Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uslu, Banu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Anadili Türkçe olan 50-74 aylık çocuklar için yaşantı odaklı yabancı dil edinimi programının İngilizce öğrenimine etkisinin incelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Uslu, Banu; Çağdaş, Aysel
    Bu çalışmanın amacı 'Yaşantı Odaklı Yabancı Dil Edinimi Programının' 50-74 aylık Türk çocukların yabancı dil öğrenimine etkisini incelemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı eş zamanlı karma yöntem kullanılmıştır. Nicel boyutta deneysel çalışma yapılmış, nitel boyutta ise programa ilişkin görüşler ve algılar ortaya konulmuştur. Araştırmanın evreni Türkiye'deki İngilizce eğitim veren okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden ve anadili Türkçe olan 50-74 aylık çocuklardır. Çalışma grubu olarak, Yaşantı Odaklı Dil Edinimi Programının uygulama çalışmaları için Konya il merkezine bağlı merkez ilçelerinden biri olan Selçuklu'dan anadili Türkçe olan 50-74 aylık çocuklar araştırma örneklemine alınmıştır. Bu özel okulların anasınıflarından 2015-2016 eğitim-öğretim yılında seçilmiş toplam 80 çocuk, araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Yarı deneme modeliyle gerçekleştirilen deneysel uygulamalarda deney grubunda 36, kontrol grubunda ise 40 çocuk yer almıştır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen 'Yaşantı Odaklı Yabancı Dil Edinim Ölçeği' ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. YOYDEÖ 78 maddeden ve 4 alt boyuttan oluşmaktadır. 50-74 aylık çocukların İngilizce yabancı dil becerilerini ölçmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere göre ölçeğin tüm alt boyutlarında ve toplam puan ortalamalarında deney ve kontrol grubu öntest ve sontest puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde fark bulunmuştur. Ayrıca deney grubundaki çocuklar kontrol grubundaki akranlarına kıyasla YOYDEÖ alt ölçek ve toplam puanlarda yüksek sontest ve kalıcılık düzeyleri elde etmişlerdir. Araştırmada ebeveynler, öğretmenler, okul müdür ve müdür yardımcısı programa ilişkin olumlu görüş ve tutum belirtmişler ve bunların sonucunda 8 tema ortaya çıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulanan zihinsel engelli birey destek eğitim programının hafif düzeyde zihinsel engelli çocukların görsel algı düzeylerine etkisi
    (Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2014) Konuker, Rukiye; Pirpir, Devlet Alakoç; Çiçekler, Canan Yıldız; Büyükbayraktar, Çağla Girgin; Uslu, Banu
    Bu çalışmada özel özel eğitim kurumlarında uygulanan M.E.B’in müfredat programının hafif düzeyde zihinsel engelli çocukların görsel algı düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkeni özel özel eğitim kurumlarında uygulanan M.E.B’in müfredat programıdır. Çocukların görsel algı düzeyleri ise programdan etkilenmesi beklenen bağımlı değişkenlerdir. Çalışma tek grup öntest-sontest model üzerinden yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu yansız olarak atanan 13 hafif düzeyde zihinsel engelli çocuk oluşturmaktadır. Bu çocukların 6’sı kız (% 46.2), 7’si (% 53.8) erkektir. Ölçme aracı olarak Frostig Görsel Algı Testi ve Ankara Gelişim Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney UTesti ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Farklılıkların test edilmesinde ise anlamlılık düzeyi ?=0.05 olarak alınmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre hafif düzeyde zihinsel engelli çocukların sontest puan ortalamalarının göz-motor koordinasyonu, şekil sabitliği, mekânsal ilişkilerin algılanması alt boyutlarında anlamlı farklılar elde edilmiştir. Şekil zemin ayrımı ve mekânda konumun algılanması alt boyutları açısından sonuçlar incelendiğinde ise, çocukların öntest-sontest puanları arasında manidar bir farklılık olmadığı saptanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulanan zihinsel engelli birey destek eğitim programının hafif düzeyde zihinsel engelli çocukların görsel algı düzeylerine etkisi
    (2014) Konuker, Rukiye; Alakoç, Devlet Pirpir; Yıldız, Canan Çiçekler; Girgin, Çağla Büyükbayraktar; Uslu, Banu
    Bu çalışmada özel özel eğitim kurumlarında uygulanan M.E.Bin müfredat programının hafif düzeyde zihinsel engelli çocukların görsel algı düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkeni özel özel eğitim kurumlarında uygulanan M.E.Bin müfredat programıdır. Çocukların görsel algı düzeyleri ise programdan etkilenmesi beklenen bağımlı değişkenlerdir. Çalışma tek grup öntessontest model üzerinden yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu yansız olarak atanan 13 hafif düzeyde zihinsel engelli çocuk oluşturmaktadır.Bu çocukların 6sı kız (% 46.2), 7si (% 53.8) erkektir. Ölçme aracı olarak Frostig Görsel Algı Testi ve Ankara Gelişim Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney U-Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Farklılıkların test edilmesinde ise anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre hafif düzeyde zihinsel engelli çocukların sontest puan ortalamalarının göz-motor koordinasyonu, şekil sabitliği, mekânsal ilişkilerin algılanması alt boyutlarında anlamlı farklılar elde edilmiştir. Şekil zemin ayrımı ve mekânda konumun algılanması alt boyutları açısından sonuçlar incelendiğinde ise, çocukların öntest-sontest puanları arasında manidar bir farklılık olmadığı saptanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Study on Extending the Values Education Program in Preschool
    (NESIBE AYDIN EDUCATION INST, 2015) Safak, Munire; Bayrak, Fatma; Sirin, Nursen; Uslu, Banu; Gur, Cagla; Kocak, Nurcan; Yazici, Caner
    Within the scope of the Education of Values Project conducted by Turgut Ozal University and the Ankara Directorate of National Education, 200 preschool teachers were trained during the 2012-2013 academic year. In accordance with the positive feedback from these teachers in terms of their applications in their classrooms, the training is generalized in 19 districts of Ankara. As part of this project, 19 teachers who attended previous trainings were trained as formatter teachers. These formatter teachers educated teachers within the districts. These teachers in the districts applied the program in their classrooms during the education process. The purpose of the present study was to gain information about the results that might come up regarding the ideas of the teachers who were trained by the formatters when they applied the Program of Education of Values in their classrooms. In the present study, 237 teachers were asked to evaluate the training they had via the Project Evaluation Form after completing the training regarding the Education of Values. From the pool of these 237 teachers, 88 of these forms were completed and returned to the researchers, so that the opinions of the teachers' trainings given by formatters were evaluated depending on these forms. Considering the training they had and the program applied, the Teacher Evaluation and Personal Information Forms developed by the researchers, were the tools used to collect the data. In the present study the teachers generally stated positive opinions, and considered the program useful even when it is extended and taught not only by teachers but also by the formatters. You need to insert findings and results of the study into this section by taking the word limit into account. You need to insert findings and results of the study into this section by taking the word limit into account. You need to insert findings and results of the study into this section by taking the word limit into account. The applications in the classrooms were fruitful so the generalized study of the program could begin in Turkey.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A study on extending the Values Education program in preschool
    (2015) Şafak, Münire; Bayrak, Fatma; Şirin, Nurşen; Uslu, Banu; Gür, Çağla; Koçak, Nurcan; Yazıcı, Caner
    2012- 2013 eğitim-öğretim yılında Turgut Özal Üniversitesi ve Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü nün ortaklaşa yürüttüğü Değerler Eğitimi Projesi kapsamında 200 okul öncesi öğretmenine eğitim veril miştir. Öğretmenlerin sınıflarında uygulamaları ve olumlu dönütler elde ettiklerini belirtmeleriyle okul öncesi öğrencileri için geliştirilen Değerler Eğitimi Programı, 2013 -2014 eğitim öğretim yılında öğretmenlerden ve Ankara Milli Eğitim Müdürlüğünden gelen talepler doğrultusunda Ankaranın 19 i lçesinde yaygınlaştırılmıştır. Bu yaygınlaştırma çalışması kapsamında daha önce eğitim almış olan 19 öğretmen formatör olarak yetiştirilmiştir. Formatör öğretmenler ilçelerde bulunan öğretmenlere eğitim vermişlerdir. İlçelerdeki öğretmenler eğitim sürecinde programı sınıflarında uygulamışlardır. Bu araştırmada formatör öğretmenlerden eğitim alarak programı sınıflarında uygulayan öğretmenlerin Değerler Eğitimi Programına yönelik düşüncelerini ortaya koymak ve buradan yola çıkılarak programın formatörler tarafından eğitim verilmesi suretiyle yaygınlaştırılması durumunda or taya çıkabilecek sonuçlarla ilgili bilgi sahibi olunması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında, eğitimler ve öğretmenler tarafından sınıfta gerçekleştirilen uygulamalar tamamlandıktan sonra Değerler Eğitimi Programı eğitimi almış olan 237 öğretmenden aldıkları eğitimi ve programı değerlendirmeleri istenmiş ve öğretmenler proje değerlendirme formunu doldurarak araştırmacılara ulaştırmışlardır. Araştırmacılara 88 form ulaşmıştır. Öğretmenlerin program ve formatör öğretmenlerden almış oldukları eğitime yönelik görüşleri bu 88 form kapsamında değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin uyguladıkları program ve aldıkları eğitime yönelik görüşlerine yönelik olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Öğretmen Değerlendirme Formu ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, bazı öğretmenlerin yaşamış oldukları birtakım zorluklar olmakla birlikte genelde programa ilişkin olumlu görüş belirttikleri, programın yaygınlaştırılması ve araştırmacıların değil formatörlerin eğitim vermesi durumunda da eğitime katılan öğretmenlerin olumlu kazanımlar elde ettiği, sınıflarındaki uygulamaların sonuçlarından verim aldıklarını düşündükleri dolayısıyla programın Türkiye genelinde yaygınlaştırma çalışmalarına başlanabileceği düşünülmektedir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim