Yazar "Tekin, Alp" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tüketici temelli marka denkliği unsurlarının çevrimiçi satın alma davranışına etkisi: Bir uygulama(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Tekin, Alp; Celep, EmelPazarlamada marka ve markalama özellikle küreselleşme ile birlikte artan rekabet, hızla değişen bilgi ve teknolojileri, gelişerek çeşitlenen tüketici istek, ihtiyaç ve değerlerine bağlı olarak tüketiciler ve işletmeler için önemli bir kavram haline gelmiştir. Uluslarası işletmecilikle birlikte artan marka sayıları ile işletmelerin yapıları da marka odaklı olarak farklılaşmayı öne çıkarmaktadır. Marka odaklı pazarlama stratejilerinde tüketici temelli marka denkliği kavramı önemli hale gelmiştir. Tüketici temelli marka denkliğinde tüketiciler ile marka arasındaki ilişkiyi oluşturan unsur marka bileşenleri unsuru olarak marka değerini de oluşturmaktadır. Marka unsurları kavramı, tüketici temelli marka denkliği unsurları olarak işletmenin markasının adıyla üreticilerine, perakendecilerine ve tüketicilerine kattığı değerler bütünüdür. Tüketici temelli marka denkliği unsurları, elektronik pazarlama ve çevrimiçi satın alma davranışlarını etkilemektedir. Bu çalışmada tüketici temelli marka denkliği unsurlarının çevrimiçi satın alma davranışı üzerindeki etikisini ölçmek amacıyla üzerine Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinden 430 öğrenci üzerine bir anket uygulaması yapılmıştır. Uygulama sonucunda tüketici temelli marka unsurlarının çevrimiçi satın alma davranışı arasında anlamlı bir etki olduğu belirlenmiştir.