Yazar "Çiftçi, Sabahattin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Opinions of the Teachers in Upper Primary Classes Concerning the Student Performance Tasks(2010) Çiftçi, SabahattinThis study contains the opinions of 20 upper primary classroom teachers in Konya province concerning the students' performance tasks emphasized in the new curricula being applied in our country beginning from the 2005-2006 school year. Interview technique was used to collect data from the teachers in this survey study through five open-ended questions. The results showed that the teacher believe in the benefits of the student performance tasks and, therefore, they use them in evaluations of the students. However, the teachers also reported many problems and offered some changes regarding the implementation and evaluation of the student performance tasks.Öğe Sosyal bilgiler öğretiminde problem çözmeye dayalı öğrenme metodunun uygulanmasına yönelik bir değerlendirme(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001) Çiftçi, Sabahattin; Saban, AhmetBu araştırma, ilköğretim 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretiminde problem çözme metodunun kullanılıp kullanılmadığım kullanılıyorsa nasıl kullanıldığını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.Bu nedenle ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğretmenleri ile görüşmeler yapılmış ayrıca konu ile ilgili gerekli literatür taranmış elde edilen bulgular bu araştırmada ortaya konmuş ve değerlendirilmiştir. Araştırmamızın evrenini Konya İl Merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı, Mareşal Mustafa Kemal, 19 Mayıs, Hasan Sert, Şeker, 23 Nisan ve Mehmet Beğen İlköğretim okulları oluşturmaktadır.Araştırmamızın örneklemini ise bu okullarda görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmamızdan elde edilen sonuçlan genel olarak şu şekilde özetleyebiliriz. Yapılan araştırmalar ve Sosyal Bilgiler öğretiminde problem çözme metodunu kullanan öğretmenlerin görüşleri sonucunda, bu metodun öğrencilere, gerek dersle ilgili durumlarda (öğretilen konuların çabuk kavranması, bu bilgilerin kalıcı olması, öğrencileri kitaba ve öğretmene bağlı kalmaktan kurtarması, onları araştırmaya sevk etmesi vs.) gerekse ders dışı durumlarda (sorumluluk almayı öğrenmeleri, kendilerine olan güvenlerinin artması, karşılaştıkları problemleri çözmek için istekli olmaları ve problem çözme yeteneğini kazanmaları, yaratıcılıklarının artması vs.) gibi olumlu özellikler kazandırmasından dolayı bu metodun çok faydalı olduğu ortaya çıkmıştır. Fakat bununla birlikte, yine bu öğretmenlerle yapılan görüşmelerde öğretmenlerin gerek görüşme sorularına vermiş oldukları cevapların, gerekse Sosyal Bilgiler öğretiminde problem çözme metodunun kullanılmasına yönelik kendi verdikleri örneklerin sonucunda bu öğretmenlerin problem çözme metodunu bu dersin öğretiminde tam olarak uygulamayı bilmedikleri de ortaya çıkmıştır. Çünkü öğretmenler Sosyal Bilgiler öğretiminde genel olarak problem çözme metodunun sadece problemi hissettirme, problemin çözümü için gerekli bilgilerin toplanması ve toplanan bilgilerin sunulması basamaklarını kullanmaktadırlar. Problem çözme metodunu Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanmayan öğretmenlerin bu konudaki eksiklikleri ise bu metodu ya hiç bilmemelerinden yada bu metodun sosyal bilgiler öğretiminde nasıl kullanılacağını bilmemelerinden kaynaklanmaktadır. Bu öğretmenlerin çoğu bu metodun sadece fen ve matematik ile ilgili derslerde kullanılabileceğini düşünmektedirler.Öğe Sosyal Bilgiler Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenmeyi Kullanmanın Öğrencilerin Başarısına ve Tutumlarına Etkisi(Selçuk Üniversitesi, 2007) Çiftçi, Sabahattin; Meydan, Ali; Ektem, Işıl SönmezBu çalışmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf Sosyal Bilgiler öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin, başarı ve tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma 2004-2005 öğretim yılının birinci yarıyılında Meram Sare Özkaşıkçı İlköğretim Okulunda toplam 40 öğrenci ve birbirlerine denk iki sınıf üzerinde yürütülmüştür. Ölçekler araştırmadan önce ön test uygulamadan sonrada son test olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde t test kullanılmıştır. Araştırma sonunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin, başarı ve tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Öğe Sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin akademik risk alma düzeylerine, problem çözme becerilerine, erişilerine, kalıcılığa ve tutumlarına etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Çiftçi, Sabahattin; Sünbül, Ali MuratBu çalışmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf Sosyal Bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin, akademik risk alma düzeylerine, problem çözme becerilerine, erişilerine, öğrenilenlerin kalıcılığına ve tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma 2004-2005 öğretim yılının birinci yarıyılında Meram Sare Özkaşıkçı İlköğretim Okulunda toplam 41 öğrenci ve birbirlerine denk iki sınıf üzerinde yürütülmüştür. Birbirlerine denklikleri Sosyal Bilgiler dersi 1. ünitesi sonunda uygulanan yazılı sınavdan aldıkları notlara ve okuldaki öğretmenlerle yapılan görüşmelerden elde edilen bilgiler neticesinde belirlenmiştir. Bu sınıflar deney ve kontrol grupları olmak üzere atanmıştır. Deney grubundaki öğrenciler Sosyal Bilgiler dersini proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile işlerken kontrol grubundaki öğrenciler ise geleneksel yaklaşımlarla işlemişlerdir. Araştırmada öğrencilere, akademik risk alma ölçeği, problem çözme ölçeği, erişi testi ve Sosyal Bilgiler tutum ölçeği uygulanmıştır. Ölçekler öğrencilere çalışmadan önce ön-test, çalışmadan sonra da son-test olarak uygulanmıştır. Araştırmadan 14 hafta sonrada erişi testi, öğrencilere kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde t testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile geleneksel 1. yaklaşımın uygulandığı kontrol grubunun ön test ve son test sonuçlarına göre öğrencilerin akademik risk alma düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile geleneksel 2. yaklaşımın uygulandığı kontrol grubunun ön test ve son test sonuçlarına göre öğrencilerin problem çözme becerileri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile geleneksel 3. yaklaşımın uygulandığı kontrol grubu arasında öğrencilerin erişilerini ölçmek için yapılan erişi testi ön testinden elde edilen puanlara göre iki grup arasında uygulama öncesi anlamlı bir fark bulunamamıştır. Erişi testi, son testinden elde edilen bulgulara göre öğrencilerin erişilerinde deney grubu lehine anlamlı bir fark elde edilmiştir. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile geleneksel 4. yaklaşımın uygulandığı kontrol grubu arasında öğrencilerin kalıcılık düzeylerini ölçmek için yapılan test sonucunda deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile geleneksel 5. yaklaşımın uygulandığı kontrol grubunun ön test ve son test sonuçlarına göre öğrencilerin sosyal bilgiler dersine karşı olan tutumları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.Öğe Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin Coğrafya dersine hazır bulunuşluklarının incelenmesi(2013) Meydan, Ali; Çiftçi, SabahattinSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören öğrencilerin Coğrafya dersi ile ilgili hazır bulunuşluklarının incelenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 96 Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada nitel araştırma metodu kullanılmış olup, veri toplama aracı araştırmacılar tarafından geliştirilen 8 soruluk açık uçlu soru formudur. Coğrafyanın tanımında yer alan unsurların öğrenci görüşlerine yansıdığı, öğrencilerin yaşadıkları ili ve bölgeyi kısmen tanıdıkları, kendilerine ait coğrafi materyallerden atlas ve haritaları bulundurdukları sonucuna varılmıştır. Bulgulara göre öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal hazır bulunuşluk düzeylerinin arttırılması, öğrencilerin yakın çevreden başlayarak dünyayı tanımalarının sağlanması, bilimsel bakış açılarının geliştirilmesi gerekmektedir.