Yazar "Tosun, Merve Nur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Havacılık işletmelerinde sponsorluk uygulamalarının kurum imajına ve tanıtımına etkisi: Türk Hava Yolları örneği(Selçuk Üniversitesi, 30.04.2022) Arpacı, Ezgi; Tosun, Merve Nur; Küçükcivil, GamzeWith the change and development in the field of sponsorship, institutions make long-term and high-priced investments in various fields to create and promote their own identity and image. Thanks to its corporate image and sponsorship activities, businesses reach an honest, reliable, socially sensitive and participatory profile in the eyes of the target audience. Businesses operating in various fields carry out sponsorship activities in branches that will contribute to the institution in every sense. Sponsorship activities applied in aviation also provide benefits for both the business and the sponsored counterparty and meet the expectations of both parties. Turkish Airlines is considered among the brands that strengthen its corporate image with sponsorship activities in the field of aviation. THY sacrifices an important budget both locally and globally in its sponsorship activities and maintains an active sponsorship policy in order to increase its permanence in the minds. The aim of this study is to investigate the effect of sponsorship practices in aviation businesses on the corporate image and promotion and to examine the examples of Turkish Airlines in this context. While conducting this research, literature review method was used. As a result of the research, it has been measured that THY contributes to the corporate image and promotional activities in the eyes of the target audience, thanks to its sponsorship activities.Öğe Kurumsal İmaj Oluşturmada Sponsorluk Uygulamalarının Rolü Üzerine Teorik ve Ampirik Bir Çalışma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Tosun, Merve Nur; Canöz, KadirOlumlu ve güçlü kurumsal imaja sahip kuruluşlar günümüz toplumu tarafından kaliteli ürün üreticisi, güvenilir işletme, toplumsal duyarlılığa sahip kuruluşlar olarak değerlendirilmekte ve bütün bu olumlu düşünceler faaliyette bulunduğu sektörde rekabet avantajı sağlamaktadır. Olumlu bir kurumsal imaja sahip olabilmek için kurumların çeşitli halkla ilişkiler yöntem ve tekniklerini tercih etmeleri gerekmektedir. Kuruluşların olumlu bir kurumsal imaj oluşturabilmeleri ya da sağlamlaştırabilmeleri için yararlanabileceği yöntemlerden birisi sponsorluk çalışmalarıdır. Hedef kitlelere ulaşmanın hızlı, etkili ve kolay yollarından olan sponsorluk faaliyetleri, kuruluşların ürün ve hizmetlerine yönelik toplum nezdinde olumlu düşünceler oluşmasını sağlamaktadır. Son zamanlarda sponsorluk faaliyetlerine kuruluşlar bütçelerinden önemli pay ayırmaktadır. Bunun karşılığında ise sponsorluğun sağladığı birçok maddi ve manevi kazancı elde etmektedirler. Buradan hareketle bu çalışma, sponsorluk uygulamalarının kurumsal imaj oluşumundaki rolünü Trendyol örneğinde ortaya koymayı amaçlamıştır. Çalışmaya dayanak oluşturacak veriler amaçlı örneklem yöntemi kullanılarak 18 yaş ve üzeri 400 internet kullanıcısına uygulanan online anket yöntemiyle elde edilmiştir. Online anket neticesinde elde edilen veriler elektronik ortamda (SPSS programıyla) analiz edilmiş ve sponsorluk uygulamalarının kurumsal imaj oluşumundaki rolü ile ilgili bulgulara ulaşılmıştır. Araştırmanın neticesinde sponsorluk faaliyetlerinin kurumsal imaj oluşturmada önemli bir rolü olduğu, bireylerin gerçekleştirilen sponsorluk çalışmalarını ilgi çekici bulmasının kurumsal imajın olumlu yönde oluşmasını sağladığı, bireylerin daha çok spor ve sosyal sorumluluk alanlarında yapılan sponsorluk faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olduğu, çeşitli alanlarda daha fazla sponsorluk faaliyetleri yapılmasını istedikleri ve sponsorluk faaliyetinde bulunan kuruluşun toplum tarafından tanınmasının kuruluşun imajına olumlu etkiler sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte, Trendyol’un sponsorluk faaliyetleri ile toplum nezdinde olumlu kurumsal imaja sahip olduğu tespit edilmiştir.