Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, Öznur Özgür" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Rıfat Ilgaz'ın eserlerinde çocuk ve çocuk eğitimi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Kaya, Öznur Özgür; Serarslan, Halim
    Çalısmamızda, Rıfat Ilgaz'ın eserlerinden hareketle çocuga bakısı ve çocuk egitimiyle ilgili unsurları tespit edilerek bu alanda çalısma yapacaklara kaynak teskil etmesi hedeflenmistir. Çocukları konu edinen pek çok sair ve yazar vardır. Bunlardan biri de Rıfat Ilgaz'dır. Çalısmamızın sınırlarını sanatçının çocuklar için yazmıs oldugu eserler okunmak suretiyle fislenmis daha sonra yazıya geçirilmistir. Rıfat Ilgaz'ın kendi yazdıgı eserlerin yanı sıra, hakkında yazılmıs diger eserlerden de faydalanılmıstır. Giris bölümünde sanatçının hayatı ve eserleri teze zemin hazırlaması bakımından kısaca tanıtılmıstır. Birinci bölümde egitim nedir, sorusuna cevap ararken, çocuk ve çocuk egitimiyle ilgili unsurlar üzerinde durulmustur. kinci bölüm tezimizin asıl kısmını olusturmaktadır. Burada Rıfat Ilgaz'ın çocuga bakısı ve çocuk egitimi ile ilgili görüsleri sunulmustur. Sonuç kısmında çalısmamız genel hatlarıyla toparlandıktan sonra, yararlandıgımız kaynaklar kaynakça kısmında verilmistir. Türk edebiyatının sair ve yazarlarından olan Rıfat Ilgaz aynı zamanda ögretmen ve egitimcidir. Toplumcu gerçekçi olan sanatçı eserlerinde daha çok toplumun aksayan yönlerini ele almıstır. Egitimci yönüyle de alakalı olarak insana ve insanın egitimine önem vermistir. Rıfat Ilgaz'ın tespit ettigi eksiklerin günümüzde de devam ettigi dikkate aldıgında çalısmamızın önemi ortaya çıkmaktadır. Degisimin sürekliligi egitim kurumlarında kazandırılan bilgi ve becerilerin zaman içinde yetersiz kalmasına neden olmakta, bir baska deyisle yasam boyu ögrenmeyi gerekli kılmaktadır. Egitim ve ögretimin yeniden yapılandırılması sürecinde ögretmenler daha çok rehber ve yol gösterici rolünü üstlenmekte, böylece ögrencilere, ögrenme sürecinde sorumluluk vermektedir. Yasadıgı dönem içerisinde Türk toplumunun ve insanının temel özelliklerini ele alarak Türk edebiyatının zenginlesmesini saglayan Rıfat Ilgaz'ın çocuklara ve çocuk egitimine, görüslerini ve bakıs açısını sunmaya çalıstık.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim