Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aydoğan, Selcen" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim II. kademe öğrencilerinin umut ve benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Aydoğan, Selcen; Deniz, Engin
    Bu araştırma İlköğretim II. kademe öğrencilerinin umut ve benlik saygısı düzeylerinin eğitim alınan okulun sosyo-ekonomik çevresi, cinsiyet, sınıf, anne-babanın çalışma durumu, anne ve baba eğitim düzeyi, anne babanın mesleği, ailenin gelir düzeyi, kardeş sayısı, kaçıncı çocuk olduğu ve okulöncesi eğitimi alma durumu değişkenleri açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Aydın ilinde var olan 6 okuldan toplam 820 ilköğretim öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin benlik saygısı düzeylerinin belirlenmesinde Piers-Harris (1964) tarafından geliştirilen ve Öner (1996) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan ?Piers-Harris Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği? ve umut düzeylerinin belirlenmesinde ise Snyder ve arkadaşları (1997) tarafından geliştirilen, Atik ve Kemer (2009) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan ?Çocuklarda Umut Ölçeği (ÇUÖ) kullanılmıştır. İlköğretim II. kademe öğrencilerinin benlik saygısı ve umut düzeylerinin arasındaki farkın anlamlılığını test etmek amacıyla bağımsız gruplar t testi ve Anova, benlik saygısı ve umut düzeylerinin arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla ise koreleasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin benlik saygısı ve umut düzeylerinin eğitim alınan okulun sosyo-ekonomik çevresi (alt, orta, üst), baba çalışma durumu, anne - babanın mesleği, anne ? baba eğitim düzeyi, ailenin aylık geliri, kardeş sayısı, doğum sırası ve okulöncesi eğitimi alma durumu değişkenlerine göre puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde bir farklılaşmanın olduğu, sınıf (6.,7. ve 8.), cinsiyet (kız, erkek), anne çalışma durumu değişkenlerine göre ise puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde farklılaşmanın olmadığı tespit edilmiştir. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin benlik saygısı ile umut düzeylerinde arasında ise pozitif yönde bir ilişki olduğu bulunmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Okulöncesi eğitim kurumlarında çocuğu bulunan ailelerin çocuk yetiştirmelerine ilişkin tutum ve davranışlarının değerlendirilmesi
    (2011) Şen, Servet; İnci, Emine; Aydoğan, Selcen; Çiçekler, Canan Yıldız
    Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında çocukları bulunan anne ve babaların çocuk yetiştirme ile ilgili tutum ve davranışlarını incelemektir. Çalışmanın örneklemine Aydın ili merkezinde bulunan 37 okul yansızlık kurallarına bağlı kalınarak araştırma kapsamına alınmıştır. Bu okullara devam eden çocukların sayıları saptanarak anne ve babaların listesi hazırlanmıştır. Hazırlanan bu listeden tesadüfî örnekleme yöntemiyle 377?si anne 353?ü baba olmak üzere toplam 730 anne- baba örnekleme alınmıştır. Örnekleme alınan anne ve babalara, “Ebeveyn Kendi Davranışını Değerlendirme Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve t testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularından ailelerin olumsuz çocuk yetiştirme ile ilgili, koruyuculuk, başarı için baskı, ayrıcalıklardan yoksunlaştırarak cezalandırma, tutarsız disiplin alt ölçekleri puan ortalamalarının yüksek olduğu sonucu elde edilmiştir. Ayrıca, anne babaların ilgi ve şefkat gösterme, tutarlı disiplin, fiziksel cezalandırma alt ölçekleri puan ortalamaları arasında önemli bir fark olduğu gözlenmiştir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim