Yazar "Erdoğan, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2000–2009 yılları arasında matematik eğitimi alanında Türkiye’de yapılan çalışmaların bazı değişkenlere göre incelenmesi(2011) Yücedağ, Taner; Erdoğan, AhmetBu çalışmanın amacı, 2000–2009 yılları arasında Türkiye’de matematik eğitimi alanında yapılan araştırmaları incelemek ve son yıllarda yapılan matematik eğitimi araştırmalarının genel çerçevesini çizmektir. Araştırmanın örneklemini Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi (HUEFD), The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB) ve Eurasian Journal of Educational Research (EJER) dergilerinde yayınlanan makale çalışmaları oluşturmaktadır. Çalışmada 153 makale incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre çalışmaların çoğunluğunun araştırma başlıkları bazında duyuşsal boyut konularında yapıldığı görülmektedir. Matematik konuları bazında ise cebir konuların daha fazla çalışıldığı görülmektedir. Araştırmada genel olarak matematik eğitimi araştırmalarının artması gerektiği, örneklem dağılımlarının daha çok başlık kapsaması gerektiği önerilmektedir.Öğe Kavram haritalarının calculus öğretiminde kullanılması(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007-07-02) Erdoğan, Ahmet; Ardahan, HalilMatematik ders etkinlikleri düzenleme ve geliştirme konusunda, öğretmenlerin ve öğrencilerin yararlanabilecekleri kaynaklar yok denecek kadar az olup bu konudaki gereksinimleri karşılayacak çalışmaların yapılması çok yararlı olacaktır (Ersoy ve Ardahan, 2004). Bu araştırma, öğretmen adaylarının hazırlanan ders etkinliklerini yaparak fonksiyonlarla ilgili kavramları anlamlı ve kalıcı öğrenmelerini amaçlayan deneysel bir çalışmadır. Öğrenme ürünlerini karşılaştırmak için deney ve kontrol grupları kullanılmış ve toplanan veriler betimlemeli istatistik ve t-karşılaştırma testi yoluyla analiz edilmiştir. Derive ve Excel eğitim yazılımlarına dayalı üretilen ders etkinlikleri ile kavram haritaları oluşturarak öğrenmek, araştırmanın esasını teşkil eder. Bu çalışma, 2006?2007 öğretim yılı güz yarıyılında Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik Anabilim Dalında Analiz-I dersini ii alan 42 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın başlangıcında, öğrencilerin durumunu belirlemek amacıyla hazırlanan ön test bütün gruplara uygulanmış ve daha sonra rasgele olarak 21 kişi deney grubuna, 21 kişi de kontrol grubuna ayrılmıştır. Hazırlanan etkinlikler, 6 haftalık süre ile deney grubuna uygulanmış ve öğrenme ürünlerini ölçmek amacıyla son test uygulanmıştır. Ön ve son testlerden elde edilen veriler, istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir. Araştırmanın başlangıcında ortaya konulan dört hipotez ve geleneksel yollarla öğrenme ve kavram haritaları oluşturarak öğrenme sonuçlarını karşılaştırmak için t-testi kullanılmıştır. Hipotezler ve test maddelerine ilişkin veriler, sonuçlar ve yorumlar tablolar halinde sunulmuştur. Ayrıca, deney grubuna Kavram Haritaları Tutum Ölçeği ve Bilişim Teknolojileri Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Özet olarak, deney grubu ve kontrol grubu sonuçları karşılaştırıldığında, deney grubu lehine t-testine göre anlamlı fark olduğu belirlenmiştir (p= 0,01). Buna ek olarak, öğrenme sürecinde, ders etkinlikleri ve kavram haritaları kullanımı, öğretmen adaylarında derse katılım ve motivasyon bakımından olumlu tutumların kazanılmasını sağlamıştır.Öğe Öğretmen Adaylarının Okul Uygulamalarından Doyumlarını Yordayıcı Faktörler(Selçuk Üniversitesi, 2007) Şahin, İsmail; Erdoğan, Ahmet; Aktürk, Ahmet OğuzBu araştırmada, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Bölümlerinde okumakta olan 286 son sınıf öğrencilerinin okul uygulamaları ile ilgili doyumlarını yordayıcı faktörler incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak Aksu ve Demirtaş (2006) tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Bu ankete öğretmen adaylarının okul uygulamalarından doyumlarını ve okul uygulamalarındaki teknoloji kullanımını ölçen iki tane bölüm eklenmiştir. Ayrıca çalışma grubunun profilini çıkarmak amacıyla öğretmen adaylarının anabilim dalı, cinsiyeti, öğretim tekniği, bilgisayar ve internet sahipliği sorulmuştur. Bu çalışmada, uygulama okul ortamı, müdürü, öğretmeni, öğretim elemanı, öğretmen adayı, öğretmen adayı doyumu ve teknoloji kullanımının hepsinin birbiri ile istatistiksel olarak anlamlı düzeyde ilişkili olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının okul uygulamalarından doyumlarını yordama da; uygulama öğretmeni, öğretim elemanı, okul müdürü ve teknoloji kullanımının istatistiksel olarak anlamlı düzeyde önemli faktörler olduğu tespit edilmiştir.Öğe Prediction of high school students’ mathematics anxiety by their achievement motivation and social comparison(2011) Erdoğan, Ahmet; Kesici, Şahin; Şahin, İsmailLiteratürde de belirtildiği gibi öğrencilerin matematik kaygısını etkileyen pek çok değişken söz konusudur. Öğrencilerin matematik kaygısını etkileyen değişkenlerden birisi onların başarı güdüleri iken bir diğeri de sosyal kıyaslama düzeyleridir. Bu çalışmada, lise öğrencilerinin başarı güdülerinin ve sosyal kıyaslama düzeylerinin onların matematik kaygılarının yordayıcısı olup olmadığını araştırmak amaçlamaktadır. Çalışma grubunu, özel bir dershaneye devam eden 166 tane 9. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, çoklu lineer regresyon analizi kullanılmıştır. Çoklu lineer regresyon analizinde, yordayıcı değişkenler olan başarı güdüsü ve sosyal kıyaslama ile bağımlı değişken olan matematik kaygısı arasındaki ilişki test edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, hem başarı güdüsünün tek başına hem de başarı güdüsü ve sosyal kıyaslamanın birlikte, lise öğrencilerinin matematik kaygılarının anlamlı yordayıcıları olduğu görülmüştür.Öğe Preservice Mathematics Teachers' Conceptions of and Approaches to Learning: A Phenomenographic Study(SILA SCIENCE, 2012) Erdoğan, AhmetKnowing the preservice mathematics teachers' conceptions of learning is one of the key factors of taking significant educational measures regarding the future. The purpose of this study was to investigate preservice mathematics teachers' conceptions of and approaches to learning. The phenomenographic qualitative research method was used to determine preservice mathematics teachers' conceptions of and approaches to learning. The data obtained from written materials were collected from 150 participating students using an open-ended question and analyzed through content analysis techniques. Then the participants' conceptions of and approaches to learning were categorized into six and two groups, respectively. The results show that approximately one-third of preservice mathematics teachers focus on learning as applying. Additionally, it is found that two-third of preservice mathematics teachers use surface approaches. and one-third of them use deep approaches.Öğe Relationship Between Math Teacher Candidates' Technological Pedagogical and Content Knowledge (TPACK) and Achievement Levels(Elsevier Science Bv, 2010) Erdoğan, Ahmet; Şahin, İsmailIn this study, math teacher candidates' technological pedagogical and content knowledge (TPACK) is analyzed based their departmental affiliation and gender information. These teacher candidates' TPACK is also examined to find out whether it predicts student achievement or not. Results of the study show that there is a significant difference between primary and secondary mathematics teacher candidates' TPACK domains. When teacher candidates' TPACK is examined based on gender, significant differences are found between male and female students' TPACK dimensions in favor of males. Additionally, it is seen from the results that the teacher candidates' TPACK significantly predicts their achievement levels.Öğe Topolojik uzaylarda ayırma aksiyomları üzerine(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2003-08-20) Erdoğan, Ahmet; Hatır, EşrefBu çalışma iki bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde, çalışmamız için gerekli olan bilgi ve kavramları verdik. Bu konuda, bazı genelleştirilmiş kapalı kümeleri ve zayıf ayırma aksiyomlarını kısaca özetleyip yorumlamaya çalıştık. İkinci bölümde ise, öncelikle Hatır ve ark.'nın (1996) tanımladığı C-küme ve özelliklerini inceledik. Daha sonra C-kümeyi kullanarak kapalı küme ile g-kapalı küme arasında Cg-kapalı küme olarak adlandırdığımız yeni bir genelleştirilmiş kapalı küme çeşidi elde ettik. Sonra bu kümeyi kullanarak l°m ve °T\n adında iki yeni ayırma aksiyomu tanımladık ve Tı/2 - uzayının yeni bir karakterizasyonunu verdik, Ayrıca elde ettiğimiz genelleştirilmiş kapalı küme ile TC1/2 ve CT1/2 - uzaylarının korunduğu süreklilik çeşitlerini tanımlayıp özelliklerini inceledik.