Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sanioğlu, Ahmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    12 Yaş Tenisçilerde Denge ile Çeviklik İlişkisinin İncelenmesi
    (2012) Okudur, Abdurrahman; Sanioğlu, Ahmet
    Bu çalışma 12 yas tenisçilerin denge performansları ile çeviklik performansları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Antalya Tenis İhtisas Kulübünde düzenlenen Uluslararası 12 Yaş Tenis Turnuvasına katılan 21 erkek tenisçi gönüllü olarak katılmıştır. Oyunculara Denge Hata Puanlama Sistemi (DHPS) ve T Testi olmak üzere iki ölçüm uygulanmıştır. Normal dağılım gösteren parametrelerde Pearson korelasyon katsayısı ve normal dağılım göstermeyen parametrelerde Spearman korelasyon katsayısı dikkate alınmıştır. Çeviklik performansı ile düz zemin tek ayak duruş, düz zemin tandem duruş ve toplam denge puanları arasında ilişki olmadığı belirlenmiştir (p0,05). Çeviklik performansının çift ayak duruş, tek ayak duruş ve köpük zemin toplam denge puanlarıyla anlamlı düzeyde ilişkiye sahip olduğu saptanmıştır (p0,05). Çeviklik performansı ile tek ayak duruş ve toplam DHPS puanları arasında anlamlı ilişkinin olduğu görülmüştür (p0,05). Sonuç olarak; 12 yas grubu erkek tenisçilerde çeviklik performansı ile denge performansı arasında pozitif yönde ve anlamlı seviyede ilişki olduğu belirlenmiştir. İncelenen yaş grubundaki tenisçilerde çeviklik performansının değerlendirilmesiyle denge performansı hakkında da fikir yürütebileceği söylenebilir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Balance Performance and Recovery After Exercise With Water Intake, Sport Drink Intake and No Fluid
    (Elsevier Singapore Pte Ltd, 2010) Erkmen, Nurtekin; Taşkın, Halil; Kaplan, Turgut; Sanioğlu, Ahmet
    The objective of the present study was to determine the effects of exercise with water intake, sport drink intake and no fluid on balance performance and recovery. Seventeen physically active men (age, 22.29 ± 1.61 years; height, 176.24 ± 5.18 cm; weight, 69.47 ± 9.20 kg) volunteered to take part in this study. The Biodex Balance System was used to evaluate balance performance and Overall Stability Index (OSI) scores were used to assess balance performance. The exercise protocol consisted of a 1-hour exercise session at 75% and 85% of maximal heart rate. The recovery period was 20 minutes of rest without fluid intake. In all experiment conditions, balance tests were applied three times as pretest, posttest and recovery. In each one of the three experimental conditions, balance tests were consecutively performed with eyes open and eyes closed. All the measurements and exercise protocols were performed in the morning (between 9 AM and 12 PM), in a specially designed and equipped room, with room temperature at 21–24°C. Repeated-measures ANOVA was used to examine all the conditions. OSI post-exercise was significantly higher than pre-exercise (p < 0.01) and recovery (p < 0.05) for exercise with no fluid and eyes open. There was a non-significant difference in OSI between pre-exercise and recovery. No significant differences in OSI for exercise with sport drink intake and water intake were observed among pre-exercise, post-exercise and recovery. The results of this study show that balance performance decreases after prolonged exercise without fluid intake, and that fluid ingested during sport activities could prevent the decrease in balance performance.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Basketbolcuların Esnekli?k Profi?lleri? ve Sakatlanmayla Olan I?li?şki?si?
    (Selçuk Üniversitesi, 2005) Kıratlı, Esin; Sanioğlu, Ahmet
    Bu çalışmada, basketbolcuların esneklik profilleri ve sakatlanmayla olan ilişkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Sporcuların yaralanma durumları, sezon sonunda kendilerine uygulanan 30 soruluk bir bilgi formu ile tespit edilmiştir. Esneklik değerleri ise antrenman saatlerinde 15 dakikalık ısınma sonucu otur-uzan esneklik sehpası ile yapılan ölçümler sonucu elde edilmiştir. Araştırmada yer alan takımların esneklik değerleri arasında istatistiksel olarak bir fark bulunamamıştır (p<0,05). Çalışmada basketbol oyuncularında yaralanmalar en çok ayak bileği burkulması (% 46,15), diz bölgesinde bağ-tendon ve menisküs zedelenmesi (% 17,95) ve sırt-bel bölgesindeki kas zedelenmeleri (% 15,38) olarak ortaya çıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Farklı Branşlardaki Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Rekreasyon Faaliyetlerine Katılımlarının Değerlendirilmesi
    (Selçuk Üniversitesi, 2004) Çınar, Vedat; Sanioğlu, Ahmet
    Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor yüksek okulu öğrencilerinin genel özelliklerini oraya koymaktır. Branş farklılıklarını belirterek sosyo-kültürel, ve ekonomik durumları tespit edilerek rekreasyon (boş zaman) etkinliklerine katılımlarını belirlemektir. Denekler 1999-2000 yılı eğitim öğretim yılı içerisinde 2. ve 3. sınıfta okuyan beden eğitimi öğrencilerine uygulanmıştır.Çalışmaya 125 Selçuk üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulu ve 125 Fırat üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencisine uygulanmıştır. Yaş ve sınıf sınırlılıkları göz önünde tutularak bu sayı 195 ’e düşürülmüştür. Sonuç olarak; beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencileri istedikleri halde çeşitli nedenlerden dolayı rekreatif etkinliklere ve sportif faaliyetlere katılamadıkları ortaya çıkmıştır Bunun en önemli nedeni ise üniversitelerin sosyal kültürel, sportif ve diğer faaliyetleri düzenleme konusunda yetersiz kalmasıdır.Üniversite öğrencilerinin ihtiyaç duydukları bu tür faaliyetlerin düzenlenmesi konusunda üniversitelere önemli görev ve sorumluluklar düşmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlkokullarda beden eğitimi programının geliştirilmesi "Alt özel sınıflardaki eğitilebilir geri zekalı öğrencilerin programları"
    (Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 1992) Sanioğlu, Ahmet; Büyükkaragöz, S. Savaş
    Araştırmanın problem bölümünde, geri zekâlılığın ne olduğunu ve meydana geliş sebepleri ile alt özel sınıflarda öğrenim gören eğitilebilir geri zekâlıların psikomotor özellikleri, beden eğitimine neden ihtiyaç duydukları ile ilgili bazı araş tırmalar, bu çocukların beden eğitimlerine ilişkin tarihi gelişimleri ile mevcut beden eğitimi programlarının ana hatları, literatür taraması ile verilmiştir. İlkokulların alt özel sınıflarındaki eğitilebilir geri zekâlı çocukların, beden eğitimi uygulamalarının program, ortam, eğitimci, araç gereç vesaire gibi turn eğitimi oluşturan unsurlar açısından incelenmesi, bu araştırmanın amacını oluşturmuştur. Araştırmanın genel evrenini, Türkiye'deki eğitilebilir geri zekâlı çocuklara eğitim yeren alt özel sınıf öğretmenleri ile turn rehber öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışma evrenini ise, Konya ilinde 1939-1990 öğretim yılında alt özel sınıflarda görev yapan öğretmenler ile orta dereceli okullarda ve R. A. M. ' de çalışan rehber öğretmenler meydana getirmektedir. Araştırmanın örneklem grubu ise 30 alt özel sınıf öğretmeni ile 21 rehber öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmayla ilgili veriler, öğretmen ve rehber öğret menlere uygulanan, "Evet", "Kısmen", "Hayır" tercihlerinin bulunduğu anket formları ile edinilmiştir. Kimlik bilgileri ile rehber öğretmenlere yöneltilen genel bilgi sorularına verilen cevaplar, tablolaştırılıp yüzde frekansları alınmış ve bulgular, tablolar altında yorumlanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Menstruasyonun anaerobik güce etkisi
    (2005) Çakmakçı, Evrim; Sanioğlu, Ahmet; Patlar, Süleyman; Çakmakçı, Oktay; Çınar, Vedat
    Menstruasyon bayanların over fonksiyonlarındaki gelişmeler sonucu üreme yeteneğinin faaliyete başladığı bir yaşam sürecidir. Üreme fonksiyonunun gerçekleşmediğini gösterir özel bir durumdur. Yapılan çalışmanın amacı bayanlarda menstruasyon döneminde ve normal dönemdeki anaerobik gücün tespit edilerek, karşılaştırılıp iki dönem arasındaki farkı tespit etmek ve dolayısıyla tüm spor kamuoyuna bu konuyla ilgili bilimsel ve sağlıklı sonuçlar sunmaktır. Araştırma Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda okuyan, menstruasyon dönemi ağrısız ve az ağrılı geçen, yaş ortalamaları 19,66 ve vücut ağırlığı ortalamaları 56,33 ve boy ortalamaları 164,6 olan 30 adet bayan öğrenci denek olarak seçilmiştir. Yapılan wingate test sonuçlarında elde edilen anaerobik güç ortalamaları “t” testi ile karşılaştırılmıştır. İki dönem arasında elde edilen parametrelerde farklılık gözlenirken, istatistiki açıdan anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Sonuç olarak menstruasyon ve normal dönemdeki anaerobik güç ölçüm sonuçlarında birbirine yakın değerlere rastlanmıştır ve menstrual dönemde anaerobik performans açısından olumsuz bir bulguya rastlanmamıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Relationships Between Balance and Functional Performance in Football Players
    (Sciendo, 2010) Erkmen, Nurtekin; Taşkın, Halil; Sanioğlu, Ahmet; Kaplan, Turgut; Baştürk, Dede
    The aim of the present study was to examine the relationships between balance performance as measured by the Balance Error Scoring System and functional performance in football players. Twenty-two football players from University League Final Group in Turkey (age 23.05 +/- 1.65 years, height 176.58 +/- 6.99 cm, weight 68.80 +/- 7.00 kg) volunteered to participate in the study. Postural performance was measured by the Balance Error Scoring System (BESS). For functional performance, standing broad jump, triple-hop, vertical jump, four-line sprint and three-corner run test were used. There was not a statistically significant relationship among the all BESS scores and triple-hop in non-dominant leg, power, four-line sprint, and three-corner run performances (p<0.05). Triple-hop in dominant leg performance correlated with foam surface, tandem leg and total BESS score (r = 0.755, p < 0.01; r = 0.664, p < 0.05; r = 0.713, p< 0.01, respectively). Standing broad jump performance correlated with foam surface, tandem leg and total BESS score (r = 0.737, p < 0.01; r = 0.692, p < 0.05; r = 0.617, p< 0.05, respectively). There was a statistically significant relationship among the single leg BESS score and vertical jumping performance (r = -0.596, p<0.05). In conclusion, the activities requiring explosive power may reflect the ability of managing a balanced posture but the activities in which time period is longer may not.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sporcularda Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi, 2009) Başaran, Mehmet Hakan; Taşğın, Özden; Sanioğlu, Ahmet; Taşkın, Ali Kemal
    Bu araştırmanın amacı, 14 yaş grubu sporcularında sürekli ve durumluk kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmaya yaşları 14 (yıl), olan basketbol, voleybol, hentbol, teakwando ve güreş branşlarında spor yapan 132 bayan ve 192 erkek toplam 324 sporcu katılmıştır. Araştırmada Durumluk- Sürekli Anksiyete Envanteri (State Trait Anxiety Inventory STAI) kullanılmıştır. Araştırmada, normallik sınamasına göre bağımsız gruplarda t testleri ve Anova Testleri kullanılmış olup, verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS 10.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırmada bayan ve erkek sporcuların sürekli kaygı puanları arasında anlamlı farklılık tespit edilmemişken (P>0,05), durumluk kaygı puanları arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir (P<0,05). Sürekli kaygı puanları ve durumluk kaygı puanları spor branşları ve spor yaşlarına göre değerlendirildiğinde anlamlı farklılık bulunmuştur (P<0,05). Ayrıca sürekli kaygı puanı ile durumluk kaygı puanı arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir (P<0,05). Sonuç olarak, Sporcuların branşı ne olursa olsun performans için belli bir kaygı düzeyine sahip olmaları gerekir. Bu kaygı düzeyinin yüksek veya düşük olmasında sporcuların deneyimleri önemlidir. Ayrıca antrenörler çalışmalarında, psikolojik becerilerin kazandırılmasına ve bu becerilerin geliştirilmesine önem vermelidirler.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim