Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Güngör, Ahmet Reşat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Reklam mesajlarında kullanılan dilin cinsiyet açısından analizi: Kadın ve erkek dergileri üzerine bir inceleme
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Güngör, Ahmet Reşat; Canöz, Kadir
    Bireyin çevre ile olan etkileşim süreci olarak tanımlanabilecek insan davranışı, temelde tüketici davranışının ana yapısını oluşturur. Her düşünce duygu ve eylem insan davranışının bir parçasıdır. Tüketicinin çeşitli nedenlerle seçme olanaklarının artması tüketici davranışlarına olan ilgiyi ister istemez geniş boyutlara ulaştırmıştır. Bu durumda tüketiciyi direkt olarak alıma iten böylesi güçlü güdülerin neler olduğu sorusu gündeme gelmektedir. Yapısı itibariyle reklamlardan kafası karışmış olan insan, çeşitli güdülerin etkisiyle satın alma kararını verebilmektedir. Günümüzde kullanılan reklam kanallarından biri de süreli dergilerdir. Süreli dergiler türlerine göre birçok dala ayrılmış olup, televizyon kanallarına kıyasla hedef kitlelerine daha çok odaklanarak daha detaylı ve daha doyurucu içerik üretmektedirler. Yukarıda ifade edilen bu temellere ilişkin olarak bu çalışmanın amacı, hem erkek hem kadın tüketiciye hitap eden dergi reklamlarının ilgili hedef kitle üzerindeki etkilerini saptamak amacıyla içerik analizi yapmaktır. Bu bağlamda erkek ve kadın tüketici grubuna hitap etmekte olan 4 derginin 2016 yılında piyasaya sürmüş oldukları sayılar seçilerek araştırmacı tarafından hazırlanan içerik analizi formu ile değerlendirilip gerekli istatistiksel süreçler ortaya konmuştur. Yapılan analizler neticesinde elde edilen bulgular ışığında, ele alınan dergilerde yayınlanmış olan reklamların büyük çoğunluğunda hedef kitle seçimine uygun olarak cinsiyet değişkenine yer verildiği tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Dergi, Cinsiyet, Reklam, Reklam Mesajları, Cinsiyet ve Reklam

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim