Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karaoğlu, Mehmet Ali" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Müzik sanatıyla uğraşmak anksiyete ve depresyon belirtilerini azaltır mı? Konservatuar ve diğer fakülte öğrencilerinin karşılaştırılması
    (2009) Karaoğlu, Nazan; Karaoğlu, Mehmet Ali
    AMAÇ: Sanatın özellikle psikiyatrik hastalıklar olmak üzere birçok hastalıkta rahatlama sağladığı ve tedaviye katkısının olduğu bilinmektedir. Fakat sanatın sanatçılar üzerindeki etkisi çok iyi bilinmez. Bu çalışmanın amacı konservatuar ve diğer fakülte öğrencilerinde anksiyete ve depresyon belirtileri açısından fark olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. YÖNTEM: Bu çalışmada konservatuar ve diğer fakülte öğrencilerinin anksiyete ve depresyon puanları Hastane Anksiyete ve Depresyon Skalası (HADS) ile ölçülerek karşılaştırıldı. Hastalık dışı sebeplerle Kampüs Sağlık Merkezi’ne başvuran gönüllü öğrencilerden sosyodemografik özellikleri ile HADS’nı içeren bir anket formu doldurulması istendi. İstatistiksel analizde yüzdeler ki-kare testi, student-t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanıldı. BULGULAR: Çalışma grubu yaşları 17–29 arasında değişen (ortalama21,362,31 yıl) 171 öğrencilerden oluşuyordu. Seksen dokuzu (%52) kız ve 82’si (%48) erkekti. Ellibeş (%32,2) konservatuar öğrencisine karşılık 116 (%67,8) diğer fakülte öğrencisi yer aldı. Tüm çalışma grubunun 104’ü (%60,8) yurtta kalmaktaydı. Konservatuar öğrencilerinin anksiyete ve depresyon puanları sırasıyla 7,213,37 ve 5,803,49 idi. Karşılaştırma grubunda ise ortalama anksiyete puanı 7,56 3,62 ve ortalama depresyon puanı 5.813.41 olarak saptandı. Eşik üstü anksiyete ve depresyon puanları konservatuar öğrencilerinde %18,2 (n10) ve %15,5 (n18) öğrencide saptanırken iken karşılaştırma grubunda bu oranlar %32,7 (n18) ve %25,0 (n29) idi. Hem anksiyete hem de depresyon belirti oranları açısından gruplar arasında istatistiksel fark yoktu (p0.05). SONUÇ: Bu çalışma grubunda müzik sanatıyla uğraşmanın olası anksiyete ve depresyon açısından fark yaratmadığını saptadık. Sanat genelde bir rahatlama aracı olarak algılanmasına rağmen sanatı bir ders, bir iş ya da para kazanma amacıyla yapan kişiler aynı şeyi hissetmeyebilir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim