Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, Arzu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türk vergi sistemi içerisinde yol vergisinin yeri ve Cumhuriyet Dönemindeki uygulamaları
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011-06-14) Kaya, Arzu; Akandere, Osman
    Osmanlı Devleti'nin ilk dönemlerinde önemli gelişmelerin sağlandığı bayındırlık işleri devletin son yıllarında ihmal edilmiştir. Milli Mücadele zamanında da tek düşüncenin yurt savunması olması nedeniyle ülke oldukça harap bir hale gelmişti. Dolayısıyla Birinci Dünya Harbi ve sonrası Milli Mücadele ile Osmanlı Devleti bakiyesi üzerine kurulan Türkiye Cumhuriyeti dönem itibariyle zor şartlarla karşı karşıya kalmıştır. Anadolu, coğrafi konumu gereği başlangıçtan itibaren bir ticari geçit koridoru oluşturmuştur. Osmanlı İmparatorluğu kuruluşunda Anadolu Selçukluları'ndan teslim aldıkları ulaştırma ağını uzunca bir süre kullanmışlardır. Askeri ihtiyaçları karşılamak için geliştirdikleri karayolu ağları yükseliş döneminde, hem askeri hem de ticari ihtiyaçları karşılayabilmektedir. İktisadi ve sosyal alandaki çalışmalar hızla devam ederken karayollarına gerekli kaynağın ayrılamamıştır. O dönemde yaşanılan ekonomik sıkıntılar ile 1929-1930'lu yıllarda bütün dünyayı etkileyen Dünya Ekonomik Buhranı ve İkinci Dünya Savaşı devletimizin içinde bulunduğu şartları ağırlaştırmıştır. Osmanlı Devleti'nden yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin 1950'li yıllarına kadar yol vergisi uygulaması tez konusu olarak ele alınmıştır. Birinci bölümde konunun ekonomik temellerini oluşturması ve alt yapının tespiti amacıyla kavramsal çerçeve bağlamında vergi kavramını Osmanlı Devleti açısından ele aldık. Osmanlı Devleti'nin yol meselesine yaklaşımını ve Osmanlı bakiyesi üzerine kurulan yeni devletimizde de yol mükellefiyeti uygulamasına geçişin temellerini inceledik. İkinci bölümde, karayollarımızın yapılmasında anahtar rolü oluşturan cumhuriyet öncesi ve Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarında devletin vergileme zihniyeti ve uygulamalarını ortaya koyduk. Üçüncü ve son bölümde de asıl konumuz yeni Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin karayollarındaki vergi uygulaması olan ?yol vergisi?ni (mükellefiyeti) Osmanlı Devleti zamanında yol meselesi ve vergi bağlantısıyla Osmanlı bakiyesi üzerine kurulan yeni devletimizin bakış açısını ve uygulamasını inceledik.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim