Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sevinç, Merve" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hazır giyim işletmelerinin yeni ürün geliştirme süreçlerinde müşteri odaklı yönetim uygulamalarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013-06-07) Sevinç, Merve; Mızrak, Şerife
    Küresel rekabetin geçerli olduğu günümüz şartlarında faaliyet gösteren hazır giyim işletmelerinin, satışlarını ve pazar paylarını artırarak sürdürülebilirliğini sağlamak için müşteri istek ve beklentileri doğrultusunda yeni ürünler geliştirip pazara sürmesi gerekmektedir. Yeni ürün geliştirme süreçlerinde müşteri istek ve beklentilerini anlayabilmek için yapılması gerekenin de 'müşteri odaklı' düşünceye geçmek olduğu her geçen gün artan bir şekilde kabul görmektedir. Müşteri odaklılık, müşteri açısından düşünmek, müşteriye yakın davranmak, onları daha iyi tanımaya çalışmak, ihtiyaçlarını daha iyi analiz edebilmek ve gelecekteki beklentilerini doğru tahmin etmektir. Bu çalışmanın amacı, Hazır Giyim işletmelerinin yeni ürün geliştirme sürecinde müşteri odaklı yönetim uygulamalarını inceleyip, elde edilen bulgular ışığında işletmelere yeni ürün geliştirme ve müşteri odaklı yönetim konusunda önerilerde bulunabilmektir.Bir tarama modeli niteliği taşıyan bu araştırmanın evrenini Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinde (TOBB) kayıtlı bulunan İzmir il sınırları içerisinde yer alan 387 orta ve büyük ölçekli hazır giyim işletmesi oluşturmaktadır. Örneklemini ise İzmir il sınırları içerisinde yer alan orta ve büyük ölçekli hazır giyim işletmeleri içerisinden random yöntemi ile seçilen 80 hazır giyim işletmesi oluşturmaktadır. Araştırma hazır giyim işletmelerinin ürün geliştirme sürecinde müşteri odaklı yönetim uygulamaları ile sınırlı olup diğer konular bilgi verme amaçlıdır. Araştırma kapsamında hazırlanan anket formu, 2013 yılı içerisinde 1 Şubat ile 31 Mart ayları arasında işletme yöneticilerine uygulanmış ve toplanan verilerin analizi yapılmıştır. İşletme yöneticilerinden elde edilen verilerin analizinde SSPS for Windows 11.0 programından yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda hazır giyim işletmelerinin yeni ürün geliştirme süreçlerinde müşteri odaklı yaklaşımları uygulama konusunda ciddi bir gayret içinde oldukları ve söz konusu yaklaşımları hayata geçirmede büyük ölçüde başarı sağladıkları anlaşılmaktadır

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim