Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mert, Abdullah" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlk baskısı 1945 yılında yapılan Türkçe Sözlük’te 32.104 sözlük birimi yer alır. 2011 yılında yapılan son baskıda (11. baskı) ise bu sayı 92.292’ye çıkmıştır. Yeni edebî eserlerin taranmaya devam etmesi bu sayının artmasını sağlayacaktır. Türkçe Sözlük’ü yapısal olarak ele alan çalışmaların ortaya konulması Sözlük’te yer alan maddelerin daha doğru değerlendirilmesine imkân verir. Türkçe Sözlük’te farklı köklere ve farklı anlamlara sahip olan bazı sözcükler tek sözlük birimi altında maddelenmiştir. Çalışmamızda bu şekilde farklı anlamlara ve farklı köklere sahip olan eş gösterenli 36 sözcük tespit edilmiştir. Bu sözcüklerin Türkçe Sözlük’te 18 madde altında değerlendirildiği görülmüştür. Bu sözlük birimlerinin Türkçe Sözlük’te ayrı ayrı maddelenmesi hem etimolojik açıdan daha doğru bir sözlüğün meydana getirilmesi hem de Türkçe Sözlük’ün sahip olduğu sözlük birimi sayısının meydana çıkarılması açısından önemlidir.
    (Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020) Özkan, Abdurrahman; Mert, Abdullah
    İlk baskısı 1945 yılında yapılan Türkçe Sözlük’te 32.104 sözlük birimi yer alır. 2011 yılında yapılan son baskıda (11. baskı) ise bu sayı 92.292’ye çıkmıştır. Yeni edebî eserlerin taranmaya devam etmesi bu sayının artmasını sağlayacaktır. Türkçe Sözlük’ü yapısal olarak ele alan çalışmaların ortaya konulması Sözlük’te yer alan maddelerin daha doğru değerlendirilmesine imkân verir. Türkçe Sözlük’te farklı köklere ve farklı anlamlara sahip olan bazı sözcükler tek sözlük birimi altında maddelenmiştir. Çalışmamızda bu şekilde farklı anlamlara ve farklı köklere sahip olan eş gösterenli 36 sözcük tespit edilmiştir. Bu sözcüklerin Türkçe Sözlük’te 18 madde altında değerlendirildiği görülmüştür. Bu sözlük birimlerinin Türkçe Sözlük’te ayrı ayrı maddelenmesi hem etimolojik açıdan daha doğru bir sözlüğün meydana getirilmesi hem de Türkçe Sözlük’ün sahip olduğu sözlük birimi sayısının meydana çıkarılması açısından önemlidir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Osmanlı şairlerinin Çağatay Türkçesiyle yazdıkları şiirlerde kullandıkları dil üzerine
    (Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2017) Mert, Abdullah
    Osmanlı sahasında Doğu Türkçesiyle şiir yazma geleneği Nevayî’den önce yaşayan Şeyyad Hamza ve Ahmed-i Da’î’ye kadar uzanır. Özellikle Nevayî’den sonra Çağatay Türkçesiyle şiir yazan şair sayısında önemli bir artış yaşanmıştır. Yavuz Sultan Selim, Nedim ve Şeyh Galib gibi onlarca şair bu akımın etkisinde kalarak Çağatayca şiirler yazmıştır. Ancak söz konusu şiirler her ne kadar Doğu Türkçesi özellikleri taşısa da şairler, kendi yazı dillerinin tesirinden kurtulamamış ve Osmanlı Türkçesine özgü unsurlara şiirlerinde yer vermişlerdir. Bu çalışma iki bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde Osmanlı-Çağatay kültür etkileşimine yer verilmiş, ikinci bölümde Osmanlı şairlerinin yazdıkları Çağatayca şiirlerde yer alan Oğuz Türkçesine ait dil verileri ele alınmış, bu şiirlerdeki Oğuz Türkçesi unsurları ses bilgisi, şekil bilgisi ve söz varlığı karşılaştırması neticesinde ortaya konulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sinemada siyasal iktidar, ideoloji ve medya üçgeni: Wag The Dog filminin incelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2013) Karakoç, Enderhan; Mert, Abdullah
    Sosyal bilimciler kitle iletişim araçlarının 21. yüzyılın en önemli aygıtları olduğunu kabul etmektedirler. Bu aygıtlardan sinema, uluslararası kapsamda birçok insana ulaşabilmesi bakımından hayati bir öneme sahiptir. Sinemanın insanları etkileme gücünün farkında olan hükümet, devlet, kişi ya da gruplar, sinemayı ideolojik anlamda kendi fikirlerini dayatmak için kullanmaktadırlar. Özellikle her filmin ideolojik bir mesajının olduğunu bilen yapımcılar ya da yönetmenler, devlet ve medya arasındaki ilişkileri konu alan filmler de üretmeye başlamışlardır. Kitle iletişim araçlarını kontrol eden ya da kullanan medya bazı bilim adamlarına göre yasama, yürütme ve yargıdan sonra dördüncü güç olarak kabul edilmektedir. Gelişen teknoloji ve imkânlarla hükümet ya da devletler medyayı çeşitli amaçlar için kullanma yoluna gitmişlerdir. Bu bağlamda araştırmada, Wag The Dog ( Başkanın Adamları) filmindeki iktidar, ideoloji ve medya üçgeninde gelişen olaylar incelenmiştir. Yapılan çalışmada iktidar ve medya arasındaki ilişki, sinemada ideoloji kavramı ve iktidarın sinemayı nasıl kullandığı ele alınmıştır. Özellikle konusu medya ve iktidar ilişkileri olan Wag The Dog filminin ideolojik çözümleme yöntemi ile analizi yapılmıştır. Araştırma sonunda medya ve iktidar ilişkisinde medyanın güçlü ve etkili bir araç olduğu, ancak son sözü iktidarın söylediği ortaya çıkmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sinemada siyasal iktidar, ideoloji ve medya üçgeni: Wag the dog filminin incelenmesi
    (2013) Karakoç, Enderhan; Mert, Abdullah
    Sosyal bilimciler kitle iletişim araçlarının 21. yüzyılın en önemli aygıtları olduğunu kabul etmektedirler. Bu aygıtlardan sinema, uluslararası kapsamda birçok insana ulaşabilmesi bakımından hayati bir öneme sahiptir. Sinemanın insanları etkileme gücünün farkında olan hükümet, devlet, kişi ya da gruplar, sinemayı ideolojik anlamda kendi fikirlerini dayatmak için kullanmaktadırlar. Özellikle her filmin ideolojik bir mesajının olduğunu bilen yapımcılar ya da yönetmenler, devlet ve medya arasındaki ilişkileri konu alan filmler de üretmeye başlamışlardır. Kitle iletişim araçlarını kontrol eden ya da kullanan medya bazı bilim adamlarına göre yasama, yürütme ve yargıdan sonra dördüncü güç olarak kabul edilmektedir. Gelişen teknoloji ve imkânlarla hükümet ya da devletler medyayı çeşitli amaçlar için kullanma yoluna gitmişlerdir. Bu bağlamda araştırmada, Wag The Dog ( Başkanın Adamları) filmindeki iktidar, ideoloji ve medya üçgeninde gelişen olaylar incelenmiştir. Yapılan çalışmada iktidar ve medya arasındaki ilişki, sinemada ideoloji kavramı ve iktidarın sinemayı nasıl kullandığı ele alınmıştır. Özellikle konusu medya ve iktidar ilişkileri olan Wag The Dog filminin ideolojik çözümleme yöntemi ile analizi yapılmıştır. Araştırma sonunda medya ve iktidar ilişkisinde medyanın güçlü ve etkili bir araç olduğu, ancak son sözü iktidarın söylediği ortaya çıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye'de kamusal ve özel yayın yapan çocuk televizyonlarının içerik ve biçimsel yönden incelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Mert, Abdullah; Can, Aytekin
    Kitle iletişim araçları, çağımızın vazgeçilmezleri arasında yerini almıştır. Özellikle televizyon, diğer araçlardan, gerek izleyici kitlesi gerekse kullanılabilirlik açısından daha önemli bir konumda yer almaktadır. Dünyada neredeyse her evde bir televizyon olduğu düşünüldüğünde; yayınların nitelikleri, içerikleri ve biçimleri önem kazanmaktadır. Buradan hareketle televizyonun izleyiciler üzerindeki olumlu veya olumsuz etkileri araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Tematik çocuk kanalları, yayınladıkları programlarda daha dikkatli olmaları gerekmektedir. Çalışmanın konusu Türkiye'de kamusal ve özel yayın yapan çocuk televizyonlarının içerik ve biçimsel yönden incelenmesidir. Türkiye'de yayın yapan çocuk televizyonlarının sayısı neredeyse yirmiye ulaşmıştır. Ancak izleyici kitlesi ve kapsama alanı açısından en önemli kanallar TRT Çocuk ve Yumurcak TV'dir. Araştırma kapsamında bu iki televizyon kanalının 24 saatlik yayınları video kasete kaydedilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak çeşitli başlıklar altında incelenmiştir. Çocuk televizyon kanallarında yayınlanan programlarda şiddet unsuru bulunan yapımların neredeyse tamamı yabancı kaynaklı yapımlardır. Bu durum yerli yapımların şiddet unsuruna dikkat ettiklerini kanıtlamaktadır. Kanalların yayın anlayışları ile yayın içerikleri tamamıyla örtüşmemektedir. Ancak geçmiş yıllara oranla yayıncıların bu konuda daha bilinçli olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Yapım tekniği açısından bakıldığında canlandırma türü, bilgisayar teknolojisindeki gelişmeler ile birlikte en fazla kullanılan film yapım tekniği durumuna gelmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Vertov’dan Fricke’e Belgesel Sinemanın İzsürümü
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Mert, Abdullah; Can, Aytekin
    Bu çalışmada Belgesel Sinemanın başlangıç yıllarında ortaya çıkan, genelde şehir senfonileri ve özelde Dziga Vertov’un Kameralı Adam (Chelovek s kino apparatom, 1929) filmindeki estetiğin ve anlatının günümüzdeki izi sürülmeye çalışılmıştır. Çalışma, dönemin toplumsal ve politik olaylarının Belgesel Sinemaya yansımasını inceleyerek, sonraki dönemlerde yeniden ve hangi şartlarda, nasıl aktarıldığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Vertov’dan günümüze kadar gelen sinema dilinin izsürümü geniş bir kapsam olması nedeniyle iki farklı çözümleme yöntemini gerekli kılmıştır. İlk kullanılan yöntem, Kameralı Adam ve onu takip eden filmlerin tarihle bağıntısı göz önüne alındığında Tarihsel Eleştiridir. Benzer estetiğe ve anlatıya sahip oldukları düşünüldüğünde Andrew Sarris’in üç halkalı değer ölçüsüne uygun Auteur Eleştirisi ikinci yöntem olarak belirlenmiştir. Çalışma ‘sine göz’ kuramının yaratıcısı Dziga Vertov’un öne sürdüğü sinema anlayışı ve onun eserleriyle benzerlik gösteren akımlar, yönetmenler ve 1980’li yıllarda ortaya çıkan Godfrey Reggio, Ron Fricke ve filmleri ile sınırlandırılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; yönetmen Ron Fricke, teknik açıdan ilham verici, stil, görsel ve anlatısal nitelik bakımından özgün, duygu ve düşüncelerini görsel açıdan dışa vuran Auteur bir yönetmen olarak Dziga Vertov’u hatırlatır. Vertov’la başlayan kuramsal hareket, Frike’in belgeselleriyle hala devam etmektedir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim