Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sezer, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Araç üstü hidrolik iş platformlarının sepet dengeleme kontrolü
    (Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-10-23) Sezer, Mehmet; Kalyoncu, Mete
    Mobil hidrolik iş platformlarının günümüzde kullanımı arttıkça sepet uzvunun dengelenmesinin önemi de aynı doğrultuda artmaktadır. Bu çalışmada, Mobil hidrolik iş platformlarının sepet dengelenmesinin kontrolü için hidrolik tahrik kullanılan bir yöntem sunulmuştur. Dört serbestlik dereceli mobil hidrolik iş platformuna ait matematiksel modeli Lagrange Hareket Denklemi kullanılarak elde edilmiştir. Sisteme ait matematiksel model ve hareket denklemleri elde edildikten sonra sistemde kullanılan açı sensörleri sayesinde her uzvun yaptığı açılar ölçülmüştür ve sisteme etkisi irdelenmiştir. Mobil hidrolik insan platformunun sepet uzvunun aktif kontrolünde kullanmak üzere PID kontrolcü tasarlanmıştır. MATLAB®/Simulink®yazılımı kullanılarak yapılan simülasyonlarda tasarlanan kontrolcü performansı incelenmiştir. Tasarlanan kontrolcü uzuvların birçok hareketine göre kullanılması durumundaki performansı karşılaştırılarak tasarlanan kontrolcülerin kullanılabilirliği irdelenmiştir. Çalışma kapsamında, MATLAB/Simulink yazılımından elde edilen simülasyon sonuçları karşılaştırılarak bu yazılımların sepet denge kontrolünde kullanılabilirliği de değerlendirilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Araçüstü hidrolik iş platformlarının sepet dengeleme kontrolü
    (Selçuk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2014) Sezer, Mehmet; Kalyoncu, Mete
    Bu çalışmada mobil hidrolik insan platformunun sepet uzvunun her durumunda yatayla paralel olmasının sağlanması konusunda çalışılmıştır. Mobil hidrolik insan platformunu temsil edebilecek gerçekçi modeli oluşturularak, sistemin matematiksel modeli oluşturulmuştur. Geliştirilen kontrolcü ile sistemdeki sepeti uzvunun yatayla paralel olarak durmasının aktif kontrolü sağlanmıştır. Geliştirilen kontrolcü PID (Oransal, Türevsel ve İntegral) tabanlıdır. Geliştirilen kontrol sisteminin performansının değerlendirilmesi amacıyla bilgisayar simülasyonları yapılmıştır. Bilgisayar simülasyonları MATLAB/Simulink yazılımı ile yapılmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim