Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gül, Özgür" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Effect of Basketball Training on Agility of Children
    (Selçuk Üniversitesi, 2019 Ocak) Şahin, Hasan; Gül, Özgür
    This study has been done for the aim of determining the effects of basketball practices on agility and a number of physical and motorial features. The research group of thisempirical researchstudy in which pretest and posttest are made as a quantitative research models,consisting of a control and an experimental group, consists of 12 years old 60 boys who played basketball (n=30) and didn’t play (n=30. Basketball practices made with the player (research) group for 16 weeks but no practices made with the non-player (control) group. Before practices(pre-test) and after practices (post-test) height, weight, right flexibility, left flexibility, illinuois agility, vertical jump, stabile jump and balance features of children’s who are in the experimental and control groups in the study, has been measured with necessary techniques and data are gathered.Gathered data have been analized with SPSS 25.0 statistic analyze program and findings are gained. In this context , T test for the analyze of independent variable data in the normally distributed variables, Mann-Whitney U test which is one of the non-parametric tests,for the analyze of non-normally distributed variables and Wilcoxon signed rank test for detecting the change between groups have been chosen. As a result of this study it’s stated that basketball practices are caused a significant change on boys’ height, right flexibility, left flexibility, illinuois agility, balance and stabile jumping features who are in the experimental group. With comparing the boys’ pre-test post-test measurements who are in non player control group, it’s indicated that there is a significant change on height, weight, right flexibility, left flexibility and balance features. Also, comparing two groups’ pre-test measurements, a difference is detected on the side of control group that non-players of basketball before about right flexibility, left flexibility and balance features but a change is detected on the side of experimental group that players of basketball before about illinuois agility, vertical jump and stabile jump features. In this study, when we compared the post-test measurements of the groups, it’s detected that there is a differentation about right flexibility feature on the side of control group and a change about illinuois agility, vertical jump, balance and stabile jump features on the side of experimental group.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Oyun ve hareket temelli büyük kas beceri eğitim programlarının 4-5 yaş çocukların büyük kas becerilerine etkisinin karşılaştırılması
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012-07-19) Gül, Özgür; Koçak, Nurcan; Tepeli, Kezban
    Bu çalışmada; oyun ve hareket temelli büyük kas beceri eğitim programlarının 4-5 yaş çocukların büyük kas becerilerine etkisinin olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, S.Ü. Mesleki Eğitim Fakültesi Prof. Dr. İhsan Doğramacı Uygulama Anaokulu (oyun temelli büyük kas beceri eğitim grubu ve hareket temelli büyük kas beceri eğitim grubu) ve M.E.B.'na bağlı Selçuklu Ayşah Bağımsız Anaokuluna (kontrol grubu) devam eden 4-5 yaş çocukları oluşturmaktadır. Bu çalışma oyun temelli büyük kas beceri eğitim grubuna katılan 22, hareket temelli büyük kas beceri eğitim grubuna katılan 22 ve kontrol grubunda yer alan 21 olmak üzere toplam 65 çocuk üzerinden gerçekleştirilmiştir. Her iki eğitim programına dahil olan deneme grubundaki çocuklara haftada ikişer gün ve günde 45 dakika olmak üzere 12 hafta süreyle eğitim verilmiştir. Büyük kas beceri eğitim programları okuöncesi eğitim kurumunda ve araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Kontrol grubuna bu süreç içerisinde böyle bir eğitim verilmemiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Ulrich (1992) tarafından geliştirilen ve Tepeli, Arı ve Büyüköztürk (2007) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan ?Büyük Kas Becerilerini Ölçme Testi -BüKBÖT (Test of Gross Motor Development -TGMD-2)? kullanılmıştır. Test çocuklara deneme öncesi ve sonrasında uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmada yer alan gruplardaki çocuk sayıları 30'un altında olduğu için; parametrik olmayan testlerden yararlanılmıştır. Çalışmaya alınan deneme ve kontrol gruplarındaki çocukların deneme öncesi (ön-test) ve deneme sonrası (son-test) Büyük Kas Beceri Ölçme Testinden aldıkları puanların karşılaştırılmasında Kruskal Wallis Testi, deneme ve kontrol gruplarındaki çocukların deneme öncesi (ön-test) ve deneme sonrası (son-test) puanları arasında bir farklılaşmanın olup olmadığı ise Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile test edilmiştir. Sonuç olarak Oyun ve Hareket Temelli Büyük Kas Beceri eğitim programı uygulamalarının 4-5 yaş çocukların büyük kas becerilerini olumlu yönde geliştirdiği, ancak Oyun Temelli Büyük Kas Beceri eğitim programının bu yaş grubu çocuklar üzerinde daha etkili olduğu belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Genel Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi, 2017) Gül, Özgür; Çağlayan, Hakan Salim; Özlü, Metin
    Bu araştırma, Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin genel öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin bazı değişkenlere (cinsiyet, bölüm, sınıf, yaş) göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük Eğitimi ve Rekreasyon Bölümü’nde okumakta olan 1030 1. ve 2. Öğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış fakat uygulama yapıldığı anda mevcut olmayan öğrenciler ile ankete katılmak istemeyen öğrencilere anket uygulanmadığından araştırma 808 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Öztürk (1995) tarafından geliştirilen “Genel Öğrenme Stratejileri Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği Kolmogorov-Smirnov testi ile incelenmiş ve bu inceleme sonucunda veriler normal dağılım gösterdiğinden dolayı ikili küme karşılaştırmaları için t testi; üç veya daha fazla küme karşılaştırmaları için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. ANOVA sonucu anlamlı bulunan farklılıkların kaynağını belirlemek üzere varyansların homojen olmasından dolayı Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin cinsiyet değişkenine göre tekrar ve hatırlama stratejilerinin; öğrenim gördükleri bölüm değişkenine göre dikkat, anlamlandırma, zihne yerleştirme, hatırlama ve duyuşsal stratejilerinin; sınıf değişkenine göre anlamlandırma, hatırlama ve duyuşsal stratejilerinin; yaş değişkenine göre ise dikkat, anlamlandırma, zihne yerleştirme, hatırlama ve duyuşsal stratejilerinin anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim