Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kol, Suat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) altı yaş çocuklarına zaman ve mekân kavramlarını kazandırmaya etkisi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012-06-14) Kol, Suat; Çeliköz, Nadir
    Bu araştırmada; bilgisayar destekli öğretimin, okul öncesi eğitime devam eden altı yaş grubu çocuklarına zaman ve mekân kavramlarını kazandırmaya yönelik etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya ili Adapazarı ilçesi İsmet İnönü İlköğretim Okulu anasınıflarında öğrenim gören altı yaş grubundaki 60 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada ön test?son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Zaman ve Mekân Kavramları Başarı Testi (ZMKBT) kullanılmıştır. Araştırma toplam 17 hafta sürmüştür Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma hesaplamaları yapılmış, daha sonra Kolmogorov-Smirnov (K-S) sınaması ile verilerin normal dağılım gösterip göstermediği test edilmiştir. Yapılan hesaplamalardan sonra verilerin normal dağılım gösterdiği görülmüş ve veriler, 0,05 anlamlılık düzeyinde bağımsız ve bağımlı t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir. Ön test sonuçlarına göre deney ve kontrol grubu çocukları arasında zaman ve mekân kavramlarına yönelik başarı düzeylerinde anlamlı fark bulunmamaktadır. Son test sonuçlarına göre deney ve kontrol grubu çocukları arasında zaman ve mekân kavramlarına yönelik başarı düzeylerinde deney grubu lehine anlamlı fark bulunmaktadır. Çocuklarda zaman ve mekân kavramlarının kazanılmasında geleneksel öğretim yöntemleri bilgisayar destekli öğretim ile desteklendiğinde, daha etkili ve nitelikli öğrenme gerçekleşmektedir. Deney grubunu oluşturan çocuklarının erişi düzeylerinde anlamlı fark vardır. Bilgisayar destekli öğretim, deney grubunu oluşturan çocukların erişi düzeylerine olumlu katkı sağlamaktadır. Kontrol grubunu oluşturan çocukların erişi düzeylerinde de anlamlı fark vardır. Kontrol grubunu oluşturan çocukların anasınıfı ortamında gerçekleştirdikleri geleneksel eğitim sonunda anlamlı düzeyde öğrenme gerçekleştiği görülmektedir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda ulaşılan genel sonuç; bilgisayar destekli öğretimin çocukların zaman ve mekân kavramlarının kazanımını anlamlı biçimde desteklediği yönündedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Effects of Computer Assisted Instruction on Preschool Students’ Attitudes Towards Computer
    (Selçuk Üniversitesi, 2013) Çeliköz, Nadir; Kol, Suat
    In our day, computers are being effectively used in almost every aspect of life. Their utilization is at an increasing rate in PreSchool Education in the recent years. Computer instructed learning is able to make great contribution to improving standards in Pre-School Education. However, the children must be interested in computer centered learning and enjoy their experience with it. Therefore, the main objective of this research is to study the effect of computer instructed learning on the students’ attitude towards computer. The research is carried out within the framework of pre-test and post-test. The workgroup is composed of 60 pre-school student. The measuring tool used is Evaluation Form For Attitude Towards Computer (EFFATC). In the research, after the pre-test was done, post-test has been applied to students who were given Computer instructed education along 10 weeks. After all, it was evident that computer assisted instruction had positive impact on childrens’ attitudes towards computer.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim