar olarak seçilen Keçe ustası Mehmet Girgiç ve Kündekari ustası Mevlüt Çiller öğrencilere verdikleri cevaplarda samimi olmuşlar ve detaylı bilgiler vermişlerdir. Öğrencilerin atölyeleri kokusuyla, tozuyla hissetmeleri ve ürünlerin nasıl ortaya konulduğunu bu işi yapan sanatçıdan öğrenmeleri onların bu görüşmeyi unutmamalarını sağlayacaktır. Öğrencilerin yaşadıkları yörede bulunan kültür ürünlerini fark etmeleri ve sanatçıların onlarla konuşmaları geçmişlerinden bahsetmeleri, öğrenciler üzerinde etkili olmuştur. Bu görüşmeden birkaç hafta sonra görüşmeye katılan öğrenciler üzerinde yapılan anket çalışmasında öğrencilerin görüşmeyi ve gördükleri yerel sanat dalını hatırlamaya devam ettikleri gözlenmiştir. Böylece ezbersiz öğretim konusunda uygulanan yöntemlerden olan görüşme tekniğinin sanat eğitiminde kullanılabileceği görülmüştür.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim