Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sert, Ayşe Nevin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çekim merkezi olarak kentlerin pazarlamasında imajın oluşumu ve sadakate etkisi
    (2019) Sert, Ayşe Nevin; Dündar, Yusuf
    Amaç – Turistlerin karar verme sürecinde ve destinasyon seçim davranışında önemli bir faktörolması nedeniyle destinasyon imajının doğru bir şekilde değerlendirilmesi, etkili bir pazarlamave konumlandırma stratejisinin tasarlanmasında önemlidir. Bu çalışmada destinasyon imajıbilişsel, duyuşsal ve genel imaj olarak bütünsel bir yaklaşımla ele alınmış olup destinasyonimajının destinasyon sadakatine etkisi incelenmiştir.Yöntem – Araştırma inanç ve kültür turizminin merkezi Konya kentinde yerli turistler üzerindeyapılmıştır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Çalışmada bilişsel imaj,duyuşsal imaj, genel imaj ve destinasyon sadakati arasındaki ilişkiye yönelik önerilenhipotezlerin test edilmesinde SPSS programının yardımıyla regresyon analizi kullanılmıştır.Bulgular – Çalışma sonucunda destinasyon imajının destinasyon sadakatini etkilediği,destinasyon imajı oluşumunda bilişsel imajın duyuşsal imaja oranla genel imajı kısmen dahafazla etkilediği ortaya çıkmıştır.Tartışma – Destinasyon imajının değerlendirilmesi ve analizi, turist davranışının daha iyianlaşılmasına önemli bir katkıda bulunmaktadır. Olumlu destinasyon imajını oluşturmaya veyageliştirmeye yönelik çabalar, sadık ziyaretçilerin tekrar ziyaret veya tavsiye etme davranışlarınıkolaylaştırır ki söz konusu durum destinasyonun turizm gelişimi konusundaki başarısı içinkritik öneme sahiptir. Zengin doğal, tarihi ve kültürel kaynakları olan destinasyonların olumlubir imaj yaratmada fiziksel özelliklerini geliştirmeye daha çok önem vermeleri gerekmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The effect of local food on tourism: Gaziantep case
    (2019) Sert, Ayşe Nevin
    Experiencing local food in a certain destination becomes one of the most important tourism activities for tourists.Local foods; which play an important role in destination choice, revisit intention and marketing are useful toolsfor destination development. In 2015 Gaziantep was entitled to join the UNESCO Creative Cities Network inGastronomy branch. Therefore the aim of this study is to investigate the domestic tourist perception of Gazianteplocal food and the effect of this perception on revisit intention. As a result of the survey conducted with 394domestic tourists have visited Gaziantep, it had been shown that the local food perception can be grouped underfive dimensions as cultural experience, restaurant service, food taste, health and hygiene, variety and tablemanner. It had been also found that the dimensions of cultural experience, variety and table manner, food tastehave a positive effect on the revisit intention. However, it was also determined that Gaziantep's membership ofthe UNESCO Creative Cities Network in gastronomy branch is not known enough. In destination marketing,local dishes can be stressed more strongly and thus more tourists can be attracted. Therefore, tour companies cangive more space to promote Gaziantep's regional culinary richness in their promotional brochures, websites andsocial media.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Festivallerin Yerel Halk Üzerindeki Sosyal Etkileri: Beypazarı Örneği
    (Selçuk Üniversitesi, 2017) Sert, Ayşe Nevin
    Turizm bölgeleri için önemli bir çekicilik unsuru olarak kabul edilen festivaller sınırlı bir zaman ve mekân çerçevesinde yapılan zevkli aktiviteler, eğlenceler, festival karakteri taşıyan etkinlikler ya da bazı kavramların, konseptlerin, olayların, veya olguların kutlanmasıdır. Bu araştırmanın amacı kırsal bölgelerde yapılan festivallerin yerel halk üzerindeki sosyal etkilerini ve yerel halkın festivalle ilgili tutumlarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda oluşturulan anket Beypazarı’nda toplam 320 yerel halk üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda yapılan analizler sonucu, yerel halk festivallerin sosyal faydalarının sosyal maliyetinden daha fazla olduğuna inandığında festivalleri destekledikleri belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bir diğer önemli bulgu da, yerel halkın festivalleri desteklemeleri ve gönüllü olarak festivale katılmaları sonucunda festivallerin başarıları artmaktadır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Müzelerdeki hizmet kalitesinin memnuniyet algısı ve tavsiye etme niyeti üzerindeki etkisi: Anadolu Medeniyetleri Müzesi örneği
    (2018) Sert, Ayşe Nevin; Karacaoğlu, Sıla
    Yüksek hizmet kalitesinin ve algılanan ziyaretçi memnuniyet seviyesinin müşteri sadakatini ve tavsiyeetme niyetini etkilediği söylenebilir. Müzelerde hizmet kalitesinin ölçülmesi bir hizmet boyutununhangi yönlerinin sorun oluşturabileceğini ortaya koymakta ve böylece problemin giderilmesi içinöneriler geliştirilmesine imkan tanımaktadır. Bu çalışmanın amacı Anadolu Medeniyetleri Müzesi'neyönelik algılanan hizmet kalitesinin memnuniyet algısı ve tavsiye etme niyeti üzerindeki etkisiniölçmektir. Anadolu Medeniyetleri Müzesinde 449 ziyaretçiyle yapılan araştırmada hizmet kalitesi“fiziksel özellikler”, “heveslilik”, “iletişim”, “tüketilenler” ve “empati” olmak üzere 5 boyuttanoluşmuştur. "Fiziksel özellikler” boyutunun memnuniyet ve tavsiye etme niyeti üzerinde en etkiliboyut olduğu saptanmıştır. Ayrıca, çalışma sonuçları, algılanan hizmet kalitesinin memnuniyet algısıve tavsiye etme niyeti üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğunu göstermiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Turist bakış açısıyla destinasyon rekabet gücünün belirlenmesinde sosyo- demografik özelliklerin etkisine yönelik bir araştırma
    (2017) Sert, Ayşe Nevin; Şahbaz, R. Pars
    Bu çalışmada, turist tarafından algılanan destinasyonların rekabet gücünü etkileyen sosyo demografik faktörlerin fark analizleriyle tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda algılanan rekabet gücünün cinsiyet, medeni durum, yaş, gelir düzey, eğitim durumu, meslek gruplarına göre farklılaşması incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak, kapsamlı bir literatür taraması sonucunda oluşturulan anket formu kullanılmıştır. Ankara ilinde yaşayan 18 yaşını doldurmuş en az iki gece konaklamalı tatile çıkmış 400 kişiye anket uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre algılanan destinasyon rekabet gücünün sosyo-demografik değişkenlere bağlı olarak farklılaştığı görülmüştür. Bu bağlamda algılanan destinasyon rekabet gücünü yaş, gelir düzeyi ve meslek grubu faktörlerinin anlamlı bir biçimde etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Turist rehberlerinin mesleki sorunları üzerine bir araştırma : Kapadokya örneği
    (2018) Karacaoğlu, Sıla; Sert, Ayşe Nevin
    Turist rehberliği, özellikle kitle turizminin artış göstermesine bağlı olarak turizm endüstrisinin kilit rolü oynayan bir unsuru haline gelmiştir. Ülkelerin, bölgelerin ve işletmelerin tanıtımında stratejik rol oynayan rehberlik mesleği, aynı zamanda birçok zorluğu da bünyesinde barındırmaktadır. Buradan yola çıkarak araştırmada, Kapadokya destinasyonunda faaliyet gösteren turist rehberlerinin mesleki sorunlarını tespit etmek, bu sorunlara çözüm önerileri geliştirmek ve mevcut literatüre katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanan 17 turist rehberinden telefon ve e-mail aracılığıyla veri toplanmıştır. Sonuç olarak turist rehberlerinin mesleklerine yönelik algıladıkları sorunlar dört başlık altında toplanmıştır. En önemli üç sorunun yasal yetersizliklere ilişkin olduğu bulgulanmıştır. Diğer sorunların ise Kapadokya bölgesinin coğrafi, fiziksel ve işgücü özelliklerinden kaynaklandığı tespit edilmiştir. Çalışmada ayrıca turist rehberlerinin, söz konusu sorunlara ilişkin çözüm önerilerine yer verilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üçüncü Yaş Yerli Turistlerin Seyahat Kısıtları ve Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma
    (Selçuk Üniversitesi, 2019) Sert, Ayşe Nevin
    Üçüncü yaş turizmi dünya nüfusunun hızla yaşlanması, yaşlı nüfusun sosyo demografik ve sosyo ekonomik yapısının değişmesiyle birlikte turizm endüstrisi açısından önem kazanmıştır. Üçüncü yaş turizminin potansiyeline bağlı olarak önemli bir pazar haline gelmiş olan üçüncü yaş turistlerinin motivasyonlarının ve onları turizm etkinliklerine katılmaktan alıkoyan kısıtların neler olduğunun iyi analiz edilmesi gerekmektedir. Üçüncü yaş turistlerinin seyahat motivasyonu ile ilgili araştırmalarda belirlenen en yaygın itme motivasyonları dinlenme ve rahatlama, kaçış, yenilik arayışı, sosyal etkileşim, fiziksel egzersiz, sağlık, nostalji, arkadaş ve akraba ziyaretidir. Çekme motivasyonlarında ise hijyen ve temizlik, güvenlik, iklim, maliyet, ulaşım kolaylığı, alışveriş imkanları, tıbbi olanaklar, tarihi ve kültürel çekicilikler, doğal çekicilikler öne çıkmaktadır. Motivasyon, turizm mal ve hizmetlerinin seçimini etkileyen içsel bir istek, itici bir güç ise, seyahat kısıtları da insanların seyahat etme isteklerini, seyahat hazırlıklarına başlamayı, bunu sürdürmeyi ya da seyahate çıkma sıklığını artırmayı engelleyen faktörler olarak tanımlanmıştır. Kısıtlar içsel kısıtlar (stres, depresyon, anksiyete vb.), kişilerarası kısıtlar (örneğin uygun bir seyahat ortağı bulma) ve yapısal kısıtlar (aile yaşam döngüsü aşaması, finansal kaynaklar, mevsim, iklim, iş planlaması vb.) olmak üzere üçe ayrılmıştır. Buradan yola çıkarak çalışmanın amacı üçüncü yaş yerli turistlerin seyahat kısıtlarını ve motivasyonlarını belirleyerek motivasyon ile seyahat kısıtları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak, sosyo demografik özelliklere bağlı olarak seyahat kısıtları ile motivasyonların farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Çalışmanın amaçları doğrultusunda 394 kişi ile yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda seyahat motivasyonları sosyalleşme, sağlık, kendini geliştirme ve yenilik arayışı olmak üzere dört boyutta incelenebileceği belirlenmiştir. En güçlü motivasyonların sosyalleşme ve yenilik arayışı olduğu görülmüştür. Ayrıca seyahat kısıtlarının içsel kısıtlar, kişilerarası kısıtlar ve yapısal kısıtlar olmak üzere üç boyut altında toplandığı tespit edilmiştir. Seyahat kısıtları içinde kişilerarası kısıtların en önemli kısıt olduğu ortay konmuştur. Bununla birlikte seyahat kısıtlarının motivasyon düzeyini etkilediği görülmüştür. Üçüncü yaş turistlerinin seyahat kısıtlarının ve motivasyonlarının göz önüne alınarak hazırlanacak turlar bu yaş gruplarının daha çok seyahat etmesini sağlayabilecektir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim