Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kocabacak, Ayşe" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İnsan kaynakları eğitiminde oryantasyon: Perakendecilik sektöründe bir uygulama
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Kocabacak, Ayşe; Şİmşek, M. Şerif
    Bu çalışma, eğitim, oryantasyon (işe alıştırma) eğitimi ve insan kaynakları konusunda hazırlanmış teorik ve uygulamalı bir araştırmadır. Çalışmanın amacı, son derece dinamik, eğitime duyarlı ve Türkiye'de genç bir sektör olan perakendecilik sektöründe oryantasyon eğitim programları ile çalışanların örgütsel bağlılığı arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını ortaya koyabilmek olmuştur. Özellikle son dönemde Türkiye'de hızlı bir biçimde gelişmekte olan perakendecilik sektörü, dinamik ve eğitimli insan kaynakları ihtiyacı içerisindedir. Bu özelliklere sahip potansiyel işgücünün perakendeci işletmelere kazandırılması ve işletmede tutulması bu anlamda giderek önem kazanmaktadır. Dolayısıyla yüksek işgücü devir oranı, eğitim maliyeti, kayıp zaman ve verimsizlikle mücadelede oryantasyon eğitiminin önemi gözden kaçırılamayacak kadar büyüktür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İnsan kaynakları seçme ve yerleştirme süreci açısından kişilik boyutları ile çalışan performansı ilişkisi: İlaç sektöründe psikoteknik boyutta bir uygulama
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011-12-16) Kocabacak, Ayşe; Öğüt, Ahmet
    Bu araştırmanın birincil amacı, Beş Faktör Kişilik Modeli Boyutları (Sorumluluk, Duygusal denge, Dışadönüklük, Deneyime açıklık ve Uyumluluk) ile genel performans, görev performansı ve bağlamsal performans türleri arasında ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Bu amaçla, Türkiye’de çeşitli illerde ilaç sektöründe faaliyet gösteren (n:393) ilaç mümessili ile görgül bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada yararlanılan ölçekler şunlardır: [California Berkeley Kişilik Laboratuarı John&Srivastava (1999); John&Naumann&Soto (2008) tarafından geliştirilen “The Big Five Inventory” anketi; Campbell (1987) tarafından geliştirilen ve Scotter’un (2000) çalışmasında kullanılan 16 maddelik bağlamsal performans anketi ile Morgeson, Reider ve Campion'un (2005) 5 maddelik görev performansı anketi] Araştırma sonuçları, sırasıyla Sorumluluk, Uyumluluk, Deneyime Açıklık, Dışadönüklük ve Duygusal denge boyutlarının genel performans, görev performansı ve bağlamsal performans ile ilişkili olduğunu göstermektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İşletmelerde Düşünce Aşamasından Patent Aşamasına Uzanan Süreçte Yenilik Stratejileri ve Buluş Yönetimi
    (Selçuk Üniversitesi, 2007) Öğüt, Adem; Akgemci, Tahir; Şahin, Emrah; Kocabacak, Ayşe
    Küresel bilgi ekonomisinde keskin rekabet ortamı hem kamu sektörünü hem de aynı zamanda özel sektörü olağanüstü biçimde etkilemektedir. İşletmeler çalkantılı rekabet ortamında daha çok pazar payı elde etme yarışının bir sonucu olarak sürekli yeni ürünler piyasaya sürme ve işletme içi kesintisiz yenilik yaratma çabasına ve proaktif stratejilere yönelmişlerdir. Geçtiğimiz yüzyılda artan küresel rekabet ve etkilerinin sıra-dışı biçimde büyümesi sadece ürün kalitesinin arttırılmasını değil aynı zamanda müşteri beğeni ve beklentileri doğrultusunda yeni ürünler üretme ve bunları başarılı biçimde pazara sunma zorunluluğunu da gündeme getirmiştir. Çalışmada, bilgi çağının temel dinamiklerinden olan bilgi ve teknoloji üretiminin stratejik öneminden hareketle, Ar-Ge’ ye dayalı yenilik stratejilerini izleyen işletmelerin geliştirdikleri ürünlerden patent alımına kadar uzanan süreç incelenmiştir. Bu bağlamda, özellikle Ar-Ge stratejisi ve taklitçi stratejileri izleyen firmalarda uygulanan süreçler irdelenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Küreselleşme sürecinde Türk iş kültüründe yaşanan dönüşümün boyutları
    (Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2008) Öğüt, Adem; Kocabacak, Ayşe
    Küreselleşme, ekonomik, kültürel, siyasi, dini ve sosyal sistemlerin dünya çapında entegrasyonudur. Bazı bilim adamları ve gözlemciler küreselleşme ile birlikte üretim ve tüketim kalıplarının uyumu ve kültürün homojenleşmesini vurgularken; diğer bazı bilim adamları ve gözlemciler ise küreselleşmenin birden çok forma dönüşme, farklılaşma potansiyelini taşıdığını vurgulamaktadır. Bu bağlamda günümüzün artan rekabetçi koşulları işletmeleri sadece diğer ülkelerin ekonomik ve siyasi sistemlerini değil aynı zamanda kültürel, dini ve sosyal sistemlerini analiz etmeye zorlamaktadır. Hofstede Kültür Boyutları (Modeli), kültür konusunda dünya çapında gerçekleştirilmiş en iyi araştırmalardan birisidir. Bu sebeple bu çalışmada Hofstede Kültür Boyutları (Modeli) tercih edilmiştir. Bu çalışmanın amacı Türk iş kültürünün küreselleşme sürecinde yaşadığı dönüşümün boyutlarını analiz etmektir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Küreselleşme Sürecinde Türk İş Kültüründe Yaşanan Dönüşümün Boyutları
    (2008) Öğüt, Adem; Kocabacak, Ayşe
    Küreselleşme, ekonomik, kültürel, siyasi, dini ve sosyal sistemlerin dünya çapında entegrasyonudur. Bazı bilim adamları ve gözlemciler küreselleşme ile birlikte üretim ve tüketim kalıplarının uyumu ve kültürün homojenleşmesini vurgularken; diğer bazı bilim adamları ve gözlemciler ise küreselleşmenin birden çok forma dönüşme, farklılaşma potansiyelini taşıdığını vurgulamaktadır. Bu bağlamda günümüzün artan rekabetçi koşulları işletmeleri sadece diğer ülkelerin ekonomik ve siyasi sistemlerini değil aynı zamanda kültürel, dini ve sosyal sistemlerini analiz etmeye zorlamaktadır. Hofstede Kültür Boyutları (Modeli), kültür konusunda dünya çapında gerçekleştirilmiş en iyi araştırmalardan birisidir. Bu sebeple bu çalışmada Hofstede Kültür Boyutları (Modeli) tercih edilmiştir. Bu çalışmanın amacı Türk iş kültürünün küreselleşme sürecinde yaşadığı dönüşümün boyutlarını analiz etmektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yeni çalışanları işletmede tutmanın yolu: çalışan oryantasyonu, perakendecilik sektöründe çalışan oryantasyonu ve örgütsel bağlılık ilişkisi üzerine bir çalışma
    (Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2010) Kocabacak, Ayşe
    Bu çalışmanın konusu, çalışan oryantasyonudur. Çalışanların yeni işyerlerine ve işlerine alıştırılması, birçok organizasyonda en çok ihmal edilen fonksiyonlardan biridir. Etkin bir oryantasyon programı veya böyle bir programa sahip olamamak, yeni çalışanların hızlı bir biçimde verimli hale gelmesinde önemli bir farklılık meydana getirecektir ve bu programlar organizasyon için uzun dönemli diğer etkilere sahiptirler. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, bir alan araştırması ile çalışan oryantasyonunun önemine işaret etmektir. Çalışmanın sonuçla-rı, bu araştırma grubundaki çalışanlar için, çalışanların eğitimcinin performansı, eğitim içeri-ğinden elde ettikleri tatmin düzeyi ile örgütsel bağlılıkları arasında doğru bir orantı olduğuna işaret etmektedir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim