Yazar "Uslu, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Comparison of locus of control for students at school of physical education and sports with regard to some variables(2013) Altın, Arife; Sanıoglu, Ahmet; Uslu, MustafaBu çalışmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin bazı değişkenlere göre denetim odağının belirlenmesi ve karşılaştırılmasıdır. Rotter tarafından geliştirilen denetim odağı ölçeği kullanılmıştır. Araştırma örneklem grubu 450 kişiden oluşmaktadır, bunların 150si bayan, 300ü erkektir. Araştırmaya katılan öğrencilere ilişkin denetim odağının, cinsiyet, kardeş sayısı, anne eğitim durumu, lise mezuniyet alanı ve sınıflar bakımından karşılaştırılmasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir (P0,05). Buna karşın, baba eğitim durumu, baba mesleği, aile gelir düzeyi, mezun oldukları lise türü ve ilgilendikleri spor türüne göre denetim odağı bakımından anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır (P0,05). Sonuç olarak; öğrencilerin cinsiyet durumu, anne eğitim düzeyi, kardeş sayısı lise mezuniyet alanı ve kaçıncı sınıfta okuduğu gibi değişkenlerin anlamlı bir farklılık göstermesi denetim odağının belirtilen değişkenlerden etkilendiğini ve bireyleri içsel veya dışsal bir denetim odağına doğru yönlendirebildiği söylenebilir. Diğer taraftan öğrencilerin baba eğitim durumu, baba mesleği, aile gelir düzeyi, mezun oldukları lise türü ve ilgilendikleri spor türü gibi değişkenlerin anlamlı bir farklılık göstermemesi ise denetim odağının bu değişkenlerden etkilenmediği düşünülmektedir.Öğe Determining and evaluating the needed psychological support and education to families of children with special health care needs.(ELSEVIER SCIENCE BV, 2009) Uslu, Mustafa; Girgin, CaglaSystem of care for children with chronic illnesses and disabling conditions have not recognized adequately the support needs of families whose children have special health care needs or the essential roles that parents play in the lives of their children. There is, however, a growing recognition on the part of professionals that the approach to health care for these children and their families must be changed-that health care must befamily-centered. Families are expected to meet the special educational needs of children with learning difficulties and are often seen as the passive recipients of help, advice and support. This article reports the professional views of special education teachers', psychology counselors' and the families of children's with special health care needs about the evaluating and defining to received psychological consultancy support, help, information and the education. The investigation involved interviews with 16 teachers who work on special education field, 8 psychological counselor and the 15 families who have children with special health care needs in Konya-Turkey; but questionnaires and formal videotaping were used as well. Families of Children with Special Health Care Needs (FCSHCN) often do not receive sufficient information and advice and psychological counseling about their child's care or condition and they need more help about these. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reservedÖğe The effects of residential conditions on the problem solving skils of university students(ELSEVIER SCIENCE BV, 2010) Uslu, Mustafa; Girgin, CaglaIn youth age, problem solving is defined as a response given in an important and difficult situation. This research aims to examine if there is a significant difference between "the problem solving abilities" of the university students on variables of students' residential conditions, class levels, gender and age. Sample of the study is formed by totally 890 students (452 female, 439 male,; 322 of them are living with their families, 271 of them in dormitories, 298 of them in private houses) who are studying in first, second, third and forth classes studying in various departments at Selcuk University in Konya during 2008-2009. 'Problem solving inventory' is used which was translated by Sahin et al. (1993) and developed by Heppner and Peterson (1982) in order to determine the capability of solving problem. To find out their personal traits "personal information form" is used which was prepared by the researcher. The results of the research indicated significant differences in problem solving ability of undergraduate students depending on all variables. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reservedÖğe An Evaluation of Optimism and Life Satisfaction of Undergraduate Students in the School of Tourism and Hotel Management(2012) Ünüvar, Şafak; Avşaroğlu, Selahattin; Uslu, MustafaIn recent years there are numerous institutions providing education in tourism sector which increase its importance,because of the need for qualified staff. School of Tourism and Hotel Managements are one of these institutions which provide the highest level of education. Due to the forefront of human element because of tourism sectors' structural caharcteristics the purpose of this study is to evaluate optimism and life satisfaction of the undergraduate tourism and hotel management students. "Optimism Scale" developed by Balci{dotless} and Yi{dotless}lmaz (2002) was used to measure students' optimism, and "Life Satisfaction" developed by Diener, Emmons, Larsen and Griffin (1985), translated into Turkish by Köker (1991) was used to measure students' life satisfaction. Element sampling method was used. The sample involved the students who enrolled at School of Tourism and Hotel Management, Selcuk University in Turkey, during the spring semester of 2010-2011 academic year (n= 479). Results showed that the students scored moderately on satisfaction and highly on optimism. Female students were more optimistic and satisfied than male students and the higher the level of income students had, the more optimistic and satisfied they were. Another result showed that there was a positive correlation between students' optimism and life satisfaction.Öğe Psi?koloji?k Danışmanların Danışma Beceri?si? Düzeyleri?ni?n I?ncelenmesi?(Selçuk Üniversitesi, 2005) Uslu, Mustafa; Arı, RamazanBu araştırmanın amacı, hâlihazırda görev yapan psikolojik danışmanların psikolojik danışma becerilerinden olan fiziksel ve psikolojik dinleme becerisi yeterlik düzeylerinin belirlemektir. Bu beceriler fiziksel dinleme becerileri ve psikolojik dinleme becerileri’ni içermektedir Araştırma Konya, Ankara, Aksaray, Niğde, Mersin illerinde çalışan psikolojik danışma ve rehberlik bölümü mezunu psikolojik danışmanlar üzerinde yapılmıştır. Araştırma ilgili illerden 58 kadın, 52 erkek toplam 110 kişi üzerinde yapılmıştır. Psikolojik danışmanların fiziksel ve psikolojik dinleme beceri düzeyleri, fiziksel ve psikolojik dinleme yardım becerileri değerlendirme formu (FPDYBDD) ile ölçülmüştür. Araştırmada elde edilen bulgular, psikolojik danışmanların kendilerini tüm fiziksel dinleme danışma becerilerinde de “iyi” düzeyde olduklarını, değerlendirdikleri söylenebilir; psikolojik dinleme danışma becerileri düzeylerinin “yetersiz” düzeyde olduğu söylenebilir. İlgili becerilerin cinsiyet ve kıdeme göre değişmediği gözlenmiştir.Öğe Psikolojik danışmanların danışma becerilerinin geliştirilmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005) Uslu, Mustafa; Arı, Ramazan8u çalışmanın ilk amacı halihazırda görev yapan psikolojik danışmanların psikolojik danışma becerilerinden olan fiziksel ve psikolojik dinleme becerisi yeterlik düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmanın ilk aşaması tarama modelinde bir çalışmadır. İkinci amacı ise gelişimsel yardım becerisi eğitimi modelinin, psikolojik danışmanların fiziksel ve psikolojik dinleme becerisi düzeylerine etkisini araştırmaktır. Araştırma, öntest- sontest kontrol gruplu deneme modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın ilk aşaması Konya, Ankara, Aksaray, Niğde, Mersin illerinde çalışan psikolojik danışma ve rehberlik bölümü mezunu psikolojik danışmanlar üzerinde yapılmıştır. Araştırma ilgili illerden 58 kadın, 52 erkek toplam 110 kişi üzerinde yapılmıştır. Psikolojik danışmanların fiziksel ve psikolojik dinleme beceri düzeyleri, fiziksel ve psikolojik dinleme yardım becerileri değerlendirme formu (FPDYBDD) ile ölçülmüştür. Araştırmanın ilk aşamasında elde edilen bulgular; hâlihazırda psikolojik danışman olarak çalışanların, fiziksel dinleme becerilerini "iyi" düzeyde değerlendirdiklerini ve psikolojik dinleme becerilerinin ise "yetersiz" düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Yine aynı bulgular, ilgili becerilerin cinsiyet ve kıdeme göre değişmediğini ortaya koymuştur. Deneme araştırmasının örneklemi Konya ilinde çalışan 21 K, 19 E, toplam 40 psikolojik danışmandan oluşmaktadır. Deneme grubu 11 K ve 9 E den oluşturulmuştur. Kontrol Grubu ise 10 K ve 10 E den oluşturulmuştur. Deneme grubundaki psikolojik danışmanlarla 14 hafta süreli, haftada 3 oturum (14x3= 52 saat) gelişimsel yardım becerisi eğitimi yapılmıştır. Deneme ve kontrol grubundaki psikolojik danışmanların fiziksel ve psikolojik dinleme beceri düzeyleri, FPDYBDÖ ile ölçülmüştür. Bu araştırmada denenen gelişimsel yardım becerisi eğitimi programı FPDYBDF ile ölçülebilen; Fiziksel Dinleme Becerileri (uygun göz ilişkisi kurabilme.uygun beden duruşu, uygun baş ve yüz hareketleri, gerekli sözel kalite) ve Psikolojik Dinleme Becerileri'ni (başlangıç düzeyde doğru empati, somutluluk, ileri düzeyde doğru empati, yüzleştirme) içermektedir. Gelişimsel yardım becerisi eğitiminde bu beceriler kazandırılırken, bilgi aktarma, modelden gösterme, grup ve bireysel danışma vb. teknikler kullanılmıştır. Deneme grubu deneklerinin öntest ve sontest puan farklarının; kontrol grubu deneklerinin öntest ve sontest puan farkları ortalamasından anlamlı düzeyde farklılığını ortaya koymak amacı ile ilişkisiz gruplar için t testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda deneme ve kontrol grubu deneklerinin FPDYBDF' nun her alt boyutu içinde öntest - sontest puan farkları ortalamaları arasında 0.05 düzeyinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Bulgular araştırmada denenen, gelişimsel yardım becerisi eğitimi programının, psikolojik danışmanların fiziksel ve psikolojik dinleme beceri düzeyleri arttırmada etkili olduğunu ortaya koymuştur. Elde edilen bulgulara bağlı olarak, halihazırda psikolojik danışman olarak çalışanların fiziksel ve psikolojik dinleme beceri düzeylerinin yeterli olmadığı, ilgili becerilerin cinsiyet ve kıdeme göre değişmediği, gelişimsel yardım becerisi eğitimi programının, psikolojik danışmanların fiziksel ve psikolojik dinleme beceri düzeylerini arttırmada etkili olduğunu, ve bu yöntemin eğitim gören veya çalışmakta olan psikolojik danışmanların, danışma becerilerini geliştirebilmelerinde kullanılabileceği önerilmiştir.Öğe Resmi eğitim kurumlarında çalışan psikolojik danışma ve rehberlik uzmanlarının iş doyumu ve tükenmişlik düzeylerinin danışmanların denetim odağı ve bazı değişkenlere göre karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999) Uslu, Mustafa; Arı, RamazanBu araştırmada resmi kurumlarda çalışan rehber öğretmenlerin denetim odağı, cinsiyet, yaş, medeni durumu, mesleki yeterlilik durumu, görev yaptığı yerleşim birimi, kurum yöneticileriyle ilişkileri, çalıştığı kurumun fiziki şartlanmn durumu, hizmet içi eğitime ihtiyaç durumu gibi bağımsız değişkenlerinin iş doyumlarına etkisi incelenmiştir. Bu araştırma tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın evreni, Konya, Niğde, Kayseri, Nevşehir, Aksaray, Adana, Çorum, Kırıkkale illerinde devlet kurumlarında çalışmakta olan rehber öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, araştırmanın evrenini oluşturan illerden tesadüfi yöntemle seçilen 107 kişiden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında iş doyum ölçeği ve Rotter Denetim Odağı ölçeği ile birlikte kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde varyans analizi, t testi kullanılmış, önem oc0,05 olarak benimsenmiştir. Araştırmanın bulguları; rehber öğretmenlerin iş doyumlarının cinsiyete göre farklılaşmadığı, evli rehber öğretmenlerin iş doyum puan ortalamaları, bekar rehber öğretmenlerin iş doyum puan ortalamalarından önemli düzeyde yüksek olduğu, içten denetimli rehber öğretmenlerin iş doyumları dıştan denetimli rehber öğretmenlerinkinden daha yüksek olduğunu, okul yöneticileriyle işbirliği yapabilen rehber öğretmenlerin işbirliği yapamayan rehber öğretmenlere göre iş doyumlarının daha yüksek olduğu vb sonuçlan ortaya koymuştur. Araştırmanın bulguları ve sonuçlan ışığında öneriler geliştirilmiştir.