Yazar "Polat, Ahmet Batuhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Siyasal reklamcılığın medyada kullanılması 14 Mayıs 2023 Genel Seçimleri Millet İttifakı örneği(Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Polat, Ahmet Batuhan; Demirsoy, AdemDemokratik yaşamın dünyada hakim olması birlikte siyasi partiler arasında da iktidar olma ve kendi düşüncelerini hakim kılmak adına yürütülen çalışmalarda çeşitli dönüşümlerin yaşanmasına neden olmuştur. Siyasal iletişim kavramı da çok partili ortamın var olması ile birlikte büyük önem arz etmektedir. Siyasi partilerin seçim dönemlerinde profesyoneller ile çalışmaları artık mutlak bir zorunluluk haline gelmiştir. Siyasal reklamcılık çalışmaları partilerin siyasal iletişim çalışmalarında en sık başvurdukları yöntemler arasındadır. Partiler adaylarını, parti çalışmalarını, yapmayı hedefledikleri projeleri seçmenlere siyasal reklamlar aracılığıyla anlatabilirken rakip parti veya rakip parti adaylarına da siyasal reklamlar aracılığıyla eleştiri dile getirebilmektedir. Siyasal reklamlar seçmenlerin ikna edilmesinde oldukça büyük bir öneme sahiptir, bireyler partiler, adaylar yada oy vermeyi düşündükleri parti ve bu partinin adayı hakkında bilgi edinmek için siyasal reklam içeriklerine sıklıkla başvurmaktadır. Siyasal reklamlar seçmenlerin özellikle de kararsız seçmenlerin ikna edilmesinde oldukça önemli bir kavramdır. Teknolojik gelişmeler ile birlikte hayatımıza giren internet kavramı da siyasal reklam hususu başta olmak üzere siyasal kampanyalarda çeşitli dönüşümler yaşanmasına neden olmuştur. Özellikle internet ile birlikte hayatımıza giren sosyal medya kavramı günümüzde partiler için büyük önem arz etmektedir. Sosyal medya kavramı zaman ve mekan olgusunu ortadan kaldırarak bireylerin ve partilerin diledikleri her yerden tek tıkla içeriklerine erişim imkanı sağlamasından ötürü günümüzde en çok tercih edilen medya araçlarından birisi olmuştur.